Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys tamppooneista

Vierailija
13.10.2011 |

Jotkut varmaankin pitävät minua hölmönä, mutta en ole koskaan käyttänyt tamppoonia ja kysyisin nyt teiltä kokemuksia. Olen aina vierastanut tamppoonin käyttöä mutta nyt kun olen saanut vauvan, en haluaisi jättää kallista vauvauintia aina väliin menkkojen takia. Joten arvon mammat: Mikä tamppooni on sinusta paras ja miksi?

Kiitos :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensin ees kirjoittaa ko. sana oikein.

Vierailija
2/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OB laajenee vain sivusuunnassa, siitä tulee semmoinen kova tulppa. Lisäksi Tampax on helpompi käyttää, okska siinä on asetin. Pirkka-tamponit näytävät päällepäin samalta kuin Tampaxit, mutta laajetessaan ne ovat semmoisia suorakaiteen muotoisia pökäleitä, jossa on paljon suurempi ohivuodon riski.

Kuukuppia pidän kaikkein parhaimpana, mutta ei siitä sen enempää, koska kysyit tamponeista ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehoitan kuukupin käyttöön vaikka tamppooneista kysyt. Minä en ole koskaan käyttänyt tampoonia mutta kuukuppi on paras!

Vierailija
4/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi. Noin, siinä sulle nr. 2. Tuota kuukuppia olen kyllä välillä miettinyt, voisihan sitä kokeilla. Kiitos vinkeistä!

Vierailija
5/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas tampax on vaikeampi laittaa, koska en oikein osaa käyttää asetinta. Asetin on jotenkin kova ja terävä. Varmasti reissun päällä tampax on kätevämpi, mutta minä pidän silti enemmän OB:sta.

Vierailija
6/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas tampax on vaikeampi laittaa, koska en oikein osaa käyttää asetinta. Asetin on jotenkin kova ja terävä. Varmasti reissun päällä tampax on kätevämpi, mutta minä pidän silti enemmän OB:sta.

se, että OB:sta tulee laajetessaan semmoinen kova tuppo? Toisaalta oon kyllä tullut siihen tulokseen, että mulla sattuu tuohon emättimen suuaukkoon todennäköisesti keskivertoa helpommin, joten voi olla ihan mun ongelma.

Kyselee kolmonen

Vierailija
7/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos uinnista kysymys, niin en luottaisi Tampaxiin, sellanen suikerohan sekin vaan on. Sinä joka puhuit kovasta tuposta niin selkeästikin et laita sitä tarpeeksi syvälle.

Vierailija
8/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka puhuit kovasta tuposta niin selkeästikin et laita sitä tarpeeksi syvälle.

mutta tunnen sen silti ja pois ottaminen on tuskaa. En tosin enää ikinä käytäkään OB:ta, vaan kuppia (ja joskus Tampaxia, jos en ehdi keittää kuppia).

Vierailija
9/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa normaalin ob:n kannalla, mutta makuasiahan se on. Minä ainakin koen ne asettimet tosi turhina ja pikemminkin tamponin laittamista häiritsevinä eikä helpottavina. Leveyssuunnassa kasvava ob myös pitää mielestäni vuodon paremmin kuin tampax. Ihan se normaali ob ilman asentinta on kaikista helpoin sujauttaa paikoilleen. Etenkin, jos ostaa niitä joissa on "pro comfort" -pinta (tms), eli se pinta on vähän liukas ja siksi tamponi menee helposti sisään.

Itse käytän kuppia, tosin en siihen täydellisesti luottaisi runsaina päivinä missään uimahallissa, sillä siitä saattaa hulahtaa ohi jos venyttää itseään eri asentoihin. Esim kerran valahti, kun laitoin sohvalla sukkaa jalkaan ja vedin polven leukaan yltääkseni pistämään sen sukan. Kuppi ei siis ole 100% varma, mutta ei toisaalta välttämättä tamponikaan kaikista runsaimmassa vaiheessa

Kannattaa muuten pistää siihen tamponin naruun vaseliinia. Kätevä tapa pitää se tamponi kuivana (muuten uimahallivesi nousee herkästi narua pitkin ja kastelee tamponin)

Vierailija
10/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketin Rainbow-merkkiset tampparit. OB:t oli mulle tosi huonoja ja Tampaxeja on tullu käytettyä vuosia vuosia sitten, kun käytin vielä asettimella varustettuja (niitä on muillakin merkeillä nykyään).

Taitaa olla niin, että se itselle sopivin löytyy vain kokeilemalla :)

Vierailija
11/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos väkisin haluat tamponin, niin ob sit. Tampaxit on ihmeellisiä luikeroita, jotka laajenee pituussuunnassa niin, että meinaa tulla osittain ulos. Lisäksi niillä tulee helposti ohivuotoja.

Vierailija
12/12 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ob:n kanssa ei tule ohivuotoja juurikin sen vuoksi, että se laajenee leveyssuunnassa. OB:lläkin on nykyään asetttimia ainakin kahdessa koossa. Itse tykkään noista asettimista. Homma on paljon nopeammin hoidettu asettimen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan