kuinka kestää töissä 22v, tyttöä,joka tietää kaiken paremmin kuin minä,40v..?
apuja tarvitaan.
ok,olen aloittanut uutena,mutta alaa KOKENEENA,AMMATTITAITOISENA henkilönä,ja tuo 22v. tytsy on niin tietävinään kaiken,ja neuvomassa minua jatkuvasti,huomauttelemassa toimintatavoistani ym.
miten helvetissä pystyy ihminen hillitsemään itsensä?? kuinka käyttäytyä--kiitellä vaan neuvoista,vai sanoa että turpa kiinni nyt.. alkaa ihan oikeasti hermo palaa. 2viikkoa on nyt mennyt,ja olen aivan raivona työpäivän jälkeen. ja kihisen sisäisesti koko 8h työpäivän ajan..
AAAAAAAAAAAARGH.
Kommentit (51)
on häiritsevää, olin ainakin itse jo silloin ihan aikuinen nainen. Koskaan en ole luullut olevani kaikentietävä.
opettaja sinä 44? Meillä sama ongelma, mies niin yrittää päteä kaikessa ja opettaa minuakin, että hermo menee? Ymmärrän täysin opettajapariskuntia, ei opettajan kanssa varmasti pärjää muu kuin toinen opettaja, jonka yli ei tarvitse päsmäröidä, kun yhdessä ollaan besserwissereitä.
Meillä tilannetta vielä pahentaa se kun itse toimin ammatissa, jossa opettajamieheni ei pystyisi vaikka hänkin on "korkeakoulutettu" ja tienaan enemmän. Vaikka kuinka rakastan miestäni, tämä ainainen opettaminen ja neuvominen saattaa lopulta ajaa liittomme nurin.
Pahinta on kun mies joskus "opettaa" minua kuin pientä lasta esim. vieraidemme ja sukulaistemme edessä. Tekis mieli vajota maan alle ainakin omien kollegojeni seurassa ollessamme.
ja sen jälkeen paneudu tohon asennevammaasi, se selvästi hankaloittaa elämääsi.
Katkera olet kuin mikä :D
Lähdin nyt pätevöitymään ihan nykyaikaisen tutkinnon takia. Sen takia, että olisi paremmat mahdollisuudet työmarkkinoilla. Vuosikymmenien kokemus hoitotyöstä ja kokemusta varmasti enemmän ja laajemmin kuin näillä pikkutytöillä, jotka nyt opiskellessani minua kovasti ojentavat. Tuntuu, että mitään ei osaa tehdä oikeen ja kaikesta täytyy huomauttaa. Ja ollaan niin tietäviä. Mutta täytyy vaan kestää ja sopeutua opiskelijan osaan. Kyllä se maailma vielä näitäkin tyttösiä kouluttaa. Miehillä tällaista pätemistä ei tapaa iästä riippumatta.
Olen kohta viisikymppinen pitkän hoitoalan kokemuksen omaava ihminen. Mutta nuori kaikentietävä päällepäsmää ja tietää kaikesta kaiken ja katsoo asiakseen ohjata ja neuvoa ja ojentaa joka käänteessä.
Olen kohta viisikymppinen pitkän hoitoalan kokemuksen omaava ihminen. Mutta nuori kaikentietävä päällepäsmää ja tietää kaikesta kaiken ja katsoo asiakseen ohjata ja neuvoa ja ojentaa joka käänteessä.
tiedän,että jossain vaiheessa räjähdän,jos en saa tilannetta loppumaan.
ap
kyllä ne siitä hiljenee. Tajuavat sitten itse vanhemapana miksi saivat turpiinsa.
ja suhtautua muun aikaa, niinkuin nyt lapsiin suhtaudutaan:)
ei minua haittaa vaikka nuoremmat neuvovat.
Meillä kaikilla on jotain annettavaa toisillemme.
ja suhtautua muun aikaa, niinkuin nyt lapsiin suhtaudutaan:)
meillä on vaan 3 hengen yksikkö,ja tuo 22v. ja päällikkö ovat jonkinsortin kavereita keskenään.(myöskin päällikkö on minua nuorempi,ja tietää kaiken niin helvetin hyvin...on vasta pari viikkoa ollut päällikkönä,ja on valta noussut päähän,ja minä saan sitä tuta.
ei olen kovin yksin.
ap
ei minua haittaa vaikka nuoremmat neuvovat.
Meillä kaikilla on jotain annettavaa toisillemme.
jatkuvaa itsensä korostamista ja toisten tyhmänä pitämistä?
että olet vanhempi, fiksumpi ja filmaattisempi.
Työkaverisi yrittää ehkä aidosti auttaa.
"Kuule onko sulle kerrottu tätä ja et varmaan hoksannut tuota ja sun kannattas tehdä näin ja voisitko vähän väistyä niin minäpä teen.."
että olet vanhempi, fiksumpi ja filmaattisempi.
Työkaverisi yrittää ehkä aidosti auttaa.
ja kun se reppana ei tosiaan itse tiedä,kuinka "oikeasti" toimitaan,vaan jankuttaa jostain saakelin koulun opeista,kuinka tunnilla sitä ja tätä... ja korostaa omaa itseään jatkuvasti.nyt ei vaan olla koulussa,vaan töissä.
yritänkin ajatella,että kyllä elämä sitäkin opettaa,mutta kun ei jaksaisi aamusta iltaan kuunnella sen narinaa ja valitusta.
ap
se neuvominen vai neuvojan ikä? Valitettavasti monet vanhemmat kuvittelevat olevansa fiksumpia vain ikänsä perusteella vailla mitään muuta perustetta. Kokemus ei myöskään kerro kaikkea. Valitettavasti jos sinua häiritsee saada neuvoja nuoremmalta on se täysin sinun ongelmasi. Et missään viestissä nimittäin sano että neuvot olisivat huonoja tai vääriä vaan tuo ikä tuntuu vain häiritsevän itsessään.
minäkin olen kohta 50v ja meillä on töissä 25v nainen joka ihan oikeasti tietää paremmin kuin minä asioita ja myös huomauttaa, hyvä niin opin ehkä minäkin vielä jotain. Eilen juuri puhuttiin samanikäisten työkavereiden kanssa että toivottavasti avoinna olevaan tehtävään valitaan nopsa aivoinen nuori joka tuo taloon lisää uusia tuulia.
"Kuule onko sulle kerrottu tätä ja et varmaan hoksannut tuota ja sun kannattas tehdä näin ja voisitko vähän väistyä niin minäpä teen.."
lisäksi,olen siellä toimenkuvassa,jota hän ei ole koskaan ollut:) hän olisi halunnut siihen,mutta eipä päästetty,vaan palkattiin ulkopuolelta AMMATTITAITOINEN henkilö siihen hommaan. ja nyt se "neuvoo" ja opastaa vaikkei edes ole ollut siinä hommassa,tai siinä ammatissa edes koskaan.
ap
sille, mutta kohteliaasti, että sinulla on pitkä työkokemus ja mukavaa, että tänne on saatu uutta verta joukkoon, mutta meillä täällä on tehty jo kauan niin ja perustelet. Sanot huumorilla vaikkapa, että kiitos neuvoista, mutta useamman vuoden työkokemuksella olet tottunut näin tekemään tmv.
se neuvominen vai neuvojan ikä? Valitettavasti monet vanhemmat kuvittelevat olevansa fiksumpia vain ikänsä perusteella vailla mitään muuta perustetta. Kokemus ei myöskään kerro kaikkea. Valitettavasti jos sinua häiritsee saada neuvoja nuoremmalta on se täysin sinun ongelmasi. Et missään viestissä nimittäin sano että neuvot olisivat huonoja tai vääriä vaan tuo ikä tuntuu vain häiritsevän itsessään.
kun ei se sen ikänsä perusteella ole niitä voinut itse huomata!! vaan luulee olevansa niin saakelin fiksua:D
ap