Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei! Minä taas kellä on papilloomavirus ja papa III. Uutta tietoa sain. En enää ymmärrä mikä...

Vierailija
15.10.2011 |

minua oikein vaiva.

Eli solumuutoksista sain tietä 1 kuukausi sitten. Papa luokka oli 3, vahvat solumuutokset+papilloomavirus.

Kävin kuitenkin yksityisellä lääkärillä, hän tutki minua kunnolla, oti papa ja muut koet.

Sain tietoa, että papa luokka oli 2 tai ainakin lievät solumuutkset, hoitoa ei tarvitse. Hän kertoi että papassa papilloomavirusta ei ollut/ei näkynyt?

Voiko se oikeasti noin nopeasti laskea itsestään ja hävitä? Jos papillooma ei näy? Oliko se sitten minulla edes? Voiko se sitten olla yhtäkkiä näkymätön?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto!

Vierailija
2/29 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostiko ap, vai joku muu. Mitähän ap:lle kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se on

Vierailija
4/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valkosolut liittyy elimistön immuunijärjestelmään eli puolustukseen vieraita asioita vastaan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Valkosolu

Tuohon papaan ja papillomaan en osaa sanoa mitään, sori. Tuntuisi siltä, että sun olisi varmaan hyvä mennä lääkärille ja selittää koko tilanne, viedä kaikki saamasi tulokset sinne ja kysyä asiantuntijalta.

Ei voi olla niin, että sinä maallikkona yrität selvitellä, pitääkö olla huolissaan ja onko sairautta vai ei ja jos on, mitäs sitten...

Tsemppiä sulle joka tapauksessa!

Vierailija
5/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

papilloomaviruksen takia. Minulta hoidettiin kryohoidolla. Tiedän, ettei kaikkia hoideta. Virustyyppejä on kymmeniä ellei satoja erilaisia. Jotkut käsittääkseni paraneen itsekseen, mutta virushan jää ikuisesti elimistöön ja voi aktivoitua vuosien päästä. Tämän takia papakontrollissa on käytävä loppu elämän vuosittain.

Vierailija
6/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

papakoessa? Voiko se olla kuitenkin, vaikkei siitä näy? Ihmellistä se että papa luokka on 2, eikä näy virusta

ap

Vierailija
7/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valkosolut liittyy elimistön immuunijärjestelmään eli puolustukseen vieraita asioita vastaan. <a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Valkosolu" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Valkosolu">http://fi.wikipedia.org/wiki/Valkosolu</a&gt;

Tuohon papaan ja papillomaan en osaa sanoa mitään, sori. Tuntuisi siltä, että sun olisi varmaan hyvä mennä lääkärille ja selittää koko tilanne, viedä kaikki saamasi tulokset sinne ja kysyä asiantuntijalta.

Ei voi olla niin, että sinä maallikkona yrität selvitellä, pitääkö olla huolissaan ja onko sairautta vai ei ja jos on, mitäs sitten...

Tsemppiä sulle joka tapauksessa!

Mene takaisin sille yksityislääkärille ja kysy kaikki kysymykset mitä avauksessasi on.

Arvaanko oikein, jos arvaan, että äidinkielesi ei ole suomi? Saatko tulkin mukaan lääkäriin?

Ihan varmaa on, että palstalta et saa luotettavaa tietoa tilanteestasi.

Tsemppiä minultakin.

Vierailija
8/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menen yksityiselle vielä, kun saan sitten ens viikolla viimeiset vastaukset, kun minulle tehtiin myös hpv testi myös kun pyysin. mutta jos itse virusta ei näy, niin mistä patalogi saa tieti mikä virus tyyppi minulla on

Vierailija
9/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkö virus ikuisesti elimistöön. Minulta löydettiin ja hoidettiin liki 20 vuotta sitten HPV:n aiheuttamat solumuutokset, en nyt muista kuinka pahat. Sen jälkeen olen käynyt tunnollisesti joka vuosi papassa eikä siellä ole näkynyt ikinä yhtään mitään, ja aiheeseen perehtynyt gyne on sanonut, ettei minulla enää ole koko virusta. Jos HPV minulta löytyy, se on sitten kuulemma uusi tartunta, eri virustyyppi, se vanha on jo ollutta ja mennyttä. Miehelleni ei ole myöskään tullut ikinä yhtikäs mitään oireita vaikka koko tämän ajan olemme harrastaneet suojaamatonta seksiä.

Vierailija
10/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se minullakin katoa kokonaan, tai ei siitä ole ollenkaan minulla, koska ihmetelen miksi papassa ei siitä ollut

Vierailija
11/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vielä tallella ne tiedot siitä ensimmäisestä kokeesta, jossa virus oli löydetty? Lukeeko niissä papereissa tarkkaan virustyyppi? Ellei, ne tiedot on varmasti saatavilla siitä sairaalasta / laboratoriosta, jossa kokeet tehtiin. Sun olisi varmaan hyvä hankkia kaikki mahdolliset paperit valmiiksi ja ottaa ne mukaan, kun menet seuraavaksi sinne yksityiselle.

Älä nyt ensimmäisenä pelkää syöpää, vaan yritä olla rauhallisin mielin ja odottaa rauhassa sitä lääkäriaikaa, jolloin saat toivottavasti selvyyden asiaan. Syövän ja HPV:n välillä on yhteys, mutta ei virus mikään syöpäautomaatti ole.

Hyvää syksyä sulle!

Vierailija
13/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan paperi missä oli kirjoitettu että vahvat solumuutokset papilloomaviruksen pohjalta. En oikein tiedä mitä se tarkoita.

Minulta oli otettu koepala myös, syöpä ei ole, vain vahvat solumuutokset, nyt jo vain lievät solumuutokset papassa, eikä papilloomavirusta näy? En tiedä iten se on mahdollista

Vierailija
14/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeastaan ole oireita ollenkaan, papassa vaan muutoksia. Sekä 4 vuotta oli jo hirveä valkovuoto, välillä keltaista ja vihreä(paljon), itse olen hoitanut, kerran lääkäri antoi joku antibiotti kuuri, mikään ei autanut

Vierailija
15/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa papa-näyte. Niissä näytteissä on siten eri solut ja ne eivät ole varmaankaan millilleen samasta kohdastakaan, vaikka läheltä toisiaan toki ovatkin. Muutokset III:een voivat olla paikallisia ja pieniäkin.

Laseja säilytetään, joten sinuna pyytäisin, että molemmat lasit tutkittaisiin uudestaan samassa paikassa ja sitten päätettäisiin, että mitä tehdä. Yleensä merkitään mieluummin -III kuin -II eli rajatapauksissa sen pahemman mukaan, koska hoidonkin on oltava riittävää. Seurannan on oltava tiheää ja ehkä kolmas näytekin on otettava.

Vierailija
16/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi, tuntu että kuolen stressiin tai tähän tautiin

Vierailija
17/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää mennä pian asioille

kiitos

Vierailija
18/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin nyt papa luokka 3, vaikka näyttää 2sta. Koska on otettu eri paikasta???

ap

Vierailija
19/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyteenoton yhteydessä paikat sisältäsi on käsiteltävä aineella (penslaus), joka auttaa näkemään lampun kanssa tarkat kohdat, mistä papa tai koepalat on otettava. Kysy sen jälkeen, että joko voit olla varma tuloksista ja milloin seuraavan kerran tutkimuksiin? Vai riittääkö perus papa, jossa ei penslata? Miten usein?

Hyvä, että oli kolmosta eikä nelosta. Kolmosta seurataan, jotta nelonen ei ehtisi yllättämään. Kuinka kauan siitä on, kun sait nuo tulokset?

Vierailija
20/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koepalassa vahvat solumuutokset papilloomaviruksen pohjalta.

Kävin yksityisellä ja yksityinen lääkäri huolestui, oti uudeet papat+hpv testi(mikä virus minussa on)

Hän soitti ja sanoi että hyväät uutiset, papa enää luokka 2 ja lievät solumuutokset vain. Papilloomavirusta ei papassa näkynyt. Seuraavaksi ei tarvi kun vuoden päästä mennä otamaan uus papakoe.

Miten se voi noin äkkiä muutua, ensiksi oli papa3+ vahvat solumuutokset ja ale kuukaudessa jo 2 ja lievät solumuutokset vain????? Eikä ollut papillooma näkynyt, mutta runsasti näitä valkosoluja??