voiko aborttia saada enää rv 17, poikkeustapaus!!
ei hitto mä olen paniikissa!!! Tein taannoin raskaustestin epämääräisen pahan olon takia ihan "varmuuden vuoksi" - raskauden mahdollisuuteen en oikeesti uskonu, käytän ehkäisyä ja menkatkin tulleet säännöllisesti, yhdyntöjä ollu muutama hassu kerta vaan. Mutta kaks viivaa tuli testiin, ja ultra varmisti raskauden vaiheen tänään. Mä en oikeesti VOI saada lasta nyt, hyvä kun saan jo olemassa olevan hoidettua (8v) isänsä kans yhteishuoltajuudella (viikko - viikko) mulla on masennustausta ja myös selkeä alkoholiongelma, joten tää on taatusti vammautunu jo siksikin. Mitä vittua mä teen???!! Itkettää, masentaa, pelottaa :'(
Kommentit (53)
Lääkkeet ja alkoholi on varmaan jo vahingoittanut sikiötä. Se alkuraskaus on kaikkein tärkein aika, kun aivot kehittyy. Ehdottomasti abortti ja adoptio on huono homma koska ei kukaan sairasta lasta halua. Lisäksi tuskin voit keskeyttää lääkitystä.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2011 klo 19:19"]
mutta noilla viikoilla on kyseessä jo vauvan näköinen, liikkuva, hengitys- ja imemisliikkeitä harjoitteleva pieni ihminen. Sellaisen abortoiminen (kokonaisena tai palasina) alkaa jo mennä vähän julmaksi. On näitä juoppojen vauvoja nähty, kaikki eivät vammaudu eivätkä itseasiassa saa mitään ongemia äidin dokaamisesta.
[/quote]
vauva on ihminen jo lemmiskelystä alkaen, heti kun siittiö on munasolussa. Siis hedelmöityshetkestä alkaen. Ei vasta sitten kun jonkun mielestä näyttää "riittävästi" ihmiseltä.
Ei se rakenneultra kerro mitä aivoissa tapahtuu, kertoo vaan rakenteen. Monet kerrat on mut ultrattu ja sikiö upea lääkäreiden mielestä ja 9 pisteen vauva. Tämä teini on kehitysvammainen. Äippäpolilla sanottiin että se mitä aivoissa tapahtuu niin sitä he eivät näe ja aivoissa se vamma monesti on.
Et sitte ottanu heti testin jälkeen asiaa hoitaaksesi. Vittu mikä nuija. Tollaset kyllä sikiää mutta ne jotka oikeasti lapsen haluaa saa keskenmenoja tai ei tuu raskaaksi ollenkaan.
syötkö masennuslääkkeitä? onko isä tiedossa?
kerro kuvaamasi tilanne ja pyydä aborttia koska et usko jaksavasi ja pystyväsi äidiksi mm. mielntrvydellisten syiden vuoksi ja ihan vaan jo olemassa olvan lapsen parasta ajatllen ja päihteidenkäytön haittojen sekä epävarman taloudellisen tilanteen vuoksi. Voit saada abortin todennäköissti vieläkin. Nyt nopeasti tiedustelemaan esim. tervyskskuksesta, että miten saat nopeiten ajan lääkärille ja aborttiin. Sano, että alkaa olla todella kiire viikkojen vuoksi.
Tsemppiä!
voi saada erityisen painavista sosiaalisista syistä, ja raskausviikkoon 24 asti voi saada abortin, jos sikiöllä on vakava vamma.
Tarkempaa sovellusta en osaa sanoa, mutta mene esim tk-lääkärille mahd pikaisesti ja sieltä lähetteellä gyn polille. Älä hukkaa päivääkään! Asian selvittely vie meinaan aikansa.
En voi väittää osaavani mitenkään samaistua tilanteeseesi mutta ymmärrän ettet halua lasta mikäli oma elämä on ongelmissa ja tiedät ettet kykene huolehtimaan lapsesta. Abortti ei kai tuossa vaiheessa enää tule kyseseen ja nyt sinulla on velvollisuus käyttäytyä niin ettet vahingoita sisälläsi kasvavaa lasta. Hae välittömästi apua alkoholiongelmaan ja mielenterveysongelmiin, kerro jokapaikassa reilusti tilanteestasi ja että tarvitset vahvat tukitoimet nykyisen lapsesi, odottamasi lapsen ja itsesi hyvinvoinnin turvaamiseen. Voimia! Kaikki voi järjestyä!
syötkö masennuslääkkeitä? onko isä tiedossa?
lapsen ollessa mulla koitan olla juomatta kokonaan, joskus on lipsunu silleen et hänen nukahdettua (nukkuu täydet yöt) otan 2-3. Syön venlafaxinia 320mg/vrk, lisäks opamox tarvittaessa.Isä on tiedossa mut ei siitä isäks ole. :(
en voi olla olematta, ylpeä ja tyytyväinen itseeni ja omaan elämääni! mulla on ihana mies ja terveet lapset ja hyvä työ. ap:n kaltaisten ei pitäisi saada lapsia ollenkaan!
Voiko abortin tosiaan saada sos. syiden takia rv 20 asti?!!! Voi helpotuksen itku jos voi.. Mun terapeutti sitä ainakin voi puoltaa, tietää taustani. Alkoholinkäytön seurauksia kai ei voi vielä alkiosta todeta, mut riskit on liian suuret siinäkin tilanteessa jos lapsen muuten haluaisinkin.ap
Voiko abortin tosiaan saada sos. syiden takia rv 20 asti?!!! Voi helpotuksen itku jos voi.. Mun terapeutti sitä ainakin voi puoltaa, tietää taustani. Alkoholinkäytön seurauksia kai ei voi vielä alkiosta todeta, mut riskit on liian suuret siinäkin tilanteessa jos lapsen muuten haluaisinkin.ap
Menet ensin tk-lääkärin puheille, siellä sinut ohjataan sairaalapsykologin haastatteluun. Hän haastattelee sinut ja tekee lausunnon terveydenhuollon lakivaliokunnalle (en muista mikä sen tarkka nimi oli) Siellä sitten on kokous kerran viikossa, jolloin tapauksesi arvioidaan ja annetaan lupa aborttiin. Saat puoltava lausunnon kirjattuna kirjeenä ja sen jälkeen pääset aborttiin.
synnyttää lapsi ja antaa pois.
Halukkaita sylejä olisi..
en voi olla olematta, ylpeä ja tyytyväinen itseeni ja omaan elämääni! mulla on ihana mies ja terveet lapset ja hyvä työ. ap:n kaltaisten ei pitäisi saada lapsia ollenkaan!
elämässä kokenut vakavia takaiskuja ja olet pysynyt järjissäsi.
Kipitäppäs nyt elämään sitä täydellistä ja ah, niin ihanaa elämääsi.
mutta noilla viikoilla on kyseessä jo vauvan näköinen, liikkuva, hengitys- ja imemisliikkeitä harjoitteleva pieni ihminen. Sellaisen abortoiminen (kokonaisena tai palasina) alkaa jo mennä vähän julmaksi. On näitä juoppojen vauvoja nähty, kaikki eivät vammaudu eivätkä itseasiassa saa mitään ongemia äidin dokaamisesta.
että ei se noita ongelmia ainakaan paranna
oonko nyt jotenkin herkillä kun itsellä on menossa rv 25, mutta kuulostaa tosi hirveeltä, sehän on jo ihan vauva,pienessä koossa tosin.
Toivottavasti on provo.
Ainakin saat jos olet tutkintavankeudessa.