Karppaajat, leipojat! Neuvoja kaipaisin
Pitäisi leipoa karppaajalle jokin suolainen piirakka.
Netistä löysin tällaisen ohjeen:
http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1619
Kuulostaako hyvältä karppaajalle? Mitä pitäisi ottaa huomioon kun en koskaan ole leiponut karppaajalle?
Eli voita pitää ostaa kun meillä on vain margariineja. Miten, pitääkö juustoraaste olla jotain tiettyä? Tietty rasvaprosentti? Entä ohjeessa mainittu kerma? Joku tietty kerma, entä rasvaprosentti?
Kysymykseni on varmaan ihan tyhmiä, mutta kun en ole koskaan leiponut karppaajalle niin haluaisin tehdä asian oikein. Siten, että hän voisi syödä leipomaani. Että hän huomaisi, että olen ottanut huomioon hänen ruokavalionsa.
Tai onko sinulla jokin parempi piirakkaohje? Kerro ihmeessä! Kaikki vinkit ja ohjeet otetaan huomioon.
Kiitos!
Kommentit (10)
Hienoa, että haluat nähdä vaivaa ilahduttaaksesi karppaajaa :) Kaikki kevyttuottteethan ovat pannassa, eli ihan oikeaa voita ja kuohukermaa kannattaa käyttää.
Mulla on kyllä yksi vielä helpompi ohje:
RIko kulhoon 4 kananmunaa, vatkaa, lisää desi kermaa. Kaada sekkaan pussillinen juustoraastetta ja pussillinen kinkkusuikaleita. Lisäksi voit laittaa hienonnettua sipulia ja paprikaa. Kaada piirakkavuokaan, laita päälle esim. oreganoa. Paista 200 asteessa n. 20 min.
*ahaaelämys*
Hienoa, että haluat nähdä vaivaa ilahduttaaksesi karppaajaa :) Kaikki kevyttuottteethan ovat pannassa, eli ihan oikeaa voita ja kuohukermaa kannattaa käyttää.
RIko kulhoon 4 kananmunaa, vatkaa, lisää desi kermaa. Kaada sekkaan pussillinen juustoraastetta ja pussillinen kinkkusuikaleita. Lisäksi voit laittaa hienonnettua sipulia ja paprikaa. Kaada piirakkavuokaan, laita päälle esim. oreganoa. Paista 200 asteessa n. 20 min.
*ahaaelämys*
no sinähän fiksu olet ;D
*ahaaelämys*
*imartuu kehuista*
mitä kermaa kuinka rasvasta juustoa ja mitä muuta mössöä piirakkaas laitat? Suotta ostelet uusia aineita, niillä mennään, mitä löytyy ja sanot vaan, että on on karppipiirakka.
Se karppaaminen ei justiinsa muserru siihen, että jossain onkin kerran eläissään vähän kevyempää juustoa.
Jos on ketokarppaaja, niin todellakin on aika väliä sillä, että katkeaako ketoosi vaiko ei... noita tyhmyyksiä ei tarttisi sun neuvoina jakaa, jos et mitään ymmärrä aiheesta.
mitä kermaa kuinka rasvasta juustoa ja mitä muuta mössöä piirakkaas laitat? Suotta ostelet uusia aineita, niillä mennään, mitä löytyy ja sanot vaan, että on on karppipiirakka. Se karppaaminen ei justiinsa muserru siihen, että jossain onkin kerran eläissään vähän kevyempää juustoa.
Jos on ketokarppaaja, niin todellakin on aika väliä sillä, että katkeaako ketoosi vaiko ei... noita tyhmyyksiä ei tarttisi sun neuvoina jakaa, jos et mitään ymmärrä aiheesta.
No ei se ketoosikaan siitä hetkahda jos rasvaa on vähemmän. Kunhan hiilareita ei sen sijaan enempää...
enkä koskaan syö kylässä mitään, minkä koostumusta en pysty näkemään. Otan itse kotoa evästä mukaan, jos tarvii kylässä syödä (esim. suoraan töistä). Muuten juon pelkän kahvin, kermalla, jos on. :)
Joka on hirveän tarkka syömisistään, ei varmaankaan syö kylässä vaan tankkaa kotoa lähtiessään.
Itse en ainakaan halua olla vaivaksi, päinvastoin, sanon aina, että tuon tullessani, jos syön jotain (manteleita ja tummaa suklaata, kelpaa muillekin :)).
Pääsääntö lienee se, että juusto ja kerma ovat täysrasvaisia, ei kevytversioita, esim. emmental käy. Ja kerma kuohukermaa, ei näitä teollisia ruokakermoja. Feta rasvaista, ei kevytfetaa.
Täytettä voi vaihdella, esim. joku liha sopii täytteeksi hyvin.
ilahduttaaksesi karppaajaa :) Kaikki kevyttuottteethan ovat pannassa, eli ihan oikeaa voita ja kuohukermaa kannattaa käyttää.
Näin olin asian ymmärtänyt, että pitää olla kuohukermaa ja juustokaan ei saa olla kevyttä. Eli kauppaan täytyy mennä kun omassa kaapissa on vaan kevytversioita.
Kolmosen piirakkaohje vaikutti todella helpolta, kiitos.
Eiköhän tästä vielä piirakka saada leivottua!
ap
mitä kermaa kuinka rasvasta juustoa ja mitä muuta mössöä piirakkaas laitat? Suotta ostelet uusia aineita, niillä mennään, mitä löytyy ja sanot vaan, että on on karppipiirakka.
Se karppaaminen ei justiinsa muserru siihen, että jossain onkin kerran eläissään vähän kevyempää juustoa.