Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka kestää töissä 22v, tyttöä,joka tietää kaiken paremmin kuin minä,40v..?

Vierailija
15.10.2011 |

apuja tarvitaan.

ok,olen aloittanut uutena,mutta alaa KOKENEENA,AMMATTITAITOISENA henkilönä,ja tuo 22v. tytsy on niin tietävinään kaiken,ja neuvomassa minua jatkuvasti,huomauttelemassa toimintatavoistani ym.

miten helvetissä pystyy ihminen hillitsemään itsensä?? kuinka käyttäytyä--kiitellä vaan neuvoista,vai sanoa että turpa kiinni nyt.. alkaa ihan oikeasti hermo palaa. 2viikkoa on nyt mennyt,ja olen aivan raivona työpäivän jälkeen. ja kihisen sisäisesti koko 8h työpäivän ajan..

AAAAAAAAAAAARGH.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat hommasi ja mina hoitelen omani ja sina olet vahan tiella nyt.

Vierailija
42/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverina nuori tyyppi hyvä ulosanti ja luulee tietävänsä. Pomo pitää moniosaajana ja luulee että käytännössä tämä vastaa meidän kahdenhengen tiimin työpanoksesta. Minä taas olen jutustelussa huono, mutta tiedän mitä teen ja käytännössä vastaan meidän tiimin töistä, mutta pomo pitää idioottina.

Jos kertoisin asioiden oikean tilan, pomo pitäisi minua todennäköisesti pikkumaisena mustanmaalajana.

Totuus paljastuu kyllä ennen pitkää, mutta siihen asti kiukuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy esimieheltä kuinka sinun pitäisi suhtautua asiaan.

Vierailija
44/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne neuvot todella ovat huonoja ja vääriä niin miksi et sano tälle henkilölle niin? Eihän tuossa ole mitään järkeä jos et sano nuoremmallasi olevan yksinkertaisesti väärää tietoa! Varmasti osaat (kun väität olevasi niin osaava ja fiksu itse) ihan jokaisen väärän väitteen perustella miksi se on väärä kun joku sinulle sellaisen sanoo, vai? Luulisi tämän olevan jo suorastaan velvollisuus jos kollegalla tai vastaavalla on väärää tietoa mutta ei, mieluummin jauhat jostain iästä joka on täysin merkityksetön asia tietämisen kannalta loppupeleissä. Mikä on ongelmasi oikeasti?

Vierailija
45/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpari. Ja ikää oli muutama vuosi enemmän, eli 24 vuotta. Hän oli meidänkin tiimissä se osaaja ja supliikkinainen, joten kun firmassa alkoi vähennykset, niin totta kai pomo pisti mut pois.

Arvannette iloni (sain saman tien itse uuden paikan), kun pomo soitteli perään ja pyyteli takaisin.

Vierailija
46/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne neuvot todella ovat huonoja ja vääriä niin miksi et sano tälle henkilölle niin? Eihän tuossa ole mitään järkeä jos et sano nuoremmallasi olevan yksinkertaisesti väärää tietoa! Varmasti osaat (kun väität olevasi niin osaava ja fiksu itse) ihan jokaisen väärän väitteen perustella miksi se on väärä kun joku sinulle sellaisen sanoo, vai? Luulisi tämän olevan jo suorastaan velvollisuus jos kollegalla tai vastaavalla on väärää tietoa mutta ei, mieluummin jauhat jostain iästä joka on täysin merkityksetön asia tietämisen kannalta loppupeleissä. Mikä on ongelmasi oikeasti?

olen juuri pari viikkoa sitten siellä aloittanut,ja tarkoitus olisi tulla toimeen muiden kanssa,olla LOUKKAAMATTA niitä,ja varsinkin nuo kaksi tuntuvat vetävän herneet nenään joka asiasta,jonka kyseenalaistan tarjoamalla jotain muuta ratkaisua asiaan. siksi heille ei ole voinut sanoa mitään,kun ovat niin herkkähipiäisiä ja "kaikkitietäviä".

mutta kestän. kestän koeajan loppuun,ja sitten näytän mistä se hiiri oiekasti pissii.

öitä.

ap

Vierailija
47/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan itse ollut vähän samanlainen kuin tuo 22v. Varsinkin on vähän ongelmaa auktoriteettien kanssa, monesti kun on puhe siitä, miten joku asia tehdään, olen halunnut filosofoida sitä ja varmasti juuri tuolta pohjalta, että "mulle on sanottu näin".

Niin voin kertoa, että siinä toisena osapuolena kun itse puhkuu innoissaan asiaa (eikä muuten osaa aina arvata, että ne viiskymppiset luulee, että heidän kokemustaan mitätöidään jos työtehtävien tekotavoista puhutaan) en tosiaan ymmärrä aina sitä, jos joku vain jurottaa naama norsun vitulla.

Eli en ymmärrä, miksi et voi astua alas puhumaan tämän henkilön kanssa vaan pitää jurottaa, eihän hän voi käsittää miten koet tilanteen. Ja varsinkaan siten, että hän haluaisi esittää, että teet asiat väärin. Itse kyllä koen välillä asioista, että on ikävää, jos kokenut työntekijä sanoo "meillä on aina tehty näin" ja antaa ymmärtää, että nopeampien tai muuten vain parempien työtapojen pohtiminen tai käyttöönotto on jonninjoutavaa. Ajattelen itse, että työstä ja työnteosta voi aina puhua eikä siitä tarvitse tehdä mitään henkilökohtaisuuksiin menevää asiaa.

Vierailija
48/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuo 22v käyttää nimenomaan ilmaisua "meillä on aina tehty näin".... kuten myös pomo.

itse kuulun niihin,jotka ovat aina avoimia uusille työmetodeille,kaikelle,joka helpottaa,ja tulos on hyvä. siitä olen tarkka,että tuloa on hyvä.

nuo 2 menevät siitä,mistä aita on matalin,ja uusia tapoja ei voi missään tapauksessa ajatellakkaan,koska "meillä on aina tehty näin".

ap,joka nyt menee nukkumaan,ja verenpaine nousi taas,kun ajatteli työasioita:D

Vierailija
49/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taannu lapsen tasolle. Nythän tuo pikkuinen on saanut tahtonsa eli onnistunut provosoimaan sinua.

Muuta omaa tyyliäsi, totea ohjeisiin yllättyneenä ja kiinnostuneena tyyliin: ahaa, noinkin voi ajatella. Mutta sitten lisää, että vuosien kokemuksella näet parhaaksi toimia näin tässä tilanteessa ja toivot, että ohjeistaja hyväksyy tämän.

Vierailija
50/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse 50-vuotias. Minusta on hienoa, kun töihin tulee uusia, vastavalmistuneita työntekijöitä. Heillä on lähes poikkeuksetta valtavasti intoa, viimeisin tietotaito opiskelusta hallussaan ja tahtoa jakaa tuota tietoa meille vanhoille konkareille.

Jotkut vanhemmat työntekijät meilläkin ovat niin mustasukkaisia omasta osaamisestaan, että eivät kestä sitä, että nuoremmat saattavat olla viisaampia ja ainakin osaavampia ja tehokkaampia.

Mitä, jos koettaisit muuttaa suhtautumistasi ja yrittäisit ajatella, että tyttö tahtoo sinun ja työyhteisön parasta, jotta työt tulisi tehtyä parhaalla mahdollisella tavalla, etkä ajattelisi, että sinun varpaillesi astutaan.

Usein peiliin katsominen auttaa paljon. Agressiivisesta kirjoitustyylistäsi huomaa, että et kestä neuvomista. Mitäpä, jos siihen onkin syytä? Ota se uutena haasteena ja uusien asioiden oppimisena, jota ei ole koskaan liikaa.

Vierailija
51/51 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaasta naisesta. Todella mummomaista käytöstä.Ei ihme jos tuolla asenteella ette tule toimeen itseänne nuorempien kanssa. Kohtele häntä kuin aikuista ja käyttäysy itse samoin, niin ehkä teillä on joku mahdollisuus tasa-arvoiseen suhteeseen.