Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta typerää kutsua terveyskeskusta arvauskeskukseksi?

Vierailija
12.10.2011 |

Minusta se on lääkärille se kaikkein vaikein ja arvostetaavin työpaikka. Ihmisiä ja vaivoja tulee laidasta laitaa. Aika on kortilla, ja pitää siinä pienesä hetkessä osata päättää, mitä tämä ihminen tarvitsee?

Paljon helpompaa se sitten on erikoislääkärillä, jonkinlaiseen diagnoosiin on jo päästy, tutkimustuloksia on käytettvissä yms.

Arvostusta sinne johon sitä kuuluukin!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Aina hyvää palvelua saanut

Vierailija
2/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monella lekurilla on myös asenneongelma ja etenkin hoitohenkilökunnalla. Tästä on koettu lukuisia kertoja. Usein onneksi hyvääkin palvelua, mutta kun oman kroppansa tuntee niin osaa vaatia niinkin simppeliä asiaa kuin crp:n ottaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin ihan pöljää mennä lääkärille ja sanoa, että oon nyt googlannut ittelleni tän ja tän taudin.

Vierailija
4/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri on pätevämpi kuin erään lääkäriaseman jossa saamme työpaikan puolesta käydä. Siellä on kyllä lääkäreitä ihan jokalähtöön ja usein on tullut todellakin arvauksia lääkäriltä ja mitään verikokeita voida ottaa toisin kuin terveysasemalla. Terveysaseman ainut vika on se että lääkäriaikoja on liian vähän.

Vierailija
5/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tiedän lääkäreiden ja hoitajien tekevän tärkeää työtä, mutta toisaalta olen saanut lähes poikkeuksetta nuivaa "palvelua" ja kohdannut selkeää ammattitaidottomuutta. Esim. masennuksen uusimista kartoitettiin niin, että lääkäri pisti minut tekemään nettitestin ja pari viikkoa sitten pojalleni pistetty lähete tuli eilen bumerangina takaisin...

Vierailija
6/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk-lääkäri oli lähetteen kuitenkin pannut menemään.

Vierailija
7/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen tavannu asennevammaisia lääkäreitä ja hoitajia joista on tehty useita valituksia juuri tuon "burana parantaa kaiken" asenteen takia ja sen takia jääny keuhkokuume ilman diagnoosia jne.

Hoitajissa oli meilläkin pari todella epäasiallista, joista toisen varotusmäärä onneksi taisi tulla täyteen. Kirjaimellisesti kosti potilaille kai surkean elämänsä.

Vierailija
8/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähete ei tule takaisin jos se sisältää tarvittavat tiedot ja selvän ilmaisun hoidontarpeesta!

t. 3

Vierailija
9/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos erikoissairaanhoidossa katsotaan, että tarvetta erikoissairaanhoidolle ei ole.

Vierailija
10/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni tk-lääkäreiden työtä aliarvioidaan. Mutta tässäkin pätee sääntö, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei terveyskeskus ole mikään valintatalo, jonne mennään ja sanotaan "tulin hakemaan antibioottikuuria, koska mulla on kurkku kipeä". Siinä nousee karvat pystyyn kaikilla. Saat tk:ssa juuri sellaista palvelua, kuin ansaitsetkin. Jos menet sinne ylimielisellä asenteella, sinua myös kohdellaan sillä tavoin. Ihmisiä ne tk-lääkäritkin ovat ja osaavat kyllä perusjutut todella hyvin. Ja varmasti jokainen arvonsa tunteva tk-lääkäri uskaltaa myöntää itselleen, jos jotain ei hallitse ja lähettää potilaan eteenpäin.

Ihmettelen myös sitä, että ihmiset käyttävät yksityisiä lääkäripalveluja, koska siellä saa parempaa palvelua kuin tk:ssa. Samat lääkärit ottavat vastaan yksityisellä, tuleeko niille enemmän tietämystä, kun astuvat yksityisen lääkäriaseman ovesta sisään???

Vierailija
11/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siellä on virolaisia ja ryssiä lääkäreinä kun suomalaisia.

Vierailija
12/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks sana on yht' junttia ja kulunutta "huumoria" kuin "palataan astialle" tai "Nähdään! Jos ei nähdä, niin tunnustellaan!"

Terveyskeskuksissa työskentelee MYÖS erikoislääkäreitä -vaikka yleilääketieteen tai gynekologian-, mutta yleensä sellaisille mennään sitten tarvittaessa lähetteellä.

Pakko sanoa, että tk-lääkäri on tehnyt pari diagnoosia tai lähetettä, jotka ovat pelastaneet kirjaimellisesti hengen. Ehdin käytä päänsärkyjen takia vaikka missä jopa ambulanssilla, mutta tulin aina kotiin palautetuksi lähinnä luulosairaana teeskentelijänä.

Menin vielä kerran nuoren tk-lääkärin hoitoon, kun näkökenttäkin katosi puolittain. Hän otti asian ihan tosissaan ja päädyin lopulta aivohalvausyksikköön. Isoja aivovaltimoita liki tukkoon tulehtuneina.

Vierailija
13/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeneelta vanhemmalta naislääkäriltä tervkesk. Tiesi tasan tarkkaan mikä minulla oli vaikka en ollut samaa mieltä. Tutki minut ja kuunteli oireet. Valitettavasti lähti eläkkeelle:((

Muutenkin minulla on vain hyviä kokemuksia naisterkkarilääkäreiltä. Aina on diagnoosi osunut oikeaan! Mieslääkäreiltä ei ole! Kerran kävin jopa sairaanhoitajalla, joka totesi heti näppyni ruusuksi.

Aina en hae reseptilääkkeitä, koska on parempiakin vaihtoehtoja. Esim. vyöruusun saa aika nopeasti kivuttomaksi ja pois päiväjärjestyksestä muilla keinoin.

Vierailija
14/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk-lääkäri sanoi varmaankin olevan masennusta ja paniikkihäiriötä, kun kerroin palantunteesta kurkussa ja hengenahdistuksesta. Ei kuunnellut kauhkoja eikä katsonut suuhun edes. Juu, eipä ollut masennusta eikä edes paniikkihäiriötä.. Onneksi sain apua ja oikean diagnoosin toiselta lääkäriltä.

Vierailija
15/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin sit tk:ssa tai yksityisellä, mutta asenne monesti muuttuu = parempi PALVELU. Yksityisellä potilas on maksava asiakas, jota kunnioitetaan ja kuunnellaan, tk:ssa monesti potilaat on lähinnä "vaivaksi". Kun vakuutus mahdollistaa yksityisellä käynnin ja siellä pääsee samantien verikokeeseen ja röntgeniin, myös iltaisin, jos tarve vaatii ja joskus vähän varmuuden vuoksikin (esim. tulehdusarvot), niin sitä todellakin käytetään, sekä itse että lapset.

Vierailija
16/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin sit tk:ssa tai yksityisellä, mutta asenne monesti muuttuu = parempi PALVELU. Yksityisellä potilas on maksava asiakas, jota kunnioitetaan ja kuunnellaan.

olin varaamassa lääkäriaikaa lapselle yksityiseltä ja paljon oli aikoja tarjolla... Ajan varaaja luuli että olen varaamassa sitä itselleni. Kun hän ymmärsi että kyse on lapsen sairaudesta, aikoja ei ollutkaan. Seuraavana päivänä yksi lääkäri olisi ottanut lapsen vastaan, muut hoitivat vain aikuisia.

Vierailija
17/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskusessa jokainen potilas tietää verovarojen menoa.

mutta yhtä ystävällistä palvelua olen saanut kummassakin.

Vierailija
18/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskussairaalassa ja yksityisellä lääkäriasemalla. Ja keskussairaalassa poistuin hänen luotaan itkien paskan asenteen vuoksi kun taas lääkäriasemalla olin aiemmin saanut häneltä loistavaa palvelua. Julkisella puolella lääkäreillä on niin älytön kiire ja työpaineet, että se heijastuu potilaille tiuskimisena ja ylimielisenä asenteena eikä potilasta ehdi kuunnella.