Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole saanut pysyvämpää työpaikkaa joten teen keikkaa, Seure sorsii törkeästi

Vierailija
16.10.2011 |

työntekijöitään!!!

Esim sairastamisesta sakotetaan niin että alle 2-vkon työsuhteessa (99% Seuren keikoista on alle sen ajan) ei ole oikeutta sairastaa 100% palkalla vaan vain 50% ja senkin saa vain jos on aloittanut kys keikkapaikassa eli sinne on aamulla mentävä vaikka kuumeessa ja lähdettävä sitten pois jos haluaa edes sen 50% palkan saada kys päivältä.

Lisäksi alle 2-vkon keikoissa ei ole oikeutta hoitaa alle 10v lasta päivääkään palkallisesti kotona jos lapsi sairas vaan se on heti ekakin päivä jo palkatonta.

Ja oli itse tai lapsi sairas niin heti samana päivänä lääkärintodistusta hakemaan.

Mulla on nyt pvä nro 4 menossa erittäin räkälimaisessa flunssassa ja huomiseksi on sovittu keikka, teen päiväkodeissa työtäni.

Sinne on mentävä muuten en saa mitään rahaa huomenna mistään.

Ja aamulla tervariin jonottamaan hoidon tarpeen arviointiin, siellä menisi kivasti 2-4h aiempien kokemusten perusteella. Ja vain todistuksen takia.

Yksityiselle mulla ei ole varaa, olin juuri 4kk täysin työttömänä.

Olin tästä aiemmin jo liittoon yhteydessä, heillä on jokin sopimus Seuren kanssa voimassa vuodenloppuun ja ennen uuden sopimista nostavat esille mm tuon epäkohdan miten alle 2vkon keikoissa sorsitaan lapsiperheellisiä, koska tosiaan suurin osa keikoista on 1-3vrk mittaisia=jos on lapsi ja lapsi sairas niin käytännössä et koskaan hoida häntä palkallisesti yhtäkään päivää vaikka laki ja kvtes niin sanoo, jos siis Seurelle teet keikkaa.

Vituttaa ja tökkii, saas nähdä miten huomisen töissä jaksan, olen 3-5v lasten ryhmässä jossa 23 lasta...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi