Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PUOLUKAT maanantaipinoon

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupiru: eikös sulla kuitenkin ollut se antibioottikuuri?? Tuli mieleen niistä sun nälkä-oireista että, sehän voi vaikuttaa e-pillereiden tehoon, alentavasti.. =) Ainakin olen muistaakseni joskus lukenut jotain sellaista, myös alkoholi voi vaikuttaa.

Miitsu: kysymys siitä rakenneultrasta, että onko se maksullinen ja missä sellaista tehdään?? Kivaa että raskaus on konkretisoitunut sulla, kai se iso asia kun pitää jo papereita täyttää yms.

Luumuhillo: Minunkin mies sanoo että vauva on tervetullut jos tulee, ei vaan haluu vielä sitä.

Ja sitten vielä oma uutinen. Mies sanoi että voisi vaikka parin viikon päästä käydä luovuttamassa verta niin näkee sen verityypin. Mä kun on Rh (reesus) negatiivinen, niin olis kivaa tietää mikä reesus silläkin on.. Onko teista kukaan kohtalotoveri??

Kiitos jorvin vauvavinkistä, ihania vauvoja :) Laitoin miehelle just viestin että käyppäs kattomassa erit elo- syysvauvoja, että meillekin saattaa tulla sellainen ens vuonna.. jos nyt aloitettais. Toivottavasti siihen iskis vauvakuume, vaikka turha toivo taitaa olla.

Mukavaa sunnuntai-iltaa.

Galtsu

Vierailija
22/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Voi äiti, mikä päivä töissä! Huh-huh! Ei siitä sen enempää...

LUMIINA: Itse laitoin sämpylöihin " vain" 5,5 dl vehnäjauhoja. Ohje ois seuraavanlainen:

Ruissämpylät

5 dl maitoa

50 g hiivaa

3 rkl siirappia

1 rkl Pirkka-suolaa

1 dl öljyä

6 dl Pirkka-ruisjauhoja

6 dl Pirkka-vehnäjauhoja

Liuota hiiva kädenlämpöiseen maitoon. Lisää mausteet, öljy ja jauhot. Alusta taikina tasaiseksi. Kohota taikina lämpimässä paikassa kaksinkertaiseksi. Leivo taikinasta sämpylöitä, n. 20-25 kpl. Kohota sämpylät ja paista 225°C:ssa, uunin keskitasolla n. 10 min.

MIITSU: Onnea ekasta neuvolakäynnistä! Se on aina niin ihana käynti! Tulee kaikki todellakin konkreettiseksi ja voi kuinka monta kertaa sitä äitiyskorttia tulee raplattua ;)

JJ 26+6 kera Tuutin ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla tosiaan on antibioottikuuri menossa. Ja Lääkkeen ohjelappusessa oli erikoismaininta siitä et saattaa heikentää pillereiden tehoa..;) Arvaa oonko maininnu siitä ukolle..=) en! ;) Eli puhdas vahinko ois jos oisin raskaana.. mut ei tää kuitenkaan taida olla sitä.. Ainahan voi kuitenki toivoa..;) Aattelin tässä anopille soittaa siitä punktiosta et kuin kamala se on ku anoppi on erikoissairaanhoitaja.

Nyt jatkamaan vauvatossujen tekoa.. Vaikkaki koko on sopivampi n. vuoden ikäselle..;) Pitää äkkiä saada ne valmiiksi et pääsen neuloon vauvan villahousuja..

Mukavaa illan jatkoo kaikille!!

-Pikkupiru-

ps. JJ: Joko ootte vaunut ostanu, ku en ainakaan muista et oisit puhunu et oisitte ostanu?? muistelen et kävit katsoon joitain vaunuja jo joitaki viikkoja sitten..

Vierailija
24/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti ehdin tänä iltana kirjottaa..

Oli kyl tosi söpöjä vauvoja tuolla Jorvin nettisivulla. Ja mun ukko katteli vieressä niitä hymyssä suin ja ihan vapaaehtosesti tuli kattoo ku näki vauvoja.. onks pehmenemistä ilmassa?

G: Vaunut ja turvakaukalon ehkottomasti ostan uudet. Mut muita sit voin ostaa käytettynäki, kunhan ei ole ihan loppuu kulunu. Vanhoja vaatteita varmasti saan kavereilta ja sukulaisilta.

G: Kyl mä annan mun lapsen mieluummin imee tuttia ku peukaloa. Tutista on sit tulevaisuudessa helpompi vierottaa.

Kellä oli poskiontelontulehdus? Kannattaa sanoa lääkärille, et sä et halua punkteerattavan, et voisko viel yhden antibioottikuurin antaa sitä ennen? Mulla on nimittäin joskus toinen kuuri auttanu. Eikä multa ole onneks koskaan jouduttu punkteeraa, vaik hirveitä kierteitä on ollut.

Huomena pitäis alottaa taas uus pilleriliuska. Ei millään tekis mieli alottaa. Yritin tuossa vähän taas äijää pehmittää, et eihän enää. Mut sano, ei seksiä, jos ei pillereitä. Et se siitä;( Kai se on sit popsittava taas vaan niitä..

Mut nyt mun täytyy valmistautua spinningiin. HYVÄT ILLAN JATKOT KAIKILLE!!

Vierailija
25/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luen kohta noi aiemmat jutut, mutta nyt on pakko kysästä teiltä... Mua on nyt nipistelly alavatsasta viikon verran ja saman verran suurinpiirtein ollut voimakasta valkovuotoa paljon. Se on ollut sellaista limaista, mutta ei haise millekkään. Lisäks mulla on ollu muutaman viikon lämmöt koholla, mutta onhan mulla keuhkoissa toi tulehdus, joka lämpöä nostaa. Mutta missä vaiheessa kiertoa on tommosta valkovuotoa vai voiko tommonen liittyä raskauteen? Voi hitsi kun olen taas ihan pönttö näiden juttujeni kanssa, mutta te varmaan ymmärrätte :)

Ois ihan kauheaa jos nyt sanottais et mä oon raskaana, oon ollu keuhkojen rtg-kuvassa ja syöny voimakkaita lääkkeitä :( Sitä menis pää sekaisin, kun alkais miettimään, että mitä vahinkoa se lapsen alku olis saanu!

Leivoin muuten äsken kanssa elämäni ensimmäiset sämpylät...kohta maistaa miten onnistu..Ja kohta alan lukemaan maanantain pinoa..huh

Vierailija
26/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele: Eiku meil olis alottelu ens syksynä... Jos hyvin käy =)

Näytin äsken miehelle nuo vauvat Jorvista.. ja nyt se lauleskelee tuolla vauvafoorumista =)

-Thunderi-

Vierailija
27/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä siis taas kävi etten osannu olla hiljaa vauvajutuista ukolle.. Ei halunnut tulla katsomaan mun kanssa Jorvin vauvoja.. Mutta HUOMENNA alotan vauvasta puhumattomuuden.. taas.. =)

Kaktus:Minä tosiaan omistan tän poskiontelotulehduksen.. Olen kans joskus saanut kaksi antibiootttikuuria ja toisella on menny ohi. Toivon et lekuri antas nytki toisen kuurin ja katottas sitte vasta sitä punktiota et onko tarpeen.. Ei oo ikinä tarvinu punkteerata eikä tarvi nytkään, olen sitä mieltä!! nyt otan kyllä vastaan sen sairasloman jos sellasta tarjotaan.. Ärsyttää vaan ku on menos työharjottelu enkä kamalasti viittis olla pois.. Vaikka periaatteessahan jos mulla on oikea sairaslomatodistus niin porukalla ei niin kamalasti oo valittamisen varaa asiasta. ellen sit oo kauheen kauaa pois.. keskiviikkona siis kuulen aamulla tuomioni siitä punkteerataanko vai ei..

Anteeksi taas omaa napaa-jutuista!!!!

Vierailija
28/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink][b]Pikkupiru:[/b] Ei olla vaunuja ostettu. mietinnän alla on vielä. Mulle kelpais halpisvaunut, kun pienen hissin takia niitä kalliita ei sais tänne sisälle turvaan vaan säilytys tapahtus rapussa. En siis mielellään ostais mitään emmaljungia tuonne varastettavaksi. Mies taas ei haluis halpiksia ostaa. Ollaan aateltu että jos ei tuu mitn hyviä tarjouksia ennen joulua, niin ostetaan sitten vuodenvaihteessa alesta.

Vierailija
29/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sämpylät onnistuivat :) Itetehdyt leivät on sitten nameja, mä teen lähes joka viikko. Mussuttamisen iloa :)

Vierailija
30/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuivat ensimmäisiksi oikein hyvin...suolaa ois voinu olla enemmän :) Miten noi kannattais säilöä...pussiin ja pussi kiinni? Muutaman varmaan laitan pakkaseen...

Vierailija
31/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan sämpylöitä pakastepusseihin ja pakkaseen. Muutamia jätän pussiin syötäväksi, mutta montaa ei kannata koska itetehty leipä menee äkkiä pilalle. Kiva että sulla onnistu sämppärit :)

Vierailija
32/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva huomata, että tänne on tullut monia uusia kirjoittajia ¿ vieläpä aktiivisia. Itse en ole ehtinyt edes pyörähtää palstalla viimeisen viikmon aikana. Töissä on ollut niin kamalasti kiireitä, ettei vapaa-aikaa ole juuri jäänyt. Samanlainen hullunmylly taitaa jatkua tälläkin viikolla, koska meiltä on töistä niin moni pois. Muut joutuvat sitten tietenkin tekemään sairaana olevien työt.

Viikonloppuna ehdin ottaa jo vähän rennommin. Meillä olikin kylässä sisko kuusiviikkoisen vauvansa kanssa. Oli taas aivan ihanaa pitää niin pientä sylissä. Mieheen en kuitenkaan onnistunut tartuttamaan vauvakuumetta.

Me saamme varmasti paljon vauvanvaatteita ja tavaroita lainaksi. Siskollani on siis vauva, ja toisella siskolalni on kolme lasta. Siksi sekä tyttöjen että poikien vaatteita on runsaasti. Vaunut ja turvakaukalon haluuaisin ehkä uusina, mutta jos meille tulisi vauva esim. ensi vuonna, voisin hyvin lainata siskoltani jopa turvakaukaloa, koska se on nyt ihan uusi eikä ole ollut missään kolarissa. Myös minun ja miehen vanhoja vaatteita ja tavaroita on tallessa (mm. pinnasänky ja syöttötuoli).

Joku kyseli, saako synnytyssairaalaa valita muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Pirkanmaalla saa ainakin valita. (Saatan olla väärässäkin, mutta ainakin ennen on saanut valita.) Täällä voi valita TAYSin ja Vammalan sairaalan välillä. Muistaakseni Vammalaan ei kuitenkaan oteta ihan kaikkia tapauksia, ja ainakin viikkoja pitää olla tietty määrä. Suurin osa taitaa valita TAYSin, koska siellä on parhaat mahdollisuudet hoitaa myös ongelmallisempia synnytyksiä. Itse ainakin valitsisin sen, koska meiltä on sinne vain 5 min matka, kun taas Vammalaan ajaa vähintään tunnin.

Minäkin antaisin vauvan syödä mieluummin tuttia kuin peukaloa. Minä en ole koskaan syönyt tuttia eikä mieskään. Meillä ei ole lähisuvussakaan yhtään tutinsyöjää. Katselin viikonloppuna, kun sisko yritti opettaa vauvaa syömään tuttia. Ei näyttänyt tutti kelpaavan tällekään vauvalle, koska se syljettiin joka kerta heti ulos suusta.

JJ ja muut jääkarhumyssyn tekijät: Oletteko löytäneet jostakin Palma-lankaa? HHalusin tehdä siskon vauvalle jotain tästä langasta joululahjaksi, koska se on niin ihanan pehmeää. En kuitenkaan löytänyt sitä edes Anttilasta, Vaikka sitä on siellä yleensä myynnissä. Ilmeisesti tänne tulevat uudet Palma-langat myyntiin vasta keväällä. Joka kevät olen nimittäin nähnyt niitten ilmestyvän kauppoihin, mikä on kyllä aika erikista, koska Palma-langasta tehdyt vaatteet ovat kyllä keväällä ja kesällä aivan liian kuumia.

Vierailija
33/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäs tosissaan tajun kankaalle: makasin tossa sohvalla useamman tunnin ihan veto pois mutta nyt suihkun jälkeen herkuttelen mansikkarahkalla. nams... vähän jäisiä mansikoita niin ihanan kylmälle tuntuu!!

Pikkupiru: miehellä tuli armeijassa homeen takia poskiontelutulehdus ja vieläkin sillä usein poskiontelot täynnä räkää eli se syö antibiotteja useamman kuurin vuodessa että saa ontelot tyhjiksi: välillä useamman kuurin peräjälkeen:punkteerattu on ainoastaan kerran silloin inttiaikana. Et kaippa voi useamman kuurin syödä... riippuu varmaan lekurista. Se on kuulemma inhottavaa se punkteeraus,mutta jos se helpottaa oloa niin kai se kannattaa kestää!!

G: tuttia annan vauvelin ehdottomasti syödä jos se vaan haluaa: tosin sillä että jos vaan mahdollista et ois pelkkä uni(lohdutus)-tutti kun kasvaa vähän isommaksi, eikä ipana kulkis sitten tuttisuussa pitkin kyliä.

G: turvakaukalon haluan uutena tai sitten joltain niin tutulta että tiedän sen olevan kunnossa. Meille ostetaan erikseen parvekevaunut kun asutaan hissittömän talon 3 kerroksessa: ne siis käytettynä ja toiset kulkupelit sitten käytettynä tai uutena... kuhan sitten katellaan. Sängyn ja muita tarvikkeita sitten käytettynä tai uutena jos hyviä tarjouksia löytyy! Vaatteita saadaan varmaan sukulaisilta ja onhan niitä ihana ostella itekin!!

Jaanica: mulla ainakin ovisaikaan tuli paljon valkovuotoa: semmosia limaisia klönttejäkin, ja nippailee vatsaa (munasolu irtoaa) ainakin yasmin pillereiden aikana mulla tuntui ovis. Käytätkö sä mitä ehkäisyä? vai ei ollenkaan *anteeksi huonomuistisuus*

No nyt taidan mennä takas soffalle....

Palataan taas viimeistään huomis aamuna... ihanaa vasta torstaina töihin!!!!

Vierailija
34/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin palma-lankaa kesällä monta kerää, kun oli cittarissa tarjouksessa. Käyhän sääkin kattoon cittareista, jos et oo jo käyny. Ainakin täältä oulusta löyty.... tosin se oli kesällä. Nyt en ole edes kiinnittänyt huomiota lankaosastolla palmaan, kun ei sitä tarvitse. Karseita oli ne muut värit paitsi vaalean keltainen ja valkoinen. Tosin makuasioitahan nämä ovat hyvin pitkälle ;) Onnea metsästykseen!

Vierailija
35/35 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, ettei mun mies saanut niistä mitään kauheita kiksejä.. Sanoi vaan että kyllä meillekin sellainen tulee ja antoi poskipusun =) Kai pitäis iloita.

Käyn nyt nukkumaan, huomenna aamuvuoro. Öitä muille ja jaksamista niille jotka valvoo töissä!!