Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 9 kk ikäisen vauvan äidillä voi olla vauvakuume?

Vierailija
14.10.2011 |

Kun hänellä on vielä se vauva, ja aika vähän hajua siitä, minkälaista elämä sitten on kun lapsi liikkuu kunnolla, kiukuttelee yms. Minulla vauvakuume yritti tulla esikoisen ollessa 6 kk, mutta luojan kiitos odotin vielä pari vuotta ennen kuin tulin raskaaksi uudestaan. Tietty joillekin sopii lyhyt ikäero lapsilla, mutta välillä tuntuu, että hormonit saavat aikaan sen, että lapsia tehdään liian lyhyillä ikäeroilla...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olin raskaana, kun esikoinen oli 6kk ja kun taas uudelleen raskaana, kun toinen vauva oli saman 6kk. Meillä oli vuosien lapsettomuushoidot takana ja olemme ikionnellisia pienistä ihmeistämme ja pienistä ikäeroista, sopii meille hyvin. Itse ihmettelen tuota toisten kauhistelua pienistä ikäeroista, taitaa olla kateutta.

Vierailija
2/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä edelleen ihan eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneet vauvat pienellä ikäerolla, ovat sanoneet, että vaikka tottakai oli toivottu asia jne. jäi nuoremman vauva-ajasta nauttiminen täysin, kun se vajaan vuoden ikäinen (tai reilun) vaati tosi paljon.

Vierailija
4/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme nyt sentään heti vauvan ollessa 3kk alkaneet yrittää seuraavaa, mutta pienet ikäerot (alle 2v.) on meidän kolmella lapsella. Nuorin on nyt 6vko ja nyt jo pientä kuumetta/haikeutta ilmassa. Harmi vain kun miehen mielestä lapsiluku on tässä. Toki itsekään en haluaisi enää heti perään neljättä, mutta ehkä muutamien vuosien päästä sitten joskus.

Luultavasti hormonit aiheuttaa jonkinlaista vauvakuumetta. Myös se tosiasia ettei tajunnut nauttia esikoisen vauva-ajasta tarpeeksi ja tuntemus siitä miten aika menee nopeasti, aiheuttavat vauvakuumetta.

Vierailija
5/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saaneet vauvat pienellä ikäerolla, ovat sanoneet, että vaikka tottakai oli toivottu asia jne. jäi nuoremman vauva-ajasta nauttiminen täysin, kun se vajaan vuoden ikäinen (tai reilun) vaati tosi paljon.

mutta ei toisen lapsen vauva-aika koskaan voi olla samanlaista kuin sen ensimmäisen. Meillä pienet ikäerot ja vaikka se raskasta olikin, niin siihen mahtui niin paljon iloa ja ihanuutta, ettei sitä voi ymmärtää ellei itse sitä koe.

Vierailija
6/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun voit! Minäkin muistan, miten oma esikoinen tuntui vuoden ikäisenä niin isolta jo, vaikka oikeastihan vielä kaksivuotiaskin (kuopukseni täyttää pian kaksi) on tosi pieni vielä.

Vierailija
7/7 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä ollut kovaa hoivaviettiä, eikä vauvakuumetta, mutta nyt kuopuksen ollessa pari kuukautta vanha, huomaan ajattelevani jo kaiholla sitä, että kohta mulla ei ole enää vauvaa. Katselen vauvanvaatteita sillä silmällä, mitä niistä säästän muistona ja mistä luovutaan. Miehen kanssa ollaan ajateltu että kaksi lasta riittää....jotenkin surullista että tämä olis nyt tässä. Yritän ottaa nyt kaiken irti, nauttia vauvasta kun hän on niin ihana mussukka. Ymmärrän hyvin että jollain voi olla vauvakuume vaikka oliskin vielä vauvaikäinen kasvamassa...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän