G: Hyviä neuvolakokemuksia Helsingistä?
Olisi mukavaa tietää, onko kenelläkään hyviä kokemuksia Helsingin neuvoloista, kun niin moni tuossa toisessa ketjussa parjaa?
Vai ootteko stadilaiset niin vaativia asiakkaita? :)
Kommentit (99)
Kylläpä on ikävä sinne neuvolaan.
1990- ja 2000-luvuilta, sama neuvolantäti kaikkien kohdalla ja aivan loistava palvelu.
mutta hänetkin pantiin pois neuvolatyöstä pari vuotta sitten. Kokeneet vaihdettiin vastavalmistuneisiin ja vaihtuviin, koska on kuulemma halvempaa.
Muutenkin koko Helsingin "terveydenhuolto" on ihan vitsin tasolla. Myös hammashuolto.
mutta hänetkin pantiin pois neuvolatyöstä pari vuotta sitten. Kokeneet vaihdettiin vastavalmistuneisiin ja vaihtuviin, koska on kuulemma halvempaa.
Muutenkin koko Helsingin "terveydenhuolto" on ihan vitsin tasolla. Myös hammashuolto.
Ei kokeneita minnekään voi vaihtaa virassa olevia ihmisiä.
Viiskulmassa Ulla oli aivan ihana neuvooantäti :)
Harmi kun ei asuta siellä enää..
näin se neuvolatäti ihan itse sanoi.
Hän siis kyllä jatkaa siellä terveysasemalla, mutta eri tehtävissä. Neuvolatädit vaihdettiin vastavalmistuneisiin ja sijaisiin jne. Sellaisia lukiolaisen näköisiä tyttösiä ovat olleet - ja aina eri nyt, kun olen käynyt kuopuksen neuvoloissa.
Kerran yhden kuukauden aikana se "meidän" neuvolatytteli vaihtui viisi kertaa ennen kuin sain edes varattua aikaa hänelle...
2
Ja oli ihana kyllä. Ei ollut minun alueeni terkkari ikävä kyllä.
Ja nyt on muutettu. Vuosaaressa meillä on nyt mukava ja rento eikä yhtään nipottava terkkari, kokenut ja varmaotteinen. Ja vastaa sähköposteihin nopeasti!
tosi mahtavan hyviä kokemuksia tuolta viimeisen 9 vuoden ajalta.
Kesälomalla kerran oli uusi täti, muuten ollut sama niin äitiysneuvolakäynneillä, kuin lastenneuvolakäynneillä. Ajat pitäneet paikkansa ja muutenkin toimivaa.
tosi mahtavan hyviä kokemuksia tuolta viimeisen 9 vuoden ajalta.
koska just muutettiin Suutarilaan :)
mukava terveydenhoitaja. Ainoastaan kerran raskauden ja lapsen ensimmäisen vuoden aikana ollut sijainen.
Mulla on positiiviset kokemukset Koskelan, Vallilan ja Maunulan neuvoloista. Itsellä ja lapsilla on ollut yhteensä neljä eri terveydenhoitajaa ja kaikkien toimintaan olen ollut tyytyväinen. En tietystikään joka asiasta samaa mieltä heidän kanssaan, mutta eihän sen niin pidä ollakaan. Kaikki ovat olleet kokeneita ammattilaisia (eli ainakaan mulla ei ole tietoa nuorempiin vaihtamisista).
Erityisen tärkeää minusta oli, että minua raskausaikana hoitaneet terveydenhoitajat olivat molemmat ammatiltaan kätilöitä. Tämä ilmeisesti alkaa nykyään olla harvinaisempaa. Onneksi Helsingistä löytyy vielä heitäkin neuvoloista.
tyytyväinen asiakas! Ja nimenomaan Ullan luona käynyt:) Aivan huippua!
Terveisiä vaan Kallion neuvolaan :D
Ihan ääreksi harvoin kommentoin täällä mitään, mutta nyt on pakko. Minäkin olin ekan lapsen odotuksessa ja ensimmäisen vuoden aikana Viiskulman Ullan onnellinen asiakas. Arvostin hänen ammattitaitonsa korkealle jo silloin, mutta tajusin hänen totaalisen erinomaisuutensa vasta kun muutimme. Nykyinen terkka on hyvä, mutta tosi tosi kaukana Ullasta.
muutimme pojan ollessa pieni pois ja sen jälkeen ei voi muista neuvolantädeistä puhua edes samassa lauseessa..kokoa ajan vaihtunut tädit ja. ..no Ulla vaan oli niin ihana ja ymmärtäväinen vaikka itekin olin vasta 19 kun esikoiseni sain.
Mulla on Kivikosta hyviä kokemuksia - Jouni oli aivan loistava ja seuraajakin oli todella mukava ja huolellinen.
Itse asiassa maalle muutettua on neuvolatädit vaihtuneet tiuhempaan ja asiakkaan kannalta aikojen organisointi on huomattavasti huonompaa.
Erinomainen th vaikka nuori onkin. Jos ei jotain tiedä/taida niin ottaa selvää tai vaikka raahaa sen vanhimman th:n paikalle. Aina kannustava ja aito.
Ketä suosittelet?