Kahvakuulailijoita?
Mitä liikkeitä teet, kuinka usein ja kuinka monta? Minkälaisia tuloksia olet huomannut? Mulla ei ole mahdollisuutta käydä salilla ja ajattelin, että kahvakuulalla tulisi kotona jumpattua..
Kommentit (5)
ostaman kuulan mukana tuli dvd, jossa on paljon erilaisia harjoituksia. Sen kun vetää läpi, niin huh huh! Täytyy sen siis johonkin vaikuttaa... Oletko netistä koittanut etsiä ohjeita?
Mitä olen itse kahvakuulailua tutkinut, oikea suoritustekniikka vaikuttaa olevan todella tärkeä juttu. Muuten voi helposti rikkoa itsensä. Kahvakuulaliikkeet edellyttävät koko kehon hallintaa ja jos se on hakusessa, suosittelisin aloittelemaan liikkeillä, jotka kohdistuu selkeemmin siihen yhteen lihakseen tai sitten varovasti liike kerrallaan tutustumaan kahvakuulaliikkeisiin siten, että oikea suoritustekniikka on mukana heti. Täällä oli ainakin liikkeitä:
http://kahvakuula.fi/forum/viewtopic.php?f=7&t=1924
Jos voimaharjoittelu on sinulle tuttua, silloin kahvakuulailu on varmasti piristävää vaihtelua. Jos taas olet aloittelija, hankkisin vimpaimeksi ennemmin jumppapallon tai vaikkapa gymstickin ja tekisin ihan normilihaskuntoliikkeitä, ihan perusliikeet (punnerrukset, vatsat) toimii hyvin.
Ylipäänsä kannattaa pohtia, mitkä on treenin tavoitteet ja valita liikkeet siten. Mikään vimpain tai väline ei ole niin mahtava, että koskaan ei mitään muuta haluaisi treenissä käyttää. Ja yleensä alkuinnostuksen jälkeen ne vempaimet pölyttyykin jossain nurkassa.:)
mutta jos kotona tahdot kahvakuulailla niin suosittelen jonkun kahvakuula dvd:n ostamista (kyllä kai sellaisia löytyy?)