Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teillä tapana syödä "paremmin" lauantai-iltana, niin

Vierailija
15.10.2011 |

mitä hyvää olette laittamassa tänä iltana ruuaksi?

Tai ei nyt välttämättä paremmin mutta erilaista kun muutoin. Mun tekis mieli uuninachoja. Laitan niihin jauhelihaa tai kanaa ja cheddarjuustokastiketta päälle, tarjolle myös guacamolea ja ranskankermaa ja sipulia.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin arkenakaan mutta ottaa enemmän aikaa. Teen kebabbia. Lisukkeet on vielä hakusessa, leipoisinko pitaleipiä vai tekisinkö salaattia vai perunoita jotenkin.

Vierailija
2/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on alkuun graavisiikaa ja saaristolaisleipää, pääruuaksi itse tehtyä pastaa suppilovahverokastikkeessa ja jälkkäriksi juustoja + hillokkeita

viiniä ja vettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teet kaiken (paitsi nachot) itse. Mun mielestä toi vaikuttaa ketjuravintolaruualta, mutta jokaisella on omat herkkunsa.

Meillä syödään usein kotimaista kalaa, lammasta eri tavoin tehtynä, chili con carnea, osso bucoa, eri tavoin uunissa paistettua kokonaista broileria - sellaista joka vaatii vähän enemmän aikaa ja vahtimista.

Vierailija
4/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on alkuun graavisiikaa ja saaristolaisleipää, pääruuaksi itse tehtyä pastaa suppilovahverokastikkeessa ja jälkkäriksi juustoja + hillokkeita

viiniä ja vettä

Kuulostaa hyvältä! Meillä pitkän kaavan ateria sijoittuu sunnuntaille lounasaikaan. "Pyhäateria" on vanhempieni peruja. Lauantai-iltana on sitten enempi sellainen tapas/pizza/piiras-tyylinen ateria.

Itsekö olet sienet poiminut?

ap

Vierailija
5/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohta ja perunamuussi + pikkusen parempi salaatti, kun arkisin.

Vierailija
6/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teet kaiken (paitsi nachot) itse. Mun mielestä toi vaikuttaa ketjuravintolaruualta, mutta jokaisella on omat herkkunsa.

Meillä syödään usein kotimaista kalaa, lammasta eri tavoin tehtynä, chili con carnea, osso bucoa, eri tavoin uunissa paistettua kokonaista broileria - sellaista joka vaatii vähän enemmän aikaa ja vahtimista.

missään ravintoloissa, varsinkaan pikaruokaloissa, niin sellaisiakin ruokia on kiva tehdä itse ja hyvältä yleensä maistuvat. On meillä pihvejäkin yms välillä. Olen vasta ruuanlaiton alkutaipaleella joten monimutkaiset ruuat jää usein laittamatta (myös rahatilanne/mielikuvituksen puute vaikuttaa).

-2-

Vierailija
7/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänään syödään herkkutattipastaa. Ei ehkä fancyä, mutta superherkkua meille ! :)

Hyvää italialaista syrahia tai caberneta aikuisille, vettä lapsille.

Jos tatteja jää yli, sekoitan ne huomiseen lihamurekkeeseen.

4

Vierailija
8/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiniä ja vettä

Kuulostaa hyvältä! Meillä pitkän kaavan ateria sijoittuu sunnuntaille lounasaikaan. "Pyhäateria" on vanhempieni peruja. Lauantai-iltana on sitten enempi sellainen tapas/pizza/piiras-tyylinen ateria.

Itsekö olet sienet poiminut?

ap

Vierailija
9/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on alkuun graavisiikaa ja saaristolaisleipää, pääruuaksi itse tehtyä pastaa suppilovahverokastikkeessa ja jälkkäriksi juustoja + hillokkeita viiniä ja vettä

Hieno menu, mutta lajit eivät sovi toisiinsa. Miksi yhdistelet skandinaavisen alkuruuan italialaiseen ruokaan..? Kotonakin voi rakentaa tyylikkään menun.

Vierailija
10/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään ravintoloissa, varsinkaan pikaruokaloissa, niin sellaisiakin ruokia on kiva tehdä itse ja hyvältä yleensä maistuvat. On meillä pihvejäkin yms välillä. Olen vasta ruuanlaiton alkutaipaleella joten monimutkaiset ruuat jää usein laittamatta (myös rahatilanne/mielikuvituksen puute vaikuttaa).

-2-

Googlaamalla löydät paljon ohjeita kokonaisena paistetulle broilerlle. Se on yksinkertaista ja hyvää ruokaa, jota voi vaihdella monin tavoin, täytteillä ja mausteilla. Jämistä voit tehdä salaattia, käyttää tortillojen tai pitojen täytteeksi. Luista keität hyvä liemen juuresten kanssa ja pakastaa. Tai vot tehdä jämistä oivan kanakeiton.

Yksi broileri, monta ateriaa :)

Pää-asia on, että ostat pakastebroilerin pari päivää etukäteen ja annat sen sulaa jääkaapissa kaikessa rauhassa.

4

Vierailija
11/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on alkuun graavisiikaa ja saaristolaisleipää, pääruuaksi itse tehtyä pastaa suppilovahverokastikkeessa ja jälkkäriksi juustoja + hillokkeita viiniä ja vettä

Hieno menu, mutta lajit eivät sovi toisiinsa. Miksi yhdistelet skandinaavisen alkuruuan italialaiseen ruokaan..? Kotonakin voi rakentaa tyylikkään menun.

juttuja ja sitten vieraille laaditan kunnon menu. ostin eilen hallista sinappigraavattua siikaa ja pakkohan sitä on alkupalalle laittaa itse tehdyn saaristolaisleivän kanssa =) Ja sienet on pakko saada kulutettua =)

Vierailija
12/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja ja sitten vieraille laaditan kunnon menu. ostin eilen hallista sinappigraavattua siikaa ja pakkohan sitä on alkupalalle laittaa itse tehdyn saaristolaisleivän kanssa =) Ja sienet on pakko saada kulutettua =)

Ei ollut tarkoitus kuulostaa snobilta. Olen itse tuosta vain tarkka, se on minulle suuri nautinto suunnitella menuja. ;)

Vierailija
13/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syödään lounaaksi eilisiä jämiä ja illalla mennään ulos syömään. Sunnuntaina kokataan taas vieraille. Tarjolla jotain kalaa, jota mies on parhaillaan hakemassa hallista ja jälkkäriksi karpalojäädykettä, muu mietinnässä vielä :)

Vierailija
14/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi valmistaa niin monella eri tavalla, esm italialaisittain. :)

Vuodenaikojen mukaan syöminen ja lähellä olevien raaka-aineiden käyttö on mun mielestä parasta keittiötaitoa.

4 (joka jäi tähän ketjuun pyörimään ... noloako?)

Ei ollut tarkoitus kuulostaa snobilta. Olen itse tuosta vain tarkka, se on minulle suuri nautinto suunnitella menuja. ;)

Vierailija
15/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään, myös jälkkärin. Tänään oli teinin vuoro ja syömme (luomu)nakkeja ja perunamuusia (+pikkuporkkanoita & salaattia), jälkkäriksi vaniljajäätelöä ja suklaakastiketta.

Eli ei ehkä syödä erityisen hyvää ruokaa, mutta normaalia paremmin siinä mielessä, että lauantain päivällinen on ainoa ruoka, jonka syömme koko perhe yhdessä. Ja nakkeja yms. on toki vaan teinin valintavuorolla, me vanhemmat osaamme valita vähän paremmin...

Vierailija
16/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeesti enää lapsellisempaa kommenttia voi olla.

Vierailija
17/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantain lounas-päivällinen on myöhemmin iltapäivällä ja tänään ainakin Linguine alle vongole ja lisukkeeksi ehkä ciabattaa ja jotain salaattia. Eli ihan yksinkertainen menyy :)

Vierailija
18/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellainen alusta loppuun erinomaisista raaka-aineista tehty lähes aidon italialaisen veroinen (ei sentään ihan) gi-sovellettu parmesaaniunelma. Aloitan valmistelut kastikkeen keitolla klo. 15 ja syömään päästään klo.18.

Meillä vuorotellaan lauantaisin paahtopaistin(nauta tai lammas), kalan ja pizzan välillä. Lisukkeina noihin muihin on yleensä muuseja (lapset tykkää) ja kasvispaistoksia.

Ettei tämä nyt ihan snobbailuksi mene, niin täytyy myöntää, että ainoa joka minulta onnistuu loistavasti on tämä pizza. Muuten en ole mikään kokkilahjakkuus.

Vierailija
19/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, mikä yök.

Eikä toi menyy edes sovi yhtään yhteen.

Vierailija
20/35 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, mikä yök.

Eikä toi menyy edes sovi yhtään yhteen.

Ei tämä ole mikään viiden tähden illallainen vaan ihan tavallinen meidän lauantairuoka. Ei ole sulle kutsua tulossa, joten älä pelkää =)