Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Legot myyntiin? Pojalla 14v. järkyttävä määrä legoja.

Vierailija
16.10.2011 |

Laittaisiko kaikki samaan kasaan ja myisi könttinä, ostaisiko kukaan? Ja hintaa tosi vaikea laittaa, kun ei kaikkia ohjekirjoja ole tallessa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalegoja voi tarjota minulle sähköpostitse: mjoona(at)gmail.com

Vierailija
2/36 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2011 klo 11:38"]

Lajittele edes jotenkin, jos et alkuperäisten kokoomisohjeiden mukaan.

[/quote]Nykyään kirppiksillä legoista pyydetään niin hyvää hintaa, että olen sitten ostanut ihan uusia, niin ei tarvi tiskikoneen kautta ottaa käyttöön. vanhoista vanhan hinta, niin saa myytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku halua luopua legoistaan niin voisin ostaa pojulle. Viestiä vaikka spostiin: 355thbigpig(at)gmail.com

Voin noutaa vielä muutaman sadan kilometrin päästä niin ei tarvi lähetellä.

Vierailija
4/36 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä säästän. Samoin brion junaradan jota on iso Smartexin laatikollinen. Kirjoja säästän jonkin verran. Cars- hullu oli 5 vuoden verran ja niitäkin kertyi reilusti. Varastotilaa on niukasti mutta karsin sitten muusta. Lasten kanssa ollaan juteltu, että säästetään osa. Lapsilla on onneksi suht isot huoneet ja hyvät komerot, niiden ylähyllyillä voi säilyttää jotakin muistolaatikoita myös.

Iselläni ei ollut ainoatakaan vaatetta säästetty. Lelujakin löytyi alle kymnenkunta. Harmitti, kun omani olivat leluiässä, olisi ollut kiva antaa heille jotain omiani.

Säilömilläni lapsuusajan tavaroilla saavat sitten tehdä, mitä lystäävät, Toivottavasti voidaan miehen kanssa asua tässä pikku talossamme loppuun saakka. Perikunta hoitakoon maalliset tavaroiden selvittelyt :)

Vierailija
5/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatko yhteyttä.kiinnostais noi legot.0407764270

Vierailija
6/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikoinani myydä kaikki omat lelut ja satukirjat pois, harmittaa jälkikäteen vietävästi, miksi vanhemmat antoi tehdä niin! Olis kiva jos olis ollut edes jotain tallelle nyt kun itselläni on lapsia. Mummola-leluina olis kiva olla jotain omia lapsuuden juttuja.

Vierailija
7/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:36"]

otatko yhteyttä.kiinnostais noi legot.0407764270

[/quote]

Tuota noin. Mitäpä arvelet, mahtaako aloittajan pojan legot olla vielä myynnissä?

Vierailija
8/36 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sekalaisten legojen myyjällä on ostaja hakusessa? Jos on, saa laittaa viestiä rhytonen@wippies.fi

Vierailija
9/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaksi saamansa legot. Eli kysy pojalta, mitä hänen tavaroilleen tehdään ja sitten yhdessä mietitte, paljonko poika voisi niistä rahaa saada. Vai myytkö ensi vuonna pojan rippilahjat,jos vievät liikaa tilaa?

Vierailija
10/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittele edes jotenkin, jos et alkuperäisten kokoomisohjeiden mukaan.

Vierailija
11/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Legot ja Duplot säästetään,annetaan sitten lastenlapsille.

Omanikin aloittivat minun vanhoilla Legoilla,jotka oli säästetty.

Ovat iättömiä ja ajattomia,joilla lapset ovat rakentaneet jo vuosikymmenet ja tulevat rakantamaan.

Jos vaan on tilaa,niin mielestäni kannattaa säästää.

Vierailija
12/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pidetään tallessa lastenlapsille tai muille tarvitsijoille tässä talossa.

Vierailija
13/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita sähköpostia, jos haluat myydä ne:

moilanen.marita@gmail.com

Vierailija
14/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti yhtäkään alkuperäistä kokonaisuutta ei voi tehdä, koska aina imuroidessa kuuluu 'klink' eikö vaan?

Laskin itse juuri ohjekirjojen pohjalta, että meillä on mennyt varmaan 1000€ pikkuhiljaa legoihin...

Laitetaan laatikkoon jaj varastoon odottamaan lapsenlapsia...joo menee varmaan 20 vuotta, mutta onneksi ne legot ei happane:)

Vierailija
15/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotain muitakin leluja, jotka katson järkeväksi. Ei duplot ja muut vanhene mihinkään.

Vierailija
16/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee sitten aikanaan lapsenlapsille. Moni aikuinen mieskin tykkää Legoista ja rakentelee, joten miksi myisit? Haluaako poikasi päästä niistä eroon?

Rahaa niistä ei saa niin paljoa, että kannattaisi.

Vierailija
17/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on melkoinen määrä mm. Bionicleja, on ritari- ja viikinkilegoja ja vaikka mitä. Duplotkin olen säästänyt kaikki.

Vierailija
18/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on kuhea määrä legoja, kyllä niihin useampi tuhat on mennyt. Mutta olemme säästäneet liki kaikki paketit, ja kaikki ohjekirjat.

Vanhoista legoista saa ihan hyvän hinnan, kun lajittelee ne pakettien mukaan. Eli jos jaksaa katsoa, että kaikki palat on kasassa, ohjeen mukaan. Katso vaikka Toywiz sivustolta.

Mä muuten olisin kanssa valmis ostamaan vanhoja Star Wars -legosettejä:-)

Vierailija
19/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketit on roskiksessa ja monet kokonaisuudet hajonneet.

En jaksa pitää lukua pikkunippeleistä.

Samoin säästän kaikki puulelut, bioniclet, geomax lelut.

Kaikki ei ole kaupan.

Vierailija
20/36 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Legot ja Duplot säästetään,annetaan sitten lastenlapsille.

Omanikin aloittivat minun vanhoilla Legoilla,jotka oli säästetty.

Ovat iättömiä ja ajattomia,joilla lapset ovat rakentaneet jo vuosikymmenet ja tulevat rakantamaan.

Jos vaan on tilaa,niin mielestäni kannattaa säästää.

Ainoa miinus tässä on, että vaikka Lego on laatulelu, on vielä 70-luvunkin muovilelut, mukaan lukien Legot _täynnä_ myrkkyjä, joita ei nykypäivänä sallita enää kuin mitättömän pieniä määriä. Esimerkkinä keltaisissa legoissa on runsaasti kadmiumia, punaisissa lyijyä jne peräisin väriaineista ja silloin vielä varsin epäpuhtaista öljyteollisuuden raaka-aineista. Nykypäivän Legot sen sijaan ovat täysin puhtaita ja turvallisia.

Itse materiaalikemistinä näitä tutkin aikanaan varsin paljon. Toki on eri asia että 70-luvun palikassa on jopa 1% kadmiumia (nykyään sallittu max 0,00007%, ja näitä valvotaan todella tarkasti) kuin se että miten se päätyy esim. ruuansulatukseen. 14-vuotiaat harvemmin enää syövät lelujaan, mutta esim pikkulapsille harkitsisin vakavasti antaisinko käteen 70-luvun Duploja tai muitakaan muovileluja järsittäväksi ja kuolattavaksi.

Kadmium ja lyijyhän ovat tunnetusti erittäin myrkyllisiä ja varsinkin keskushermostoon vaikuttavia aineita.