voiko aborttia saada enää rv 17, poikkeustapaus!!
ei hitto mä olen paniikissa!!! Tein taannoin raskaustestin epämääräisen pahan olon takia ihan "varmuuden vuoksi" - raskauden mahdollisuuteen en oikeesti uskonu, käytän ehkäisyä ja menkatkin tulleet säännöllisesti, yhdyntöjä ollu muutama hassu kerta vaan. Mutta kaks viivaa tuli testiin, ja ultra varmisti raskauden vaiheen tänään. Mä en oikeesti VOI saada lasta nyt, hyvä kun saan jo olemassa olevan hoidettua (8v) isänsä kans yhteishuoltajuudella (viikko - viikko) mulla on masennustausta ja myös selkeä alkoholiongelma, joten tää on taatusti vammautunu jo siksikin. Mitä vittua mä teen???!! Itkettää, masentaa, pelottaa :'(
Kommentit (53)
nyt se ei olekaan sisko se ongelmatapaus, vaan hän on se itse. Mitään muuta ei tainnut muuttua kuin olemassa olevan lapsen ikä, vai oliko se tuo 8 siinäkin ketjussa?
ilmeisesti oli liian myöhäistä kuitenkin sinun saada abortti. luin eilen toisesta ketjusta, ettei vauvallasi ole todettu mitään vammaa tutkimuksissa. kyllä ne nykyään aika luotettavia on. Voimaa ja onnea raitistumisesta !
Mutta lapsella olikin todettu vamma.
Silti joskus kaduttaa. Oishan sitä voinut yrittää jaksaa.. Ei se aborttikaa helppo vaihtoehto ole, kokeneena voin sanoa.
meille on luennolla sanottu, että sen TEO:n erikoisluvan aborttiin rv 13-20 saisi käytännössä lähes aina. Ja luulisi tuollaisen alkoholikäytön kyllä vahingoittaneen sikiötä. :/ Kannattaa mennä heti lääkäriin!
ottakaa järki käteen. miten joku voi tappaa pienen sikiön joka on jo vauvan näkönenki
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:00"]
ottakaa järki käteen. miten joku voi tappaa pienen sikiön joka on jo vauvan näkönenki
[/quote] ap:n tapaukselle et mahda enää mitään, joten miksi päätit nostaa tämän keskustelun?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:00"]ottakaa järki käteen. miten joku voi tappaa pienen sikiön joka on jo vauvan näkönenki
[/quote]
Outoa että tappaminen sallitaan kun lapsi on kohdussa mutta kun se on kohdun ulkopuolella,
se onkin murha.
Okei, äsken se ivf-hoidossa käynyt halusi abortin rv 11 ja nyt tämä toinen haluaa abortin rv 17, tissuttelun vuoksi... Mistä näitä provoja sikiää? Jos av:lla on oikeasti tällaista porukkaa, niin oksettaa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:13"]
Okei, äsken se ivf-hoidossa käynyt halusi abortin rv 11 ja nyt tämä toinen haluaa abortin rv 17, tissuttelun vuoksi... Mistä näitä provoja sikiää? Jos av:lla on oikeasti tällaista porukkaa, niin oksettaa.
[/quote] ei tämä "nyt" halua vaan halusi v.2011.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2011 klo 17:28"]
Syön venlafaxinia 320mg/vrk, lisäks opamox tarvittaessa.
Niin paljon?
Mulla vain 75mg/vrk. Ja saa aikaan suhteellisen hyvän olon, tai ainakin olen leppoisa, en paru turhan takia turhan usein enkä kiukuttele. :D
Mutta hei! Venlafaxinin haittavaikutuksissa mainitaan se, että saattaa aiheuttaa joitain komplikaatioita lapsen kanssa, että SUOSITTELEN kertomaan senkin. :(
toi annos mitä ap ottaa venlafaksiinia on ihan normaali. 75 mg on todella pieni annostus. mulla menee tällä hetkellä 225 mg. joihinkin sairauksiin sitä määrätään todella suuret annostukset.
Kai tiedät ettei abortin saaminen ole mikään helppo prosessi? Ensinnäkin jotta saat aborttiin luvan voi mennä pari kolme viikkoa. Sitten on naistenklinikalta löydyttävä aika... luultavasti kun kyse on jo lähes puolessa välissä raskautta olevasta sikiöstä ei kyse ole mistään kaavinnasta joka tehdään nukutuksessa.. synnytys käynnistetään ja joudut synnyttämään sikiön!
Olisiko sulle jotenkin helpompi miettiä, että olet synnyttänyt kuolleen lapsen kuin että synnytät elävän lapsen joka adoptoidaan rakastavaan perheeseen?
En ole abortin vastustaja - mulle on tehty kaavinta varhaisraskaudessa.. Mutta oikeasti jos lapsi on täysin terve ja haluat abortin egoistisista syistä olet aikamoinen hirviö. Adoptiota ehdotan, sillä ei sinusta äidiksi selvästikkään ole.
Äh.. kuka näitä vanhoja ketjuja jaksaa nostaa?! Tylsää jollakin av:lla?
Ei kannattaisi availla tällaisia ketjuja..