Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko lapset nykyään kauemmin joulupukkiin kuin ennen?

Vierailija
12.10.2011 |

Olen huomannut että on ihan tavallista että vielä kolmasluokkalaisetkin uskovat joulupukin olevan todellinen.

Omassa lapsuudessani totuus paljastettiin/paljastui viimeistään koulun alkaessa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en hennonnut paljastaa totuuttaa lopullisesti. Miettiköön mielessään mitä miettii, silti puhutaan tänäkin syksynä esim. joulupukille kirjoittamisesta :)

Vierailija
2/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin ekalla, niitä lapsia pilkattiin jotka vielä uskoi pukkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukki menee ihan täydestä, eikä ole aikomuskaan kertoa totuutta, kuulkoon sen sitten joskus kavereiltaan.

Esikoinen uskoi vielä 8vuotiaana, mutta sit seuraavaan jouluun mennessä joku kaveri oli kertonut totuuden, mutta meille vielä esitti uskovansa.

Vierailija
4/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5. ja 4. luokkalaiset lapset, jotka "uskovat" joulupukkiin. Kaverit sanovat ettei sitä ole olemassa, mutta nämä vain väittävät, että on on. Mä olen uskonut pitkään joulupukkiin, vielä silloinkin, vaikka tiesin Isäni käyvän meillä joulupukkina. Se kuuluu siihen joulun taikaan.

Vierailija
5/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta 4-luokkalaiselta pojaltani,että ei kai usko enään joulupukkiin...ja kyllä se vaan uskoi.

Korjasin kyllä nopeasti asian ja poikaa hieman naurattikin,että miksei ole koskaan epäillyt.

Nyt nuorimmaista en ole edes opettanut uskomaan joulupukkiin.

Muistan itse hoksanneeni jo alle 5v,ettei joulupukki ole oikea ja arvuuteltiin aina sisarusten(nuorempien) kanssa kuka on joulupukkina tällä kertaa.

Vierailija
6/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että pukkiinuskomisongelmasta päästäisiin jo eskarissa mutta turha toivo... Juuri tuli lasten lelukuvasto ja herra 7 vee säntäsi heti kirjoittamaan kirjettä: Hyvä! joulupukki, haluaisin kovasti hexbugin ja hawk eyen ja..

Mitä isommaksi käy, sen nolottavammalta ja pahemmalta tuntuu kertoa ettei pukkia olekaan :(.

Vierailija
7/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan totuuden paljastuneen kun luin kirjaa eri maiden lasten joulunviettotavoista. Tajusin että eihän se joulupukki käykään kuin ihan vain muutamissa maissa (eikä koko maailmassa) ja että juttu onkin satua siinä kuin pakkasukotkin yms.

Vierailija
8/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen lahjatoiveen kohdalla lukee, mistä lahja löytyy (suurin osa ebaystä), ja toivomus joulupukille, että katsoo vaikka googlesta, millaisesta tavarasta oikein on kyse. Perään englanninkieliset hyvän joulun toivotukset joulupukille.

Meillä muutkin lapset ovat uskoneet joulupukkiin n. 10-vuotiaaksi asti.

Vierailija
9/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää joulupukkijuttu olisi tässä iässä jo valehtelemista tai petosta. Siis tunnen huonoa omaatuntoa että annan lapsen uskoa satuihin.

Enhän mä kummituksia tai keijujakaan missään tilanteessa todeksi väittäisi.

Mitä isommaksi käy, sen nolottavammalta ja pahemmalta tuntuu kertoa ettei pukkia olekaan :(.

Vierailija
10/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää joulupukkijuttu olisi tässä iässä jo valehtelemista tai petosta. Siis tunnen huonoa omaatuntoa että annan lapsen uskoa satuihin.

Enhän mä kummituksia tai keijujakaan missään tilanteessa todeksi väittäisi.

Vierailija
11/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukin he ovat nähneet, joten siihen on helpompi uskoa. Totuus valkenee lapsille jossain vaiheessa ilman, että aikuisen tarvitsisi olla totuudentorvena. Anna lasten uskoa niin kauan kuin uskovat.

Vierailija
12/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lapsuudestani tosiaan muistan et viimeistään ekalle mennessä lapsille ole selvinnyt/kerrottu ettei joulupukkia oikeasti olekaan.

Omani uskoivat eskariin/kouluun mennessään vielä joulupukkiin ja kuvittelin et ovat ainoita ja valmistauduin kertomaan asian todellisen laidan, mut sitten sain huomata että suurin osa luokasta uskoo edelleen.

Vierailija
13/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmastikaan (enää) pystyisi vastaamaan, että joo, tietenkin joulupukki on todellinen.

Joulupukin he ovat nähneet, joten siihen on helpompi uskoa. Totuus valkenee lapsille jossain vaiheessa ilman, että aikuisen tarvitsisi olla totuudentorvena. Anna lasten uskoa niin kauan kuin uskovat.

Vierailija
14/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus valkenee lapsille jossain vaiheessa ilman, että aikuisen tarvitsisi olla totuudentorvena. Anna lasten uskoa niin kauan kuin uskovat.

Vierailija
15/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu siihen joulun taikaan.

t. 3.- ja 1.-luokkalaisten äiti

Vierailija
16/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 7-vuotias selasi lelukuvastoa ja totesi, että jouluksi voi pyytää kalliitakin lahjoja kun niitä ei tarvitse maksaa....

Vierailija
17/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mullakin lapsi 7v ja jotenkin tuntuu kuin tää joulupukkijuttu olisi tässä iässä jo valehtelemista tai petosta.

Ja mä en ole ikinä edes väittänyt että joulupukki on, olen vain ollut kertomatta ettei ole. En ole siis tontuista puhunut oma-aloitteisesti mitään, meillä ei siis ole uhkailtu että tontut näkee jos olet tuhma tms. Juuri lapsi kysyi että äiti oikeastiko tontut kulkee ja mä raukkis sanoin että en kyllä ole koskaan nähnyt.

Syy miksi ei huvittaisi kertoa on se että itseäkin harmittaa ajatus että lapselta menee usko maagiseen ja taianomaiseen. Jotenkin riipii riistää se siltä.

Vierailija
18/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessani 80-luvulla olisi ekaluokalla saanut suunnilleen turpaan jos olisi vielä uskonut joulupukkiin. Omalle esikoiselleni yritin viime vuonna (ekaluokan aikana) kertoa totuutta ensin vähän varovammin ja sitten suoremmin, mutta ei mennyt perille. Nyt on jo 8 vuotta mittarissa, ja edelleen joulupukki menee täydestä, vaikkei asiaa kotoa käsin enää markkinoidakaan. Mutta eipä kai siitä haittaakaan ole, että saa olla pitkään lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan