===ILOISTA MAANANTAITA SYYSPAAPEROT-04===
Kommentit (37)
Tämä viikko menee pikkuveljen kämpillä. Veljen reissutyö on nyt etu, asunto on tyhjä kolme seuraavaa viikkoa, joten remonttirauhaa on taattu. Alkaa olla vaan takki tyhjänä, tekemistä päiviksi on vaikea keksiä, kun aina ollaan eri paikassa eikä tuttuja ole lähimain.
Työnjakokysymykset ajankohtaisia, kenen kuuluu hoitaa kotia kun molemmat ovat vihdoin pitkän päivän jälkeen paikalla? Onko oikein olla kiukkuinen ja punnita kuka tekee mitä, kun toinen tekee paljon? Onko oikein sanoa asioita, jotka aiheuttavat riitaa, kun riitelyyn ei olisi voimia saati sitten aikaa?
Pikkusieluisissa fiiliksissä,
Kukkuu
8 h töitä takana, 8 h edessä. Red Bullia juon. Typyä ikävä ja miestä myös. Menkat alkoi eilen PLÄÄH. Ettekö te pidäkään sitä vauvapeukkua? ;)
tea, oma napa ja piiitkä työpäivä
A-lääkärissä käyty molempien kanssa. Paljon jäi käteen, hyvä että menin. Poitsulle määrättiin laajat prick-testit mausteineen ja lisäaineineen kun ne taitaa ne isoimmat ongelmantuojat olla... Ehkä näyttää jotain ja helpottaa arvailua tai sit jatketaan tällä arvailu-linjalla. Tykkäsin tästä uudesta lääkäristä. Pysytään tällä.
Kohta täytyy lähteä Sassan jumppaan.
Tää oli vaan pika-böö.
Palaan iltasella.
Kerppu
Jatu, voitko keksiä otsikot muinakin päivinä?!;)
Täytyy sanoa että joskus mietin kauhulla noita lukijamääriä ja ajattelen että omia juttuja täytyy rajoittaa, taitaa noita lukijoita olla muutenkin kuin aivan syysmammoja.
Tänään oli myös meillä a-päivä sairaalaolosuhteissa. Motti jaksoi upeasti ja kaikki kehuivat kuinka aurinkoinen pikku hurmuri. Hmm....
Saatiin myös paljon kättä pidempää, joten raskaasta päivästä huolimatta positiivinen fiilis.
Mimmu.K: Olet myös minun mielestäni vihainen aivan aiheesta, toivottavasti saatte selvitettyä asiat yhdessä niin, että se on paras ratkaisu teille kaikille.
Tealle pidetään tästä lähtien varpaatkin pystyssä, peukut on ollut jo!
Ankkis: Todellakin, voisit jatkaa kirjoittamista ruotsiksi, tekisi mulle hyvää, täällä kun ruotsin taito olisi tarpeen. Ymmärsin kyllä kaiken:)
Motti nukkuu vaipassa ja lyhythihaisessa bodyssa, on kovin kuumaverinen. äp-peitto on tai meidän täkki, jos on kainalossa, mutta yleensä potkii pois. Laitetaan peittoa päälle kummatkin muutaman kerran yössä, samoin nostetaan oikeaan päähän, jos jossain ihan kummallisessa paikassa makaa. Mutta kun nukkuu vieressä, niin hyvin on tilaa möyriä.
Kiva olisi jatkaa, mutta väsymyksessä taisteleva pikku ukko kaipaa.
Aavis ja Motti-supersuloinen muidenkin mielestä;)
Kepa unilla, kunpa nukkuisi. Eilisyö oli taas heräilyä kahden ihanan yön jälkeen. Mutta ihmeesti töissä jaksaa, kun siellä on NIIN rauhallista, että ah!
Ayap, ihanalta kuulosti teidän viikonloppu. Jospa mekin miehen kanssa vielä joskus hamassa tulevaisuudessa.
Kukkuu, samoja keskustelunaiheita meilläkin. Vielä tilanne ei ole kärjistynyt, kun olen niin vähän aikaa ollut töissä.
Mimmu, minä ainakin olisin ihan kauhuissani, jos mies ilmoittaisi tuollaista. eikä miehesi ymmärrä, että sinulla voi tulla jaksamisen raja vastaan tuollaisessa tilanteessa? Toivottavasti asia järjestyy parhain päin. Minä olen jo miehen iltatöistä ihan vihaisena, vaikka rahaahan se tietää. Mutta kun ei jaksa, niin siinä ei rahakaan auta.
UniG: Kepa nukkuu unipussissa, vaikka aika lailla sen kanssa veuhtaakin. Alle riittää pitkähihainen body. Ei ole tyynyä.
Meillä kovin allergiareaktio tuli toissailtana. Kepa oksensi omenan palat pois. Saattoihan tuo olla omenan happamuuttakin. Hassua, että oksensi vain omenan, vaikka oli just syöty iso satsi puuroa ja omena jo tunti ennen sitä!
No juu, näihin juttuihin on hyvä päättää,
Moikka,
Leppis
kiitos kaikille tuesta ***sniif, olette mahtavia*** suurinpiirtein ensimmäiset jotka ymmärtää. monen mielestä tuo miehen työkuvio on kuulostanut " tosi hienolta" , " unelmahommalta" , ja niin pois päin. kaikki vaan ajattelee miehen etua ja parasta, kuten parempi palkka ja helpompi työ, mutta kukaan ei ole kyseenalaistanut minun jaksamista. siksi aloinkin jo epäillä itseäni, että taidan olla pelkkä tyhjän valittaja ja maalaan turhaan kauhukuvia tulevaisuudesta... mutta kiitos teille kaikille, nyt uskon taas että vika ei ole pelkästään minussa ja minun korvien välissä!
tealle: peukut ja varpaat (ja mahakin) pystyssä sinulle. tässä vauvasäteitä --------------------------------------- ja jaksamista päivystysvuoroon! yötyö ei oo herkkua, sanoo nimimerkillä kokemusta on.
ja uniGee muistaissaan; yöpukuna t:llä haalari plus sukat (mitkä yleensä on kiskottu yöllä pois ja löytyvät aamulla lattialta). peittona äp:n peitto tai joskus fleece-peitto, jotka yleensä sykkyrällä sängyn toisessa päässä. niin levoton nukkuja on meiän isäntä. tyynyä ei vielä ole. ja yöllä peittelen, jos satun huoneessa käymään (mikä nykyisellä vessassa ravauksella tekee noin 2 krt yö, vähintään... ilmankos ne loputkin unet sitten karkaa itseltä)
liekkö ollut muuta... kauheita asioita ovat uutisoineet tänään, mm se leikki-ikäinen kuollut tulipalossa kun oli ollut yksin jätetty kotiin ja se kun 10-vuotias joutunut etsimään yöllä vanhempiaan baarista pienen leikki-ikäisen sisaruksen kanssa. kyllä on julma tämä maailma :(
tällaisin miettein tällä kertaa mimmu, nukkuva t sekä nyytti 32+1 (jo!)
Esikoinen kikkailee minä ehtii nukkumaanmenon kanssa. Kohta tunti mennyt taistellessa, kun tyttö vaan tulee sängystä pois ja huutelee meitä. Untahan ei tarvis, kun on kipeänäkin ollut. Ei taida kovin kipeä enää olla, kun ei nukuta yhtään.
Mimmu, mun mielestä on väärin ajatella vain rahaa. Ymmärrän, että miehes voi haluta tehdä mielekkäämpää työtä, mutta jos se tehdään perheen kustannuksella, niin se ei ole kivaa. Palkastakin sen verran, että kannattaa muistaa suomalainen verotus, eli pitää olla paljon tuloja lisää, että se verojenkin jälkeen vielä näkyy kunnolla.
Tealle sikiämissäteitä:) Samoin muille kuumeilijoille!
Pikkurinsessa nukkuu meidän huoneessa pinniksessä. Melkein ikkunan vieressä. Päällä on yöpuku ja sukat. Peittona äp:n täkki, mutta ei koskaan pysy päällä. Jos tarvii laittaa tuttia yöllä, niin mies yleensä tarvittaessa kääntää oikein päin ja laittaa peitonkin päälle. Muuten ei paljoa puututa nukkumiseen. Kylmä ei tunnu olevan, vaikka tuuletusräppänäkin on pinniksen yläpuolella. Itseä hirvittää talven tulo kuitenkin.
T: Ynis
Ps. Böö! :)
Väsyttää. Työt loppuu oikeasti 23 mutta ovet menee lukkoon 22, joten yleensä lähden silloin, kun se kerran on sallittua. Vaikka itsehän siinä tunnin palkan menetän. Mutta kun aamulla pitää jaksaa herätä.
Enkelille voimia hampaita tekevän Nean kanssa! Ja muutenkin surun keskelle voimia. Kiitos, mutta onhan mun kissa-suru ihan kohtuuton verrattuna sinun ja Tuttiksen suruun *nolona*.
Huits haits. Tealle myöskin jaksua. Pari tuntia enää sulla töitä. Ja olenkin odotellut niitä plussauutisia, joten laitetaan nyt varpaatkin ristiin ja pystyyn;)
Ah, huomenna vapaa ilta ja sitten taas 2 töitä. Hiluhan se oli aloittelemassa iltahommat. Eihän tämä herkkua ole, ei. Yleensä aloitan kuudelta, joten mies tulee silloin normaaliaikaan, puoli 5 kotiin. Tänään aloitin jo neljältä ja mies oli kolmelta kotona. Mutta oli aloittanut päivänsä tosi aikaisin, että saa 7,5h kokoon. Ei tämä tietysti mikään ideaali ratkaisu parisuhteen kannalta ole, kun se muutenkin on viimeisen vuoden aikana vähän kärsinyt (ai vähän?) mutta rahaa tarvitaan. Jaksua siis Hilun ja muidenkin töitä tekevien hoitovapaalaisten eloon!
Nyt aivotoiminta alkaa hiipua. Nyt sitä unihiekkaa tolkuttomasti jokaiseen kotiin----------¨¨¨¨¨------^^^^^^^------>>>>> Kas noin.
T-P
Meillä on taas lunta..! :D
Antsa esitteli äidilleen tänään taitojaan. Halusi välttämättä syödä itse ja oikein komeasti söikin :) Kun kovasti kehuin poikaa, katsoi vinkeästi ja alkoi taputtamaan käsiään yhteen, kikattipa vielä hersyvästi perään :DD. Sitten osoitti lamppua ja kertoi :" Laäm" . Kovasti oli hyvällä tuulella poika koko illan.
Isommat sen sijaan rassasivat äitiraukkansa hermoja. Kikattivat ja käkättivät sängyissään, meinasivat herättää pikkuveljensä ja jouduin aivan hurjistumaan, kun puhe ei auttanut. Nyt on raukoilla karkkipäivän karkit puolitettu (julma äiti...).
Mies on tämän illan reissussa sukulaisissaan, tulee huomenissa. Yh-elämä ei tosiaankaan ole kadehdittavaa (ymmärryssäteitä teille, jotka joudutte tekemään sitä useammin). Tulee mieleen, kun tyhmän harkitsemattomasti kerran sanoin kahden lapsen yh-äidille (vieläkin hävettää), ettei minusta i-k-i-n-ä olisi yh-äidiksi. Hän totesi siihen, ettei hänestäkään olisi ollut, mutta pakko mikä pakko :( (arrgghh..sarjassamme harkitsemattomia kommenttejani).
Antsa nukkuu samassa huoneessa isompien sisarustensa kanssa (=eri huoneessa kuin vanhempansa), terällisessä tai terättömässä kokopuvussa. Ensin peitto päällänsä, mutta lopulta yleensä ilman. Yöllä laitan herätessäni peiton päälle, mutta aamulla se on taas pois. Ja kuumaverinen on meidänkin poika (niinkuin Pönkyrä ja kumppanitkin). Tyynyä ei ole käytössä.
Uni-böö vielä syysmammoille höystettynä hyvinnukkumis-säteillä syystaaperoille ♥-----♥
Saamuska
Lila: Kuura Orkidea olisi minusta vallan kaunis nimi :) Pistinpä eilen illalla vielä mietintämyssyn päähäni ja mietin Sinin siskolle kivaa nimeä. Tässä listaani:
Aava, Aasa, Unna, Hely, Helinä, Helmi, Iisa, Iris, Kaisla, Kiira, Kielo, Keiju, Kukka, Lilja, Liila, Muusa, Meini, Mimosa, Niini, Oona, Oosa, Roosa, Rosa, Rauha, Seela, Senja, Tuike, Henna
:)
Tepsu pääse kohta kotiin,hurjan pitkä päivä!!
PEukut ja varpaat on pystyssä.
Saamuskalla ihania nimiä listalla...kaiksesta tulee vauvakuume,jopa nimistä ja mies sanoo ei!ja mullaki järki!
Brittihuumori ja jäde kutsuu....
Ja kyllä sen huomisenkin otsikko voi olla BÖÖ! ;-)
jatu
Pikaisesti pinoon pomps.
En taas oo ehtiny vähään aikaan kirjoittamaan. Päivät Veetin kaa on sen verta kiireisiä. Iltasin kyllä luen pinot mutta en enään jaksa itse kirjoittaa. ja nyt oon sen verta väsyny etten muista mitä piti kommentoida.
Taidan mennä nukkumaan ja palata huomenna virkeämpänä.
Öttis ja Veeti
Jos tämä on joku vaihe, niin kiitos, antaa jatkua! Eilen oli Onni mennyt nukkumaan 20. Mies nukkui olkkarissa, kun oli herätys 5.30, että voi tulla ajoissa kotiin päästään mut töihin. Ite nukuin alkuyön rauhattomasti makkarissa, jotenkin vaikutti se, että tiesin olevani yksin Onnin kanssa. Yhdessä välissä menin muka peitteleen Onnia ja piti sitten sytyttää valot, kun tuntui, ettei ole mitä peitellä. No, siellä se ukkeli makas peittonsa päällä jalkopäässä poikittain ja puoleksi kyljellään. Suloista.
Sitten heräsin, kun joku vähän äänsi. Katsoi ja näin Onnin tutkailemassa sänkynsä päädyssä tuuletusluukun narua, joka roikkuu seinällä. Eikä huutanut eikä itkenyt. Ulkoa tuli aika paljon valoa ja olin toiveikas. Kello oli 8.10!!!!! KÄY MULLE!!! Ja että voi pikku mies herätä hyväntuulisena!!! Nyt kun tuo rohinakin on poissa, varmasti vaikuttaa uniin.
Nyt pitää mennä pukemaan. Lähdetään uimaan. Ihanaa, kerrankin näin positiivisin mielen maanantai aamuna, vaikka illalla ollut töissä. Ja aamupalakin meni kikkailematta. Ei tarvinut sotkea Onnin omalla lusikalla vaan aukoi suutaan koko ajan muutenkin. Ei sillä, ettenkö kannusta omatoimiseen syömiseen mutta yleensä se lusikka pitää olla just vaan siksi, että huomio kiinnittyy muualle ja suu aukeaa.
Eipäs tuuletella tän enempää, ettei ihan hullu yö tule ens yöstä:)
T-P
Hienoa, t-p! Ja kiitos pinon aloituksesta. Käykäähän kaikki laittamassa ees pikakuulumiset päivän piristykseksi.
Meen laittamaan isompia pihalle. Pekan kanssa en jaksa mennä, kun on vielä niin puolikuntoinen. Huomenna täytyy sitte varmaan hetki ulkoilla, kun kuitenkin pitää esikoista viedä kerhoon.
Väsyttää.
Palailen.
T@hti
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5548886&p=&mpage=4&tmode=…
Aamulla oli vielä etusivulla, nyt sivulla 2, että oishan ne toki sieltäkin löytyny, mutta pikku hiljaa tippuu kuitenki.
Niin se viikko alkaa taas harmaana :-(
Ihanaa T-P et teillä ollu hyvä yö ja aamu :-)
Viimeyön typyläinen nukku,nyt túllu nukahtaminen ongelmaks.Suurella työllä saatii nukahtaa itekesee ni nyt pitäs taas ravata koko ajan siellä..Venyttää sitä omaa nukkumaan pääsyä ku ei saa juttuja tehtyä.
Poika oli tänää reipas,söi ja puki :-) Ei onneks tarhamatkalla satanu,tehtii samal typyn kans pieni lenkki ku aattelin et saa edes vähä ilmaa jos koko päivän sataa..Yöllä heräilin satakertaa ja kuuntelin sadetta ja mietin et en jaksa niitä kuravaatteita alkaa pukemaan..Miten se onko et jos typy nukkuu ni ite heräilee :-/
Typy tossa yrittää kakkaa tehä,masu kovalla-eilen tuli vaa pikkunokare..Harvinaista meillä!
eipä nyt tämän tärkeempää,joten mukavaa päivää kaikille!
jatu
Tänään on ollut kamala päivä. Nea on kirkunut ilmeisesti hampaan takia. Kerhosta piti lähteä kesken pois kun huusi pää punasena ja nyt on kesken unien 2 krt huutanut kurkku suorana.. Tää hampaiden tulo KAMALAA! Nyt vasta seitsemäs tulossa ja tätä tehty 3 viikkoa ja loppua ei näy........................
Miehen vanhemmat oli viikonlopun kylässä, Nea oli ihan onnessaan. Viihtyikin niin hyvin. Nyt on palattu arkeen, eli mä viihdytän koko ajan
:(
Tuntuu niin voimattomalta ja väsyneeltä tää olo. On rankkaa Nean kanssa ja sit isän kuolema...tuntuu niin ahdistavalta.
Nea nukkuu unipussissa, muuten jäätyy ku asunto kylmä ja peitto ei pysy päällä, nukkuu aina ihan miten sattuu poikittain. Yöpuku, ei sukkia. Pääsee hyvin liikkumaan ja seisomaan pussissa.
Mimmu.k, toivottavasti asiat ratkeaa niin päin, että sun ei tartte olla yksin lasten kanssa niin paljon, voimia!
T-P, onnittelut hyvistä unista! :) Varmasti Tikrua kovin ikävöit, voimia!
Mä en muista enää muuta. Lopettelen. Moi.
Jatu, meilläki nukutukset illalla menny hankaliks. Tosin eilinen oli poikkeus ja yökin pitkästä aikaa hyvä.
Enkeli1 ja Nea