**KOLIBRIT uuteen viikkoon 45**
Laitanpas nyt kerrankin avauksen, kun kerkeän.. :)
Mies kellistyi illalla, joten nyt se " epävirallinen" aloitus on siis totta.. Ja heti tänä aamuna iski jo pieni paniikkituntemus... ;D Noh, eiköhän se liene ihan normaalia tässä vaiheessa, että alkaakin vähän hirvittää!
Hö en ehdikään enempää nyt, joku huutaa minua sen verran vaativasti, että parempi mennä.. Palailen asiaan myöhemmin! Mutta siis, oikein mukavaa viikonalkua kaikille! :)
Kommentit (65)
Kuopus nukahti 20 min sitten ja esikko värittelee värityskirjaa tässä, niin tulinpa vielä höpisemään lisää (varsinainen palstahäirikkö taas vauhdissa...)
Esikoiselta (viikon päästä 3v6kk) jäi tosiaan päiväunet tuossa melkein vuosi sitten tammikuussa. Sitä ennen niitä oli jo vähennetty, koska päikkäreille meno oli parin tunnin show, kun ei vaan uni tullut ja sit jos nukahti, niin vaihtoehdot tuntui olevan pojan sisäisen kellon mukaan joko puoli tuntia (yli tunninkin odottelun jälkeen...) tai 2-3 tuntia, mikä sitten oli liikaa.. Illat venyi sitten turhan pitkiksi, vaikka aamulla heräsikin sitten n.8lta. " Säännöstelin" päikkäreitä jonkin aikaa sillei, että ihan joka päivä ei nukuttu, mutta välillä kumminkin.
Vuodenvaihteen jälkeen muutettiin ja poika sai oman huoneen (jossa alkoi ekasta yöstä alkaen yksin nukkua, vaikka ennen meidän makkarissa..) ja sen myötä päikkäreille meno jäi.. Toisaalta sitten alkoi nukkua yöunet säännöllisesti n. 20-8 joten ihan hyvin on pärjätty. Monena päivänä kyllä pötköttelee omassa pedissä, kun itse olen nukuttamassa pikkuveljeä, eli saa siinä lepäiltyä kyllä sitten. Kuopus 1v8kk nukkuu yleensä sellaiset 1½-2 tuntia vielä. Saadaan esikoisen kanssa laatuaikaa kahdestaan sillä aikaa.. :) Kohta lupasin mennä pelaamaan Muumi-dominoa :)
Minä olen myös ollut kotona esikoisen syntymästä asti ja joskus sitten tarkoitus olisi lähteä jatkamaan opintoja tai aloittamaan uuden alan opinnot (vanha ala menettänyt voimakkaasti kiinnostustaan tässä kotivuosien aikana..). Tarkoitus oli tehdä opintoja tässä myöskin samalla, mutta niin se vain on jäänyt.. ;) " Tehdään" nämä lapset nyt ensin, niin sitten olisi tarkoitus ryhdistäytyä silläkin saralla. ;)
Jep, mutta nyt pelailemaan.. :)
Tästä sukupuoli asiasta vielä, että minäkin olen enemmän kuin tyytyväinen, että nämä 2 ensimmäistä ovat samaa sukupuolta eli poikia. Kyllä se vaan niin kivaa kun leikkivät jo yhdessä tosi hienosti, vaikka aika usein saa olla erotuomarina. Mutta jos ajattelee et toinen olis olis ollu tyttö niin voi olla et olis leikit vähän erilaiset.
Nämä oli vain mun ajatuksia en tiedä kun ei ole kokomusta, kertokaa te joilla pienellä ikäerolla eri sukupuolta?
Niin kävin siis " ilmoittamassa" itseni tänne...
Meillä siis kaksi tyttöä ja toista odotellessa toivoin kovin poikaa, vaikka niin ihana se tyttö sitten oli kun syntyi ja tosiaan leikkivät jo nyt paljon yhessä vaikka ovat vasta 2v4kk ja 8kk.
Haaveissa tietty olis poika kun jo kaksi tyttöä on, olis varmaan tosi " hassua" saada poika kun on noita tyttöjä hoivaillu :)
Minä ajattelin ennen esikoisen syntymää, että miten sitä osais poikaa hoitaa, kun olin siihen mennessä lähinnä tyttöjä hoitanut pienenä (sisarusteni nuorimmaiset silloin kaikki tyttöjä..). Mutta ei sitä sitten enää miettinyt. Nyt taas ajattelee, että näinköhän sitä tyttöä osaisi kahden pojan jälkeen... :D Tulisiko tyttöä hoidettua ja " kasvatettua" niinkuin isoveljiä...vai menisikö se enemmän lellimisen puolelle!?!?! Jaa-a. Mielelläni sen tilanteen kokisin ;)
Moi!
Vuodenajoista vielä. Esikoiseni syntyi 2002 elokuun lopussa ennätyksellisen 6 vkon hellejakson päätteeksi. Kesäkuu oli muistaakseni vielä siedettävä, mutta heinäkuussa alkaneet helteet tekivät olosta kyllä tosi tukalan. Päivisin vielä pystyi " viilentymään" , kävin paljon suihkussa ja kaupoissa, viileät maito-osastot olivat kova juttu. Mutta yöt oli tuskaisia, nukkumaan ei pystynyt ison mahan kanssa muutenkaan ja helle vei viimeisetkin unenrippeet. Asuimme silloin vielä kerrostalossa, jossa säästettiin sulkemalla ilmanvaihto melkein koko yöksi. Huh huh. Voisin kertoa (valittaa) enemmänkin, mutta ehkä en viitsi :) Mutta jos nyt tärppäisi, niin ehkä ensi kesä olisikin ennätyksellisen viileä...
Päiväunista, poikani lopetti päiväunet 2.5kk ikäisenä. Nykyisellään meillä onkin pieni ongelma, eli aika tuppaa tulemaan hänelle pitkäksi pikkuveljen päiväunien aikana. Hän ei juuri yksinään puuhastele, vaan minun pitäisi olla kokoajan seurana. Joka välillä jo hieman tympii, myönnän että meillä katsotaan kyllä videoita. Miten olette muut päiväunettomat ratkaisseet asian? Saan tästä ajoittain syyllisyydentunteita kun en jaksa askarrella/touhuta/viihdyttää koko päivää vaan laitan videon päälle.
Kuopus päikkäreilä joten pikainen pinoutuminen täältäkin..
Beccan kyseli että miten esikoinen viihtyy sillä aikaa kun pienempi nukkuu.. Tällä hetkellä jo hyvin, kun viihtyy itsekseen muutenkin ja malttaa puuhailla omiaan (ikää siis 3,5v). Aiemmin tuli laitettua kyllä kieltämättä ne videot aika usein.. Esikoinen ei nytten muutenkaan hirveästi pyydä saada katsoa lastenohjelmia, nykysin kuopus on se pahempi tv-narkkis... :/
Kuopus nukkuu sen pari tuntia maksimissaan ja monesti ois sillon kiva tehdä itekin jotain ja monesti on jotain kotitöitä, mitkä on pakko ehtiä tehä. Hyvin kyllä esikoinen ymmärtää, kun sanon että teen jotain ensin. Mutta yritän ehtiä joka päivä olemaan vähän hänenkin kanssa, yleensä pelataan jotain pelejä (lautapelejä, joskus tietokoneellakin) jonkin aikaa. Välillä käy kyllä pojalla aika pitkäksi... Yritän houkutella pojan tekemään sellaisia juttuja, missä voin itse puuhailla omiani samalla *alhaista* -eli poika värittää/piirtää ja itse surffaan netissä ;D On onneksi kova poika siivoamaan, eli siihen saan innokkaan ja tehokkaan (melkein tehokkaampi kuin äitinsä) apulaisen kyllä! ;) Kaikenmaailman järjestelyleikit sitten vie hyvin aikaa (" ajappas kaikki autot parkkihalliin..." ) kanssa.. :)
Onneksi aika paljon malttaa leikkiä omiaan, kun on siihen tottunut. Ei nimittäin mielellään halua veljeä omaan huoneeseensa " sotkemaan" joten muutenkin on siellä paljon itsekseen ellei halua leikkiä muualla meidän kanssa. (tulipas sekava sepostus ja taitaa mennä jo aiheen vierestäkin...;D)
Juu ja ensi kesähän on harvinaisen viileä tietenkin.... ;D Tokihan se on selvitetty, ennenkuin alettiin edes harkita isoa masua siihen vuodenaikaan... *heheheh* No, eipä nuo kesät yleensä ainakaan pitkään ole helteisiä, joskus iloa Suomen kesistäkin! :) Hih, kyllä sitä sitten ensi kesänä ehditään manailla, mutta sehän on sivuseikka! :D Toivotaan nyt kuitenkin mahdollisimman monelle se iso maha ensi kesäksi!!!!
Täällä kp14 ja aamulla oli tosi huono olo... Mies nauroikin mulle, että " joko sinä olet raskaana!?!?!" -tietää itsekin VARSIN hyvin, että eipä sellainen nyt IHAN vielä voisi edes näkyä... ;D *reps* No, se olokin sitten parani aamupalan syötyäni ja kunnolla herättyäni. :)
Olikos täällä nyt ketään piinailijoita tällä viikolla?!?! Mikäs Moren tilanne mahtaa olla!?TOivotaan että saatais niitä plussia pian lisää!
Plussaonnea kaikille kuitenkin, ja tärppionnea ja tsemppiä kaikille Kolibreille!! :)
Meillä on vielä pienet pojat flinssaisia ja taidan itsekin saada saman taudin :-/ Pakolliset ulkoilut suoritettiin vasta näin myöhemmin iltapäivällä, niin ei se ilta tunnut sitten niin pitkältä. Itse tosin lähden tuossa klo 17 aikoihin istumaan taas koulun penkille, ja sieltä kotiudun klo 20.30 aikaan kun on poikien nukutusrumba parhaimmillaan ;-) Viime viikonloppuna siirrettiin kuopus pinnasängystä jatkettavaa ja laitettiin meidän iso oma makkari pojille nukkumishuoneeksi. Yöt ovat menneet tosi hyvin, mutta nukahtaminen vie nykyisin iltaisin oman aikansa, mutta ehkä se siitä helpottuu.
Mulla ei ole oikein tarkaan tiedossa oman kierron vaiheet kun ei kuukautisia ole vielä km:n jälkeen ollut, mutta veikkailisin jotain kp 21/26-30, ja oviksen olin tunnistavinani kp 15-16. Lämmöt kylläkin nousivat vasta eilen (36.9 C) joten tiedä nyt sitten koska se ovis on ollut, jos nyt on tässä kierrossa edes tapahtunut... Olettekos muut mittailleet oviksen jälkeisiä lämpöjä? Nouseeko teillä lämmöt päivä-pari oviksesta vai pikkuhiljaa kierron loppua kohden?
Jedelede: Itselläni myös lievää ällötystä ollut nyt tänään ja eilenkin, mutta taitaa vaan liittyä normaaleihin kierron loppuvaiheen oireisiin.
Morre: Joko testailit uudemman kerran?
Laittakaahan muutkin kuulumisianne :-)
Töitä pitäis tehdä, mutta täällä mä vaan kirjoittelen...
No ei ne työt tekemällä lopu :)
Toissapäivänä ja eilen nippaili mahassa oikein kunnolla... tänäänkin hieman.. Jos nyt vaikka olisi sitten se kauan odotettu ovulaatio :)
Miestä en ole saanut vaakatangoon sitten perjantain, joten se tästä kierrosta.. No harjottelukin on mukavaa, joten jatketaan sitä ja odotetaan seuraavaa kiertoa :)
Kaikille kauhiasti ++++++ säteitä!!!
Mä piinailen edelleen kun tätiä ei ole näkynyt ja tuntuu että oireet vaan lisääntyy...Ajattelinkin tehdä huomenna aamulla taas Aconin testin ja toivon taas että se toinen vihdoin siihen piirtyisi!!!Toisaalta yritän valmistella itseäni mahdolliseen pettymykseen jottei viikonloppu mene aivan pilalle.Se olisi kyllä ihana ja varmasti paras isänpäivälahja meidän iskälle,sekin kun toivoo niin kovasti saavansa vielä kolmennen lapsen.
Mukavaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille ja pitäkää hyvänä ihania perheenisiänne;);););)
Tästä se nyt alkaa...
Hieman mietityttää, kun joudun nykyisessä työssäni olemaan tekemisissä kemikaalien kanssa. Onkohan siitä kuinka suurta vaaraa, riskiä? Ei oikein voi töistä kieltäytyäkään... Onko tietoa?
Joko testasit? Jännittää ihan hirveesti myös täällä... Peukkuja testaukselle!!
Itsellä kp nyt 17/25-?. Mitään mahdollisia raskausoireita ei ole, enkä kyllä jaksa uskoa että raskaana olisinkaan. Miehen kanssa tilanne edelleen samanlainen, eli eipäs-juupas linja jatkuu. Onneksi päästään kohta lomalle! Lähdetään joulukuussa kahdeksi viikoksi kaukomaille, jospa sieltä saisi uutta puhtia tähän pimeään syksyyn. Niin, ja jos se isäntä siellä innostuis paremmin, kun nyt noi työt on vetäny siltä voimat täysin :o(
Ihanaa, kun on perjantai! Mitenkäs muuten meinaatte muut viettää isänpäivää? Me kokoonnutaan huomenna miehen sisarusten ja vanhempien kanssa, hyvää ruokaa ja juomaa tiedossa! Sunnuntaina sitten tytöt saa herätellä isiä herkullisen aamupalan ja itse tehtyjen lahjojen kera... Ihanaa, kun saa yhtenä päivänä hemmotella isäntää oikein kunnolla :o)
Viikonloppuja!
Tein aamulla testin ja kaksi viivaahan siihen piirtyi (toinen tosin vielä aika haalea)!Olen niin onnellinen että tärisen vieläkin!!!!Toivottavasti masussani on kaikki hyvin ja pieni ihmisen alku kiinnittymässä kohtuuni.Lähdemme kohta viikonloppureisulle perheen kanssa joten en ehdi viestittelemään tämän enempää.
Plussasäteitä piinailijoille+++++ ja tsemppiä kalaäidille kierukan poistoon.Toivottavasti teillä tärppää pian:)
Mukavaa viikonloppua kaikille:)
Ihan mieletön juttu! Ihanaa, että alkaa olla näitä kolmosia jo aluillaan! Voi kunpa itsekin pääsisin joskus plussailemaan...
Nappiajoitus :) Saitte täydellisen isänpäivälahjan :)
Viikonloppuja kaikille!!
...Onnea More75!!! Kivaa kun saatiin ensimmäinen plussaaja. Nyt sitten toivotaan, että pikkuinen Kolibrin poikanen pysyy pesässään loppuun saakka.
Onnea myös Kalaäidille kierukan poistamispäätöksestä, toivottavasti sinulla ei mene hormonit sekaisin kuten minulle on käynyt. Hermoja raastavan pitkiä kiertoja on ollut heinäkuisen kierukan poiston jälkeen ainakin meikäläisellä.
Itselläni on meneillään kp 20 ja nyt näyttäisi siltä, että monta päivää kestänyt epätavallinen tuhruttelu olisi vihdosta viimein loppunut ja nyt sitten odottelen optimistisesti ovista ensi viikon alkuun. Pitäkää nyt hyvät ihmiset minulle peukkuja pystyssä, jotta saisin tässä kierrossa sen kaivatun plussan! En kestä enää kovin montaa pettymystä kun nuo kierrotkin ovat 2kk pituisia...ja toivo menee aina kovin pitkäksi aikaa...
Isänpäivää vietämme luultavasti jo huomenna illalla, sillä olen koko viikonlopun töissä. Harmitti kyllä vähän, kun tiesin, etten ole su-aamuna kotona, mutta minkäs sille mahtaa...
Eipä nyt muuta kuin hyvää viikonloppua!
Ihan itsekin liikuttuu ja täytyy myöntää että ihan pikkusen olen kateellinenkin. Aivan mahtava juttu! Toivottavasti me muutkin saadaan pian kokea sama onni. =) Nyt muksuja nukuttamaan. =)
Me päätettiin olla ilman ehkäsyä tämäkin kierto, kun kerran lääkärin mielestä ei ollut estettä. Nyt on sitten ovispäivät menossa ja laskurin mukaan oikea päivä olis tänään. Vähän vatsasta nippailee, mutta ei vielä kunnolla.
Täällä on ollut puhetta vuodenajoista ja päikkäreistä.
Meillä esikoinen on syntynyt vuodenvaihteessa ja kuopus lokakuun lopulla. Miehen puolelta syntymäpäivät ajottuu elo-syyskuulle ja mun puolelta loka-tammikuulle. Äitini on joskus sanonutkin, että meidän sukuun on turha yrittääkään kevät tai kesä vauvoja. Saas nähdä :)
Esikoinen (2v10kk) ei ole nukkunut päiväunia yli puoleen vuoteen. Se alko menemään ihan tappeluks ja nukutusta kesti jopa 90min. Sitten posotti 2-3h unta ja eihän yöunille menosta tullut mitään. Päätettiin, että antaa olla ja aluksi illat oli väsykiukkua ja nukahteli lastenohjelmia katsellessa jne. Nyt nukahtaa enää korkeintaan autossa, mutta herää onneksi, kun autosta pitää nousta pois eikä se häiritse yöunia. Yöunet piteni päikkäreiden jäätyä pois ja nyt nukkuukin 12-13 yössä.
Kuopus (1v) ottaa yhdet noin tunnin mittaset päikkärit, joskus posottaa sitten parikin tuntia. Ja yöunet on silläkin saman mittaset, kun esikoisella. On ihanaa, kun niillä on sama yörytmi.
Ja tyttötoiveita täälläkin, kun kaksi poikaa jo on. Jos seuraava on poika niin uskon, että vielä sen jälkeen vauvakuume iskisi tytön kaipuun takia :) Olen aina halunnut 3 tai neljä lasta, mutta miestä voisi joutua jo taivuttelemaan kolmannen jälkeen.
Mukavaa viikonloppua ja plussasäteitä kaikille!
Toivotaan että kaikki menee hyvin sekä sinulla että pikkuasukilla!!!!
Meillä isänpäivää ei ihmeemmin vietetä eli lapset antaa aamulla itse tekemänsä lahjat ja lähes normaalia sunnuntaita vietetään. Iltapäiväkahville vois jotain herkkua vääntää. Yleensä isänpäivänä isältä ei odoteta mitään erityisiä hommia eli saa luvan vaan olla vaikka tietsikalla KOKO päivän.
Omaa napaa eli ovisaikoja elellään. Koskaan en ole tunnistanut mitään kipua tms oviksen aikaan joten limoista yritän ennustaa sitä. Tässä kuussa ei ihme kyllä ole tuo rimakauhu piinannut niin paljon kuin viime kierrossa eli yritystä on. Toivottavasti pääsisi pian tuonne Moren perään odottajien puolelle!!
Hauskaa viikonloppua kaikille Kolibreille ja plussasäteitä !!!!
Olen saanut paljon vihjeitä et se tyttö vois tulla sieltä kanarialta tuliaisina. Eli jos sais siellä vauvan alkuun niin olis varmaan tyttö kun pojat on tehty täällä kylmässä pohjolassa... No joo eipä taida tulla tästä mitään mut kunhan nyt haaveilen...
Jedeledelle kun kyselit että vieläkö lapset nukkuu päikkäreitä, niin kyllä meillä molemmat, myös 3v5kk nukkuu päikkärit. Isommalle riittää sellaset tunnin nokoset, niin menee sitten vielä suht ajoissa nukkumaan. Tänään itse asiassa laitoin oikein kellon herättämään enne klo 8, jotta saadaan paremmin rytmistä taas kiinni ;-)
Olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä lähtien. Kuitenkin toivottua vastapainoa kotonaololle on iltaopiskelut, joita on 3-4 iltana viikossa.
Haaveen on sitten työpaikan/alan vaihto kun palailen työelämään :-) Onko täällä muita kotiäitejä, jotka kotona ollessanne teette opintoja?