" " " " MAALISKUISTEN maanantai" " "
Kommentit (23)
pirteää maanantaita. Meillä nukuttiin poikkeuksellisesti puoli yhdeksään ja se jos mikä virkistää äitiä. Kaisa tosin on alkanut mennä nukkumaan vasta yhdeksän jälkeen, ei mikään ihme siis, että herätyskin on myöhemmin. Unta likalla tuntuu piisaavan 10-11 h/yö. Vaikka meillä ei enää syödä, niin viime yönäkin mä kävin 3-4 krt laittamassa tuttia, kääntämässä takaisin selälleen, siirtämässä pois sängyn päädystä jne. Mutta se ei mua niin haittaa, kun Kaisa pääsääntöisesti nukahtaa heti uudestaan ilman temppuilua. Siksi mä en edes aamulla ole ihan varma, monestiko siellä huoneessa on tullut käytyä.
Nukkumaan meneminenkin on nyt liikkumisen myötä vaikeutunut aika tavalla. Ennen laitettiin neiti petiin ja siihen se hetken ähellyksen jälkeen nukahti. Nyt kääntyillään, huudellaan ja möngerretään reilusti yli puolen tuntia ennen kuin rauhoitutaan tarpeeksi. Toistaiseksi Kaisa on silti viihtynyt siellä sängyssä itsekseen, toivottavasti niin jatkossakin. Mä koitan viimeiseen asti välttää nukuttamista, mikäli siihen nyt pystyy edes itse vaikuttamaan.
Satu: kyselit mistä päin Poria mä olen. Asuttiin ala-asteikäisenä Väinölässä, mutta sieltä muutettiin -86 Luvialle. Yläasteen kävin Riihikedossa, lukion Eurajoella ja sit opiskelin samk:ssa liiketaloutta.
Saapa nähdä, miten sen liittymän vaihdon kanssa käy. Toistaiseksi täällä naputellaan vanhalla yhteydellä, mutta tänään pitäisi uuden alkaa toimia. Tod. näk siinä käy niin, että vanha katkaistaan tänään ja uusi alkaa pelittää joskus vuonna seitsemän. Pessimisti se ei koskaan pety..
G: Aikuisten ruokaa meillä ei olla maistettu, jos herne-maissi-porkkanaa ei sellaiseksi lasketa. Ja on Kaisa erilaisia muitakin sormiruokia maistellut; vesimelonia, porkkanaa, kurkkua, maissinaksuja. Mitään kiirettä en ole pitänyt, erityisesti viljojen suhteen olen varovainen, kun anopilla on keliakia. Kaura ainakin sopii ja eilinen spaghettikokeilu näyttäisi ihan onnistuneelta. Mä annan nykyään useimmiten niitä 8kk:n ruokia, kun Kaisa ei oikein syö niitä pienemmille tarkoitettuja lihajuttuja. Nuo karkeammat ruuat tuntuvat sen sijaan kelpaavan. Paitsi broileri. Kummallinen lapsi.
Eipä tänään muuta. Palailen.
kua ja Kaisa 25.3
ennen kuin kutsu käy..
AJANKUVA,LARUSKA ja KUBLA tervetuloa!! Teistä kun harvemmin kuulee,niin laittakaas esittelyä?!!!
Meillä on tuo nukkumaan meno myös ongelmallista.Eilen nukahtamiseen meni tunti ja ainakin sata kertaa oltiin kontillaan,istuallaan,seisoaltaan...Aina vaan kellistin sänkyyn takasin,silittelin,hyräiln,lauloin..HUOKAUS!!Mutta siitä pidän kiinni,etten nosta pois sängystä. Kaipa tuokin vaihe jää joskus pois.
KUA:ihana lukea,että teillä nukutaan enemmin öisin!!
Meillä osataan vierastaa myös,mutta ei kovin pahasti.Hieman joitakin katsotaan alta kulmien alahuulen väpätyksen säestäessä.Toivottavasti ei tuosta pahennu.
Vihdoin Hammaskeijukin on tulossa..ylhäältä näyttää meillekin kulmahammas puhkeavan.Mimmi on kyllä aika kiukkunen.Mikään ei ole hyvin...ja auta armias,jos otat hänen kädestä tavaran(kaukosäädin),aikamoiset itkut tulee!! Sellasta omaa tahtoa on havaittavissa.
Huomenna minulla on silmäpolille aika.Toivottavasti sitten ei enää tarvi näitä tippoja laittaa kovin useasti.Vois autoakin ajaa..nyt on kyllä oltu aika tiiviisti kotosalla.
Joulutortuista..tein torttuja mutta vadelmahillolla,jotenkin se luumutäyte tökki.Oli kyllä erittäin hyviä noinkin!!! =)
Ei ajatus kulje,joten parempi lopettaa..Meen tekemään iltaruuan,kanakeiton nyt valmiiksi.Myöhemmin sen tekeminen tuskin onnistuu..*puistattaa* ;)
T
vaikka ulkona onkin niin harmaan tuhruista.
Tässä ajattelin minäkin vielä muistella, millä tunnuksillä tänne sivuille kirjauduttiinkaan. Aikaa on taas vierähtänyt edelliskerrasta aikas lailla, mutta onneksi muistin tarvittavat koodit : )
Pikkuneidin mittariin tuli perjantaina 8kk ja meno on sen mukaista. Hoitopöydällä venkoillaan toden teolla ja siksi olenkin ostanut myös housuvaippoja, jotka saadaan sitten paremmalla yhteistyöllä jalkaan.
Kävelytuoli (rollaattori ; ) on kova sana ja sillä hurjastellaan niin, että koiruus juoksee karkuun.
Lattialla päästään jo eteenkinpäin, mutta tyyli on vapaa sekoitus konttausta ja lehtovin mainitsemaa breakdance-tyyliä. Yksi askel polvilla konttausasennossa ja etukroppa matotyylillä massullaan.
Vilkuttaminen on kivaa ja äitin höpötyksiin on kiva vastata " TÄ" niin, että äitistä tuntuu kuin pitäisi lause toistaa.
Hampaita kaksi keskimmäistä alhaalla (6kk) ja nyt puhjennut toinen kulmahammas. Saapa nähdä, tuleeko neidistä äitinsä lailla ensin vamppyyri?
Pieniä ongelmia on parina päivänä tuottanut sängyssä ährääminen ennen nukahtamista. Aivan kuin jokin pakottava voima vääntäisi neitiä kontalleen. Väsy on ilmeinen ja silmätkin ovat jo puoliksi kiinni, mutta pakko vaan vääntäytyä mahalleen ja eihän siinä sitten voikaan nukkua. Päiväunet menee parhaiten nyt siis ulkona vaunukopassa, kun ollaan " paketissa" , mutta eihän sitä yöksi voi vauvaa ulos jättää nukkumaan...en ainakaan tämä äiti. Iltaisin siis ährätään pinniksessä. Mutta sitten, kun unimatti voittaa niin nukutaankin taukoamatta kellon ympäri.
Maito ja puurolakkoa on ollut myös havaittavissa, liekö sitten hampaiden tulon takia??? Lähinnä huolettaa tuo nestepuoli, kun vesikään ei kelpaa. Maitojauhetta neuvottiin lisäämään soseisiin, no onneksi ne ainakin uppoavat.
8kk:n ikäisille tarkoitetut purtavammat soseet eivät oikein maistu ja niitä paloja kaotaan silmä pyöreänä. Olemme siis edelleen täysin soseissa.
Ja tuosta tulikin mieleen mainita, että me todellakin olemme soseissa. Äitin housut ovat useimmiten yhdellä syötöllä pyykkikoritavaraa. Pitäisi varmaan laittaa joku suojahaalari päälle : )
Nyt kuuluu kutsukiekaisu ja täytyy mennä.
Terkuin,
Kubla ja nti Kakadu (4.3.)