2,5 v imetyksen lopettamisesta ja maitoa tihkuu yllättäen??!!
Tänään tapahtui todella outo juttu: 3-vuotiaan äitinä ja 2,5 vuotta sitten imetyksen lopettaneena molemmat rintani rupesivat yllättäen tihkumaan maitoa..! Mieheni huomasi sen rakastellessamme, hän sanoi että molemmilta puolilta tuli ehkä vajaan teelusikallisen verran, ja itsekin totesin asian nännejä puristaessani enkä ollut uskoa silmiäni! Muistan ajatelleeni aikaisemmin päivällä että rinnanpäät tuntuivat kummallisen aroilta. Minulla oli ovulaatio päivää, paria aikaisemmin.
Onko teillä muilla ollut samanlaisia kokemuksia? Voiko tällainen liittyä normaaliin hormoonikiertoon? Tämä on minulle vallan ensimmäinen kerta raskausen ja imetyksen jälkeen (tai sitä ennen). Olen 38-v. Todella hassu juttu! Siitä on tänään kotona riittänyt naurunaihetta.
Sama juttu on käynyt itselle ja imetyksen lopettamisesta on myös 1,5 vuotta eli ei pitäisi tulla maitpa. Mutta ainakin itse näin että tuo liittyy jollain tavalla sänkyhommeleihin ja kiihottumiseen ja voisiko olla että tuo kuukaudenaikakin on ollut hormonien puolesta kohdallaan tai jotain.