Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

===ILOISTA MAANANTAITA SYYSPAAPEROT-04===

07.11.2005 |

Ei vielä pinoa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet syysväkeä sano ainakin Böö että tiedetään onko täällä ketään :-)

jatu

Vierailija
2/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon työpesti alkaa tänään. Taisin yliarvioida pahasti työkuntoni.

Lila75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin palataaa

Vierailija
4/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire; raksaamista ja sitä rataa.

Lempo: virtuaalitukeni jatkuu! =)

Enkeli: Nöösä on melko nuhainen. Laitan pikana spostia. Hali!

T-P: Jaksua suruun. Lemmikin kuolema on myös raskasta. Hali!

Tiivii: Onnea!

Ayap: Jssap oli huippu!

Ankkis: Upeaa! Onnea!

Kiitos upeista naurulinkeistä!

Kiva kuulla Porchesta ja Odotuksesta. Käykää useammin.

-Mimmuli kera suloisen Nöösän

Vierailija
5/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä mamma on nyt huonolla tuulellla; väsyttää, supistaa ja selkä on kipeä. eikä t nuku taaskaan päikkäreitä, niin ei pääse itsekään levähtämään, äsken nukkui kokonaista 30 minuuttia, jona aikana sain itse vasta hyvän asennon peiton alla.

ja kaiken lisäksi miehen kanssa on tapeltu eilinen ja tämä päivä :(. mies nimittäin aikoo vaihtaa työpistettä noin 140 km päähän kotoa, mikä käytännössä tarkoittaa sitä että minä olisin itse kolmen lapsen kanssa 3-4 vrk/vkossa yksin kotona ja kun lapset vielä siitä kasvaa, niin kuljettaisin niitä hoidossa ja tekisin itse 3-vuorotyötä. ja ennen sitä mies kävisi melkein vuoden koulutusta noin 400 km päästä kotoa, joten sitä näkisi aina vain viikonloppuisin, jos aina silloinkaan. olenko aivan kohtuuton, kun en oikein lämpene ajatukselle?

sori tämä viesti, valivali, varsinkin kun monella on ihan oikeita huolia ja suruja....

kiukkuinen ja kipeä mimmu villin vekaran ja masuasukin kera

Vierailija
6/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästytitte minut eilen myönteisellä suhtautumisellanne, olin odottanut vähintään julkista lynkkausta kirjoitukseni seurauksena :-) Kyllä syysmammat sitten on ihania!

T-P, onnea kokonaisesta yöstä.

Yniäinen, kiitos kysymästä, ei ole mitään perinteitä. Joillain on, ja erilaisia juhlia järjestetään pitkin kaupunkia, mutta minulle se on vaan liputuspäivä muitten joukossa.

Meillä oli kamala yö. Pari tuntia huutoa silittelystä huolimatta. Aaargh! No, Lillillä on nuhaa joten se voi selittää osan. Ja sitten toisaalta, tämä elämä on aika hektistä nyt, isiä ei juuri kotona näy kun on koko ajan remppaamassa ja mummu ja vaari pyöri tässä viikonlopun ja äiti vaan pakkaa ja siivoaa... Toivottavasti ensi yö on silti parempi!

Mimmu, kyllä minäkin hermostuisin tuollaisesta! Sitä paitsi, mieshän vieraantuu lapsista, lapset alkavat vierastaa häntä, ei kuulosta kovin mukavalta lasten kannalta. Etkö saisi miestäsi muuttamaan mieltään?

Nyt täytyy suunnata kohti koulua - alkaakohan tuo meidän koululainen ikinä kulkemaan koulumatkoja itsekseen vai saatanko minä häntä vielä lukiossakin! ;-)

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
7/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori olen vaan taustailliut, ja sitäkin vähän huonosti, aika ei riitä enää mihinkään.

Pojan napaa ja kuulumisia sen verran, että poju on kävellyt jo pari viikkoa ja nyt alkaa enempi pysyä pystyssäkin... Joitakin sanan tapaisiakin on yhtäkkiä ilmaantunut, mutta top suosikki on edelleen " kiitti" joka tulee tosi selvästi. Ja suurin osa on sitä kak-kak-kak-kaa-juttua.

Potalla käydään kun muistetaan ja yleensä sinne kakka tai pisu lirahtaa, mutta laiska äiti ei aina muista tarkeeksi ajoissa potalle viedä ja kakat ehtii housuun. No, onhan tätä aikaa.

Hampuja on nyt alkaalla 3 ja ylhäällä 2. Ja lisää on kai tulossa.... Taannoinen flunssa on nyt parantunut mutta jonkin verran rohinaa jäi päälle antibiooteista huolimatta. Toivottavasti se menee ohi itellään.

Omaa napaa sen verran että mielialat uusivauva/työ vaihtelee edelleen lähes päivittäin, mutta vauvakuume on ainakin vielä voitolla. Yritys alkaa tälläviikolla toden teolla, eli isä saa isänpäivälahjan meillä ainakin jossakin muodossa.... ;) Muuten en ole mitään lahjaa vielä keksinytkään, mitähän sitä voisi kehitellä???

Päässä ei liiku nyt mitään, joten lyhyestä virsi kaunis. Pitää mennä imuroimaan. Palataan!

äitikuu ja poju kohta jo 1 v 2kk

Vierailija
8/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkä on parhaimmillaan elämä taaperon kanssa? Ihan selvä ero Onnissa kun on nukkunut hänkin hyvän yön. Tokin aamulla jo puoli 10 kun otti huikan maitoa, alkoi silmien hierominen, näin käy aina kun juo maitoa. Mutta uimassa Onni hörötteli niin iloisena ja siitä näki että nautti olostaan. Tultiin kotiin, syötiin purkillinen valmispöperöä ja hedelmäsosetta päälle. Pientä konttailua ja naureskelua ja kakka. Sitten äidin lahkeeseen. Ulkona sataa joten pitkästä pitkästä aikaa päätin yrittää sisäunia. Ja päätin, että jos ei onnistu, ei saa hermostua. Sitten ulos vaunuja lykkimään. Mutta sielläpä se tuhisee, äitin pikku ukkeli onnellisena omassa pinniksessään. Mitähän unelmaa nyt eletään:)

Aika kurja on tuo ilmanala. Ei tässä paljon joulumieli pääse valtaamaan, tosin ei nyt ihan vielä ole aikakaan. Vaikka luntakin satoi välillä, mun orvokit sinnillä kukkii. Muut kukat on kyllä jo mädäntyneet. Ens lauantaina pitää ostaa kanervat ja laittaa nuo kukat pois. Sain vapaata töistä, kun kaveri tekee lauantain ja minä myöhemmin hänen iltavuoronsa kuun lopulla.

Huh huh. Neljäksi pitää tänään töihin. No, onneksi ei väsytä ollenkaan niin on kiva mennä. Tai no, ei ainakaan harmita:/

Pitää alkaa soittaa eläinlääkäriin. Ajattelin vielä soitella kun lupasivat, että saa soittaa. Muutama asia askarruttaa tuossa Tikrun syövässä. Ja serkullekin pitää rimpauttaa. Palasivat eilen häämatkalta ja uteliaana kysymään, miten " hanimuuni" meni.

T-P

Vierailija
9/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu:Kyllä tuo ei ole yhtään turha tai mitätön asia valittaa ja suuttua-ihan ongelma mun mielestä.Mä en edes tiedä mitä tekisin jos mies keksis jotain tuollasta..kriisi tulis!Toivottavasti saisit miehesi pään kääntymään!

Ankkis:Minä ihan mietin että mitähän sinä olet suustasi ulos laskenu,mutta sitten " välähti" että vieraita kieliä ;-) No ei kai tämä joukko nyt sellasesta lynkkaa!!Aivojumppaa kotiäideille.

T-P:Eikö ole kumma miten voi fiilikset vaihdella...välillä on niin lepposaa ja sitten ei taas mistään tule mitään?!

Typy on tehnyt kolmet kakat!Kyllä vessassa haisee nyt!Mut meille ei todellakaa yksi pieni kova kokkare ole normaalia..yritin aamulla taas potalle,mut ei typy halua.Illalla suihkussa jos kysyn et tuleeko pissa ni yrittää ponnistaa ja jos tulee ni lorottaa sinne lattialle ;-D

Mäki tahtosin kanervia partsille,mut en ole viel jaksanu raahata kaupasta...ja valot tahtosin laittaa myös.

PAlataan

jatu

Vierailija
10/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana i h a n a viikonloppu rakkaan kanssa kaksin, menimme eri kaupunkiin (tai siis samaan, mutta pois kotoota) hotelliin. Oltiin hissuksiin ja käytiin syömässä, jälkkärin jälkeen nukkumaan. Mietittiin, että nytkö me ollaan vanhoja kun mieluummin valitaan nukkuminen vaikka baariinkiin oltaisi päästy :) Sunnuntaina shoppailua ja kotiin. Ja paljon, paljon laatuaikaa...

Lapsilla oli kaikki hyvin, olivat syöneet ja nukkuneet asiaankuuluvasti ja isotkin olivat olleet ihmisiksi.

Arkeen palattiin niin että rytinä kävi. Pyörsky ei nukkunut erityisen hyvin, ei myöskään vanhemmat. Tänään on ollut " lievää" kiukuttelua ilmassa. Yöllä ajattelin, että ikinäenääenmeneminnekään, josseurausontämä ¤#" !!%" !, mutta nyt olen jo muuttanut mieleni :)

Tänään rauhallinen kotipäivä - palautumispäivä.

Pelkkää omaa napaa, suokaa anteessi.

Vierailija
11/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu.K: Sinulla on varmasti TOSI OIKEA huoli ja murhe. Minä valittaisin asianlaidasta hyvin kovasti. Ja pitäisin pintani viimeiseen asti. Tilanteesi (tuleva) tuntuu hyvin kohtuuttomalta.

Meillä alkoi ensimmäistä kertaa yksiin päikkäreihin siirtymisen pyrkiminen. Nyt kun Pönksy on ollut terve ja yöt ovat menneet hyvin, lapsosesta on tullut iltakukkuja. Eilenkin uni vei voiton vasta 22.30, joka on liian myöhään siihen nähden, että pieni yhteinen tuokio ukkokultaisen kanssakin olisi suotavaa päivän päätteeksi. Saas nähdä, kuinka käy, milloin olemme pysyvästi ja vakiintuneesti uudessa rytmissä. Huomaan tässäkin asiassa vastustavani muutoksia: ei jaksaisi rukata päivää uuteen uskoon, kun se tietää lapsen väsyttämistä ja " vinguttamista" . Olis kiva elellä silleen kivasti vaan. No, aamupäivä meni kuitenkin nyt yllättävän hyvin. Käytiin avoimella pk:lla ja ulkoiltiin. Pikku-ukko nukahti onnellisena, kun äiti hänet vihdoin sänkyyn päästi. Saa nähdä, kauanko unet kestävät - meillä kun ei kovin pitkiä unia ole koskaan nukuttu. Tarvittaessa nukutan Pönksyn sitten alkuillasta vaikkapa 15 minuutiksi, jos ei pärjätä. *tsemppaa tässä itseään*

Tosi käytännöllinen ja yksityiskohtainen yö-GALLU tässä:

Millainen yöasu lapsella on? Millaisen peiton alla lapsonen nukkuu? Peitteletkö häntä yön aikana? Nosteletko " miten päin sattuu nukkuvaa" lasta välillä sänkyynsä oikein päin? (Erityisesti kiinnostavat ne, joiden lapsi nukkuu toisessa huoneessa.)

Pönksyllä on terällinen kokoyöpuku. Peittona on vain fleeceviltti, kun ukkeli on kuumakalle. Potkii peittoa paljon pois ja minä nakkelen havahtuessani (tai puoliunessa) sen takaisin hänen päälleen, koska hän herää muuten kylmään jossain vaiheessa. Unipussia olin ajatellut ja sellaisen ostinkin, mutta kun Pönksy kierii ja möyrii niin paljon unissaan, se kiertyi ikävästi hänen ylleen. Toisaalta tuo peittely ei ole ongelma, kun perhepetissä nukutaan. Aamulla en muistakaan, monestiko peittoa asettelin. Jos Pönksy on jossain suunnilleen jalkopäässä pötköllänsä, nostan hänet takaisin pääpuolelle nukkumaan. Sängyssämme hällä on tilaa nukkua rauhassa vaikkapa poikittain.

Vierailija
12/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu.k, minä samaa mieltä, että toi on oikeasti ongelma. Älä vähättele sitä suotta! Koita pitää pintasi, jos tuntuu mahdottomalta ratkaisulta.

Ankkis, minäkin ihmettelin, että miksi lynkattais ruotsinkielisestä tekstistä!

Nyt katosikin ajatukset päästä. Isorinsessa on ollut kotona tänään, kun flunssa vaivaa. Menen seuraksi taas...

T: Ynis

Vierailija
13/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulosti Ayapin viikonloppu! Kiva, että oli mukavaa. Kyllä sitä varmasti jaksaa paremmin tuota arkeen paluutakin, kun on ollut kivaa miehen kanssa;)

Mimmu. Juu, et ainakaan mun mielestä turhasta kanna huolta. Minä en ikikuuna päivänä alkais siihen, että mies olis jossain muualla ku kotoa arkisin. Tai siis arki-iltaisin.

Ihana kuulla, että Pönkyrä on terve ja nukkuu! Toivotaan, että päivärytmin muutos sujuu sutjakasti.

Meillä Onni nukkuu terällisessä yökkärissä ja peittona äp:n täkki. Peittelen, jos kuuluu ääniä ja käyn katsomassa. On aikamoinen vilukissa, joten nukkuu paremmin kun peitto on korvilla. Ja kuten viime yönä, jos poika on ihan missä sattuu, korjaan paikan ja asennon. Harvoin on noin kaukana oikeasta unipaikasta, että jalkopäässä asti.

Palelee. Pitäs keittää kaiketi kahvit kun kylmä kaakao tuli nautittua tunti sitten.

T-P

Vierailija
14/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tylsää,ei muuttoa ei remontia vaan tylsiä pyykkihommia!

Voi ayap ku kuulosti ihanalta :-) Ja eikös se palatumispäivä kuulu myös asiaan?!

Kerran Ynis kyseli niitä " hetiärsytyksiä" ja nyt tuli mieleen kun äiti aina soittaa typyn uniaikaan.." ei mul mitää,kunhan soittelen,nukkuko tyttö" ja tuota ei mitään asiaa riittä puoltuntia!Eihän mulla oiskaa tekemistä uniajaks ja jos ei olis ni ois kiva vaik lukee lehti tai soittaa jolleki kaverille!!!ja äippä soitaa useemman kerran viikossa..että sellanen purkaus!Mut oikeesti soittas ku lapset valvoo,kyl mä voisin kuunnella ja rakentaa tornia yhtäaikaa...

Nöösälle ja Isorinsesalle flunssastaparanemispuhallus....puuuuh....

jatu-taas

Vierailija
15/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelen myös ja harkinnassa joko kahvi tai tee.

Päivällisen sain jo laitettua, odottaa miestä pian jääkaapissa. Lämmittäköön sitten kun ilmaantuu kotiin. Kerännyt TAAS itselleen valtavasti töitä, vaikka asiasta keskusteltu n kertaa asiallisesti :-(

Me tytöt käytiin laitattamassa talvirenkaat autoon. Onneksi ei ehtinyt lumi ja jää vielä tälle seudulle :-)

Sovun ja terveyden säilyttämiseksi ollaan jo toisen kerran laitatettu " vieraalla" talvirenkaat. Viimeksi saatiin kummatkin sitkeä flunssa kun yhdessä renkaita jäisellä pihalla vaihdettiin...

Typy nukkunut viime aikoina hyvin, mutta viime yönä heräsi kaksi kertaa itkuilemaan. Viime viikolla oli muutenkin tosi reipas ja hyväntuulinen, kertakaikkiaan aivan suloinen touhuilija.

Hampaita on vissiin jo 14. Joskus kävelee kahdella jalalla ne kymmenen viisitoista askelta, mutta mieluummin edelleen etenee neljällä raajalla ja kiipeilee ylöspäin.

Ongelmat ja surut voivat olla vaikka kuinka pikkuruisia, mutta niitä ei kannata pitää sisällään.

Mimmu, minäkin peesaan, että sulla hyvä syy olla suutuksissa. Perhe on kuitenkin se tärkein projekti, eikö?

T-P: kissan lopettaminen on aina surkeaa :-(

Lemmikit ovat kuitenkin iso osa kokonaisuutta ja meillä Typyn silmät säteilevät aina kun näkee kissoja lähellään. Ulkoilun kohokohtia myös edelleen koiruut.

Ramika: sopiiko kysyä miten veljesi & perhe voi? Toivottavasti tila kohenemassa päin!

Kiiruulla takas keittiöön. Tehtailen tänään muutaman päivän sapuskat, koska kerrankin intoa riittää...

Maanantaihalit sitä tarvitseville :-)

Keilin & Typy

Vierailija
16/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkuilin taasen pinoa - hauskaa että aktiivisesti joka päivälle täällä ahkeraa pörinää on!

Meillä kohtuullisen haipakkaa taitaa olla kun en oikeen palstalla kerkee ilmestyä - Kultaneiti Helmi on kova tyttö touhuamaan, ja käydään paljon puistossa ja kerhoissa - tässä lähellä ihana ja aktiivinen asukaspuisto- ja kerho ja seurakunnan toimintaa. Meikäläinenkin tosin tulisi pöhköksi jos ei menoa ja aktiviteettia löytyisi - nyt H unilla, on aika kellontarkka tyttö - yleensä yhdet päiväunoset 13-15.30, tänään tosin kun asioilla oltiin, viivästyi tunnilla, saas nähä nukkuuko 16.30 saakka...

En tiiä onko täällä ollut puhetta sanoista,mitä sanoja lapsemme siis höpisee. Meillä tulee aika monta: äiti, kukka,koi-a (koira) kenkä (aika vaikea ja noin hyvin, kenkiä tosin löutyy aikaliuta eteisestä, ehkä siksi...),sä=isä, nenä, tettä=vettä¨, tyttö, napa...

H:n lempikirja on " Allakka Pullakka" (loruja lyyrisille lapsille) se on tosi mainio - tais saada jonkun kuvituspalkinnonkin tässä taannoin, ja hauskoja tarinoita ja loruja.

Yöasuna on meillä pyjama, terällinen kokopotkari vai mikähän se on virallisesti, ja äp:n peitto, tosin aina potkittuna pois - en käy korjaamassa sitä päälle ellen herää esim. tuttia yöllä laittamaan - meillä oli n. 3 viikkoa sitten unikoulu, jolloin se yksi yösyöttö poistui, H nukkuu n. 20.00 - 7.00 ja joskus ei ole herännyt kertaakaan (muistaakseni) - tosi luksusta verrattuna niihin " aikoinaan" erittäin risaisiin öihin.

Sori omanapa, mutta tätä tää pinon pikaluku teettää, ei oikeen oo jyvällä asioista ... Nyt omaa laatuaikaa lounaan ja lehden parissa.

Oikein hyvää viikkoa kaikille!

Maija

Vierailija
17/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökkäri useimmiten terällinen ja peitto käytössä. Aikaisemmin oli iki-ihana unipussi, mutta nyttemmin Typy niin kova liikkumaan, että unipussi ei kovin toimiva.

JatkoG: onko monilla jo tyyny käytössä?

Meillä on sängyssä olemassa, mutta harvemmin vielä oikeasti pään alla käytössä. Typy muuten rakastaa tyynysotaa :-)

Pehmusteita ei pinniksessä enää ole pariin viikkoon ollut , kun tuntui, että niistä huolimatta kolisutti itseään aina johonkin suuntaan pyöriessään. Oli kierrätyspehmusteet enkä oikein koskaan tykännyt niistä. (Nyt pistin uudestaan kierrätykseen, kun äidin naapurin tytär raskautettuna ja naapuri ruinasi vauvakamaa äidiltäni.)

K & T

Vierailija
18/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typyllä terälinen yöpuku tai terätön ja sukat,ainaki ku käydää nukkuu.Äp:n peitto,mitä laitan päälle jos herään,asentoa en korjaa ellei ole jalat pinnojen välissä.Ei tyynyä.

Nyt on heränny päikeiltä..Vähä korjataa rytmiä ku kellon siirron jälkee valvotin lapsia ni ne riehaantu ja uni ei tullu ja meinas myöhääntyä nukkumaan meno..Nyt huutelee jo äitiä sängystä.

jatu

Vierailija
19/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva aloittaa pinonluku T-P:n iloisella kirjoituksella, kyllä se on niin että loistavan yön jälkeen on elämä ihanaa :))

Lintsuakin on tainnu nukkumatti kalauttaa kunnolla, la aamuna herättiin 9.50 !! äiti oli ihmeissään ja tänään 9.30 kuului pinniksestä juttuja, hurjaa. Lintsu menee ysin aikaan illalla nukkumaan joten vedelly yli kellon ympäri yöunia, yleensä nukkuu 10 tuntia.

Ynis, vai jumissa miehen kainalossa, ei todellakaan...

Meillä on yhteinen sävel hakusessa, jäiköhän ukon sävelet sinne Japaniin... en tiedä.

Mun töihinmeno takkuaa miehellä selvästi, tiedän että on kummallekin raskasta seuraavat 8 viikkoa. Kun ukko tulee töistä niin minä ampasen töihin samalla oven avauksella, siis parina arki-iltana viikossa ja tulen kotiin vasta kun ipanat on jo nukkumassa ysin jälkeen. Viikonloppuisin la tai su on töitä, koko päivän. Joutuu siis isäntä pyörittää huushollia yksinään niin ei taida olla mielissään siitä, oman työnsä päälle.

Tainnu mies päästä liian helpolla tähän mennessä huushollaamisesta, no nyt saa maistella kotielämää lasten kanssa oikein urakalla.

MimmuK, tsemppiä miehen työ/opiskeluhommiin, toivottavasti pääsette johonkin ratkaisuun joka sopii kummallekin.

Meillä sama homma kanssa edessä joulukuun aikana, miehen töissä loppuu hommat täällä hesassa ja vaihtoehtoina on joko lomautus tai lähteä töihin Turkuun tai Raumalle ja tulla viikonlopuiksi kotiin. Viimeksi reissutyötä oli noin kolme kuukautta, en tiedä monestako kuukaudesta on tällä kertaa kysymys.

Ayap kuulosti ihanalta teidän loma.

Hilu

Vierailija
20/37 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä body päällä nukkuu ja peittona äp-peitto ja tyynyä ei ole.

Peitto ei pysy päällä, kun ite menen nukkumaan niin laitan peiton typylle päälle. En kääntele tyttöä ellei sitten vaikka jalat ole pinnojen välissä.

T-P ikävä juttu kun kisu oli sairas, voimia.

Hilu