Jos saisit valita, niin haluaisitko että lapsesi
olisi normaalisti kehittynyt vai vaihtoehtoisesti normaalia hyvin paljon älykkäämpi?
Kommentit (6)
Nimenomaan ainakin pienenä lapsena. Liian nopea kehitys voi olla merkki autismista. Ei kiitos.
Aivan ehdottomasti. "Liian" älykkäillä ei ole helppoa tässä maailmassa ja korkea älykkyys ei useinkaan korreloi sosiaalisen viisauden kanssa.
todellinen lahjakkuus on 90% työtä ja sitä poikkeuksellisen lahjakkaat harvoin jaksaa tehdä...
Olen ottanut vastaan mitä on tullut. 2 lapsista normaalia älykkäämpiä, yksi hyvin paljon älykkäämpi. On vaatinut meiltä vanhemmilta panostusta koulumaailmaan, ettei tylsisty. Ei mitään ongelmia ole aiheuttanut kuitekaan. Lapsi monella saralla erittäin lahjakas, mm sosiaalisesti, matemaattisesti, liikunnallisesti, kielellisesti.
Erittäin tyytyväinen olen lapsiini ja olen ylepä heistä.
Kummassakin on puolensa..
Normaali selviytyy tavallisesta elämästä tarpeeksi hyvin ja hänellä on laajat mahdollisuudet elämässä.
Tavallista älykkäämmällä on suuri lahja joskin se on todennäköisesti myös taakka sosiaalisesti.
En todellakaan tiedä kumpi. Mutta sen verran tiedän että kummankinlaisen kanssa osaisin asennoitua joten ei niinkään väliä minulle..