Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ KESÄKERTTUJEN maanantai " " "

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvää huomenta kuitenkin kaikille!

Täällä pahaolo jatkuu eiliseen malliin. Äsken pakotin itseni syömään vähän aamupalaa, mutta pönttöähän siinä pääsi vain halaamaan :-s No onneksi tietää mitä tästä olosta saa joidenkin kuukausien jälkeen palkinnoksi :-D

Esikoinen lähti jo kouluun, isäntä töihin ja nuoremmat tuossa leikkiivät ihmeen sopuisasti. Leivinuunissa roihuaa tuli ja ajattelin perunalaatikon laittaa sinne sit paistumaan...jos vaikka se maistuis lapsille ja miehelle!

Eilen minulla alkoi " supistelemaan" samoin kuin kahdessa viimeisessä raskaudessa. Eli nyt jo nuo vatsan kovettumiset ja painontunne =( Onneksi noissa edellisissä raskauksissa noilla " supistuksilla" ei ole ollut vaikutusta ennen kuin joskus 28 viikon tietämillä vasta ruvennut paikat pehmiämään..jospa nyt menisi samoin!

Mutta tämä tältä erää..oikein mukavaa viikkoa kaikille!!!

Hattara rv 6+5 ja lapsikataras

Vierailija
2/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa paha olo jaatkuuu ja justiinsa avasin Jaffa pullon oloa helpottamaan.. Kaikki ruoka vaan ällöttää ja eilen just tajusin, etten ole pystynyt syömään mitään maitotuotteita kohta kuukauteen. Onneksi aloitin taas ' pillerikuurin' = Lady vita +. On muuten jäykkää kamaa, tässä raskaudessa meinaa pöntön halaaminen kutsua välittömästi jo pelkästä tabletin hajusta - tämmöstä en muista viime kerrasta.

Muutoin ihana viikonloppu takana 2,3v esikoisen kanssa. Ulkoiltiin, leikittiin ja tehtiin pullaa. Odotan aina vaan yltyvällä innolla kotiin jäämistä, tänäkin aamuna oli tosi nihkeetä lähteä töihin, kun poika jäi itkemään ' älä meeee' ..

Hyvää alkanutta viikkoa ja hyvää vointia kaikille!

Rocco 8+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkonlopun opiskeluputki onnellisesti takana ja pari vkoa koulusta vapaata! Töitä piisaa sitte kyllä... :)

Esikoinen lähti kouluun, nuoremmat viettää vapaapäiväänsä yhdessä leikkien. Sateinen aamu jälleen, joten ulkoilu taitaa jäädä vähemmälle, kauppaan pitäisi kuitenkin selvitä.

Pahoinvointi on jotenki ihmeesti kurissa (ainaki vielä), lieneekö syynä hyvin nukuttu yö ja rauhallinen herääminen.

Sitte vielä muutama ajatus perjantain keskusteluun IHKUISTA MIEHISTÄ:

Kehuin eilen miestä, miten se on taas klaarannu kotihommat ja lasten jutut hyvin vkonloppuna. Mies siihen, että niitä on kiva tehä, kun oon ruennu hyväksymään hänen erilaisen tapansa tehä hommia. Ts. en oo jaksanu välittää pahoinvoinniltani, jos joku homma on " vähän sinnepäin" , oon vaan ollu tyytyväinen kun hommat tulee tehtyä.

Mies vielä tuumi myöhemmin, että oon ollu tosi rento (lue: nukkunu vapaaillat sohvalla ja oksennellu) ja muistanu antaa positiivista palautetta, kun homma on toiminu. Se kuulema on kannustanu yrittämään lisää! :)

Voihan jutun kääntää niin, että miksi miestä pitäis kehua ihan tavallisista kotihommista, kun ei nuo möllit kuitenkaan kehu meitä naisväkeään, mutta mutta mutta:

Jos saa ukon noin lutuseksi olemalla raskaana ja silloin tällöin kehumalla, niin kyllä kehun! :)

M 9+5

Vierailija
4/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä taas yrittäen tehdä töitä =/

Olo on aika huono, autossa piti ottaa purkkaa ettei tullu oksennus. Jouduin istuun ruuhkassa ja sieläkös se huono olo iski. HUH.

No kait tää tästä. Hyvää viikon alkua kesäkertuille :D

Kesä06 8+3

Vierailija
5/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela, minut voi poistaa listalta.

Ajoittainen, hyvin vähäinen tuhru muuttui perjantaina runsaammaksi ja lauantaina vielä runsaammaksi. Nyt on jo kuin menkat. Tänä aamuna tein viimeisen raskaustestin ja viiva on haalistumassa eli kesken meni tämäkin raskaus. Neljäs kerta siis peräjälkeen. Onneksi on tuo nelikko ilostuttamassa elämäämme. En siis nytkään voi olla surun murtama, kun kuitenkin neljä ihanaa lasta ollaan tähän maailmaan jo saatu.

Soitan iltapäivällä uudestaan polille. Mahdollisesti ottavat sinne ultraan, mutta mitään elämää ei kohdusta varmasti löydy. Ei mulla ole taas pariin päivään ollut oireitakaan ja sitä ennenkin ovat olleet niin vähäiset.

Aika tragikoomista, että nyt kun mulla oli nuo luget tukemassa raskautta, niin itse asiassa ne tukikin km:n käynnistymistä. Mullahan ei ole kroppa tajunnut aiemmissa km:issa tai tuulimunaraskaudessa itse ruveta poistamaan " ylimääräistä" sisältään, vaan kuollut sikiö on kaksi kertaa ollut sisälläni 4 vk kuolleena ja tuulimunaraskaudessakaan ei ollut missään vaiheessa mitään vuotoa. Nyt kun oli luget, niin jopas tajusi kroppa ruveta toimimaan...

Mutta onnellista odotusta teille kaikille muille! Toivottavasti teillä jokaisella on kesäkuussa tai viimeistään heinäkuussa nyytti sylissä!!!

neronja kp1 tai jotain

Vierailija
6/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun hiljaiselon jälkeen taas palstoilla :)

Meillä oli lauantaina ne pirskeet ja hyvin meni, ihan turhaan huolin jos mun juomattomuuteni aiheuttaa puheita.

Join yhden siiderin heti kun paikalle pääsin ja hyi kun oli pahaa!! Sen jälkeen hain sitten " paukkuja" , pelkkää limua, mutta kukaan ei tajunnut mitään. HIH!

Mulla on nyt ihan hemmetin paha olo, oksettaa ihan huolella... Joten tuskin mulle sitten ihan oireetonta alkuraskautta tulikaan. En ole kyllä oksentanut, mutta tulee sellaisia pahan olon aaltoja että lyö oikein hien pintaan. Puolilta päivin pitäis kuitenkin yrittää olla jo pirteänä töissä, huh huh.

Toisaalta, senverran oli humalaisia työkavereita lauantaina, että tuskin nekään on kovin skarppina vielä tänäänkään :)) Joten jos mua oksettaa niin voin väittää että mulla on vieläkin " krapula" .

Mukavaa päivää kaikille Kertuille!

Helmis ja nuusku 6+3

Vierailija
7/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi neronja, olen niin pahoillani.

*halaus*

Voimia teille.

Joo, maanantai käynnistynyt hyvin maanantaisesti. Surkea olo, pihalla sataa vettä, masentavaa. Mutta onnistuin varaamaan ultraan yksityiselle ajan!

Ensi viikon keskiviikkona ois ilta-aika.. Saa nähdä mitä löytyy vai löytyykö mitään.. Ei uskalla toivoa ennenkuin näkee.

rv 9+2

Vierailija
8/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NERONJA: suuret sympatiat täältä sulle :(

paha olo vaan jatkuu...

ärsyttää kun edes punttikselle ei oo päässy nyt kahteen viikkoon :( grrr....

alkuraskauden uusinta yritys ultraukseen enään 3päivää :)), haluisin jo niin kovasti tietää jotain viikkoja että missä mennään...että tuleeko se nyt kesäkuussa vai heinäkuussa vai tuleeko ollenkaan...

Kysymys: onko teillä eronnut oireet paljon toisistaan kun on tullut tyttö tai poika?

mietin vaan kun kahdessa aiemmassa raskaudessa ei näin pitkään kestävää /voimakasta ällötystä ole ollut...joskos sieltä tulis nyt toisen sukupuolen edustaja :)

käytiin eilen jumbossa ostoksilla ja meinas tulla oksennus juusto osastolla :P siinä oli just kaiken maailman mozzarella ym. juustoja ja haju oli jotain todella karmaisevaa :O

mitens se muute oli saiko näitä fetajuustoja syödä?

nyt pakko mennä ottamaan jugurttia.

krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv??

Vierailija
9/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut neronjalle....

Vähäunisen yön jälkeen ei oikein meinaa sujua ei sitten mikään...Ei nukuttanu aamuyöstä ei vaikka kuinka yritti.Sit kellonsoiton aikaan ois kyllä tehny mieli kääntää kylkee..

Sit tosi mielenkiintoseen aiheeseen: ummetukseen! Onko muilla? Nyt on viime päivinä ollu tosi kipee maha jos ei säännöllisesti saa tarpeitasa tehtyä... Esikoistaki odottaessa oli mut vasta paljo myöhemmin ja duphalacia meni ja paljon... Äääääääh.... Esikoisen aikana kävin jopa päivystyksessä ku yöllä huusin ihan tuskasta,mut ei selvinny muutaku suolistossa... Toivottavasti ei yhtä pahaks mene...

Muutamat pikkujoulut ym. juhlat tulollaan,saa nähä miten erikoisempia ruokia saa syötyä,juomapuolesta en niinkään huolehi...

Jollaki muullaki oli maitotuotteiden kans ongelmia.Mä en saa ku kaakaona maidon juotua... Hyvää esimerkkiä lapsille......

Joo,ruokaa pöytään,josko itekki sais puoli-väkisin jotain alas..

Suhmura 9+4

Vierailija
10/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pimennossa koko vkonlopun tytön jumppakisojen takia.

Neronjalle suuret pahoittelut :(((( Kunpa jotenkin voisi osata lohduttaa.

Paljon voimia ja jaksamisia teille!!!

Olen ollu laiska listaemo mutta tänään lupaan päivittää esittelymme ;)

Täällä pahaolo edelleen joka päiväistä. Oksentanu en ole 2 pvään mutta tehnyt kyllä töitäkin sen eteen et pysyisi sisällä ;) Väsymys voimistumassa pvä päivältä. Muita oireita ei juurikaan ole.

Tällä vkolla menen ultraan (vihdoin!!!). Torstaina ja sitte tiedetään onko masussa ketään kotona. Alkaa olee tiukkaa tän ultran odottamisen kanssa :)

Mutta mukavaa alkanutta viikko kaikille harmaudesta huolimatta :)

Marieela 7+1

Vierailija
11/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kesäkerttu ilmoittautuisi mukaan rinkiin.

Täällä myös aamu alkoi yökkäillen eikä mikään tunnu maistuvan. On vaan pakoitettava itsensä syömään jotain niin paha olo häviää hetkeksi ja pystyy töitäkin tekemään.

Onkos muilla ollut alavatsakipuja? Mulla on etenkin aamuyöstä ja joskus päivällä. Yht´äkkiä alavatsa vaan tulee hirveän kipeäksi ja kramppaaa, mutta kun käy vessassa, juo jotain ja laittaa jalat vatsan päälle se helpottaa melko nopeasti. En tiedä johtuuko siitä että vatsassa on ilmaa vai siitä että se on täysin tyhjä. On vaan inhottava herätä siihen joka yö.

Pieni esittely:

Blue 7+6

Yksi IVF hoito takana ja siitä plussa

Minä 26, mies 32

Vierailija
12/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja, koita jaksaa! otan osaa. (taidatkin jaksaa olosuhteisiin nähden hyvin, kun osaat iloita siitä, mitä sinulla on. se helpottaa paljon.)

Pahoinvointi jatkuu ja jatkuu vaan... Yrjökin saattaa lentää aika yllättäen. Tänään mietin, et mitä ruuaksi ja pakastimesta katselin lihapaketteja... ja silloin tuli. Syödäänkin riisipuuroa ruuaksi... Nyt oksettaa taas pakko mennä. Voimia muille pahoinvoiville! Ei tämä ikuisuutta onneksi kestä.

summersnow rv8+4

Vierailija
13/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin: Neronja: täältä tulee sinulle ISO RUTISTUSHALI! Nauttikaa niistä neljästä muusta lapsukaisestanne ja kaikkea hyvää teille jatkossa!

Itselläni ei edelleenkään ole juurikaan mitään oireita. Välillä alamahasta kirpaisee varsinkin jos tekee jonkin nopean liikkeen. Mutta onneksi ei kestä kauaa. Kai ne sitten niitä normaaleja kasvukipuja ovat. Puolentoista viikon päästä on ensimmäinen lääkärikäynti, ja sitä odotan innolla. Jos vaikka saisi varmistusta siihen, että tuolla masussa todellakin elelee joku! Toivottavasti lääkäri saa sydänäänet kuulumaan, sillä ensimmäinen ultra minulla on vasta marraskuun lopulla, ja siihen asti en jaksa odottaa ellei niitä sydänääniä kuulu! Kai sitä pitäisi vaan osata ottaa rennosti eikä murehtia turhaan. Ensimmäisessä raskaudessa en murehtinut lainkaan, mistä ihmeestä mahtaa johtua nyt, en tiedä....

Mutta nyt täytyy taas jatkaa töiden tekoa! Hyvää viikkoa kaikille teille! =)

t. susse rv 11+4 (kai......)

Vierailija
14/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas nyt saisin itseni aloittamaan kirjoittelut tänne. Ilmoittautunu oon jo jokin aikaa sitten " listalle" , mutta jotenki aina vaan käyny lukaseen muiden jutut.

Meillä päivät menee leppoisasti lähinnä kotona kohta 8 kk neitisen kanssa touhuillessa. Nyt välillä hermojakin raastavat syömisvänkäykset menossa, ei millään meinaa maistua mikään muu kuin maito. Lelukasa vaan eteen ja aina lusikka kerrallaan :).

Raskaus sujunu aika samaan malliin kuin ensimmäinenkin, eli joka päivä lievää kuvottavaa oloa, mutta onneksi ei oo oksennella tarvinnut ainakaan vielä. Samoja ongelmia ruokien suhteen kuin muillakin, aina pitää miehelle valitella, että kun ois kaamee nälkä, mutta ei saata syödä mitään mitä kaapista löytyy. Lämpimät, " oikeat" ruoat mulle kyllä maistuu, pitäskin varmaan tehdä kaksi lämmintä ateriaa päivässä niin ei tarvis niin niitä välipaloja miettiä.

Onko muilla tuntunut aivan kuin vauvan liikkeitä? Mulla tuntuu välillä sellasia just niinku edellisessäkin raskaudessa myöhemmässä vaiheessa tuolla alamahalla. On vaan sintti kyllä vielä niin pieni, että ehkä ne on jotai muuta " kuplintaa" . Oon kyllä kuullu joskus jonku muunkin tunteneen viikolla 8 vauvan liikkeitä, tiiä sit.

Keskiviikkona mullakin eka virallinen neuvolakäynti. Näin kyllä pikkuisen sykkeen jo viikolla 6. Raskaustesti oli vähän epäselvä niin terkka käski käymään ja katto ultralla onko raskaus alkanut.

Neronjalle pahoittelut. Voimia keskenmenosta toipumiseen.

Tulipas vähän jaariteltua...

Kivaa maanantain jatkoa kaikille!

Äippä ja sintti 9+0

Vierailija
15/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Neronjalle! on se varmasti ikävän tuntuista...

Mua on taas alkanut pelottamaan ajatus, että ultrassa ei näykään elävää sikiötä. En vaan jotenkin usko ennen kuin sen näkee. Ultraan on varmasti vielä jotain 3-4 viikkoa. Ylihuomenna on sentäs neuvola. Kuunneltaispa siellä sydänääniä ja kuuluispa ne. Siitä sais pienen mielenrauhan.

Mullakin on kyllä ollut pahaa oloa. Äsken juuri kävin oksentamassa. Ruokakaupassa on aika tuskaa käydä kun mitään ei tee mieli. Yritä siinä sitten suunnitella ruokalistaa.

Toinen jännä juttu on se, että toisena päivänä tekee ihan sikana mieli jotain ja seuraavana päivänä se onkin ällötyksen kohde. Mehujätski kyllä helpottaa pahaan oloon.

Sinällään olen onnellinen, että on oireita. Se antaa vähän mielenrauhaa siihen,että masussa jotain kasvaa.

Vierailija
16/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan varmasti kaikki hengessä mukana!

Koita jaksaa. Toivotaan vielä, että siellä ultrassa saisit lohdullisia uutisia.

Vierailija
17/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin haikailemaan tänne odotus puolelle pitkästä aikaa tuolta vauva puolelta ja silmään osui teidän pino.

Olen itse Pienen Kesäkuun Kullannupun äiti joten halusin toivotelle teille onnea matkaan ja tsemppiä pahaan oloon (kokeilkaa mehujäätä)

Kesäkuu on hyvä kuu syntyä :D

Terveisin, Maria ja Jyri pian 5kk

Vierailija
18/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[B]VOi neronja,[/b][/color=purple]PAHOITTELUT JA JAKSAMISTA!!![/COLOR] : (

Väsyä ja ällötystä. Mielihalut heittää häränpyllyä, esikkoa odottaessa olisin voinut vettä mielin määrin hapanimelää.. siis esim. kiinalaisen ravintolan hapanimeläkastike oli ihan hitti. Nyt se tökkäsee ja pahasti. Mutta nyt voisin syödä maustekurkkuja, mitkä taas ei ekaa odottessa oikein maistuneet. heh.. sellasta täällä.

Pirtsakka ja " Tiitu" 8+2 & poju -04

[b]ai niin, tervetuloa uusille :)[/b]

Vierailija
19/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]*hakkaa päätä seinään*[/color]

Vierailija
20/25 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homat putkessa ja ruokaa pitäs rueta laittaa. Ensin piti kuiteski piipahtaa täällä (vähän kiukúttelemassa).

Kävin tossa poitsujen (7, 5 ja 3 vee) kanssa kaupassa. Pojat siinä innostu vähän sähläämään. Väsyneenä ja eeerrriiitttäääiiinnn pahoinvoivana äsähdin pojat ojennukseen melkoisen tiukkaan sävyyn.

siinä joku vanhempi rouva yhden pyntätyn tyttölapsen kanssa sitten tuli sanomaan: " Lapsille kannattaa puhua kiltimmin, kyllä ne silti ymmärtää" . Voi #¤%&* että mua sapetti. Lähin lykkimään kärryjä koko kurainen karavaani perässä ja mutisin mielessäni törkeyksiä.

Miksi se on joilleki niin vaikketa ymmärtää, että aina ei yksinkertasesti jaksa ja sitte ei oo muuta vaihtoehtoa kuin selvitä?

Meillä ainaki oli jääkaapissa mun kouluvkonlopun jäliltä pelkkä valo ja pari pottua. Ruokaa piti saaha ja mies tulee vasta myöhään. Joten...

Se siitä.

Noista syömisistä ja mieliteoista:

en oo pahoinvoinnilta pystyny syömään mittään makiaa tai herkkuja, maitotuotteet on kans ollu pannassa. Yltiösuolaset tai rasvaset ruuat kiipeää kans heti kurkkuun. Paljas ruisleipä ja tomaatit käy.

Äsken hoksin yhden ihanan jutun: Näkkäriä ja juustoa ja maustamatonta jugurttia pakastemarjojen kans. Sujuu! :)

Pieni se on pieniki piristys harmaaseen päivään.

Mutta sanokaa, MITÄ TE JUOTTE? Kahvi, teet, tuoremehut, mehukeitot, limukat, kaikki lentää kaaressa takas. Vesiki maistuu karmeelle, vaikka meillä on hyvä pohjavesi. Maha ei tykkää tästä juomattomuudesta. :(

Täällä puottaa neljättä päivää vettä aisanaan, joten lapset harrastaa " seinille kiipeilyä" ihan urakalla. Ulos nitä ei saa etes lahjomalla, kun ei oo mitään tekemistä, sadetta ja kylmää vaan. Tahtoo lunta! :)

M 9+5