Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(Turha viesti:) Jätin tänään ensimmäistä kertaa lapsen yksin kotiin 1-2 minuutiksi. Ja hyvin meni.

Vierailija
06.11.2005 |

Asumme kerrostalossa, ja viikonloppureissulta palatessa tavaraa ja ihmisiä oli enemmän kuin yksi hissihuormallinen. 5-vuotiaalla tytölläni oli vessahätä, ja hän halusi heti mennä vessaan. Minä ilmoitin tytölle, että käyn kuopuksen kanssa hakemassa alakerrasta vielä loput tavarat.

Tyttö oli vähän hölmistynyt, " jätäksä mut tänne yksin?" . " Kyllä sä täällä sen aikaa pärjäät." " Niin pärjäänkin." Tavarat haettiin ja lapsi kävi sillä aikaa vessassa, eikä tässä mitään sen ihmeempää. Yksi etappi lapsen itsenäistymisessä saavutettu :)

Ei tarvi kommentoida, kunhan vain naputtelin pienen hetken meidän elämää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jättänyt pikkasen vajaat 4-vuotiaan dvd-elokuvan ääreen sillä aikaa kun kävin 2-vuotiaan kanssa kaupassa. Olimme poissa alle puoli tuntia.

Tyttö oli hyvin ylpeä, että oli saanut olla hetken yksin. Nyt on jo 4 vuotta täytetty ja muutamia kertoja on ollut saman mittaisia jaksoja yksin kotona.

Eiks olekin hurjaa...

Vierailija
2/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käyn postilaatikolla joka aamu hakeen päivän paikallis lehden, menee noin minuutti ja vauvani 5kk on sen hetken touhumatolla yksikseen lelujen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi kyllä mielestään tarpeeksi iso jo matkustamaan yksin bussilla mummolaan :)

Vierailija
4/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottavaa tilannetta ollut, niin ensimmäinen yksinolohetki tuli sitten meidän tytölle eteen näin " vanhana" :) T. Ap

Vierailija
5/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu ap. Munkin mielestä turvallinen lapsuus kantaa pitkälle.

Vierailija
6/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, silloin kun me vielä asuimme kerrostalossa, niin esikoinen 1v 8 kk odotti alakerrassa vauvan kanssa, kun äiti kiipesi rappuset ylös kauppakassien kanssa. En kyllä silloin ajatellut, että hän yksin olisi ollut... Tai olihan hänellä veli...

t: nro 2

Vierailija
7/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua, miksi nykyisin on jokin tarve tai tavoite " opettaa" lapset olemaan yksin jo pienestä pitäen, ja vanhemmat vieläpä ylpeitä tästä.

se, joka jättää hieman alle 4-vuotiaan dvd:n ääreen puoleksi tunniksi kun käy kaupassa - se oli provo, olihan? Ei kukaan voi olla noin idiootti.

Meillä 4-vuotias jää dvd:n ääreen muutamaksi minuutiksi kun haen postin ja pissitän koiran samalla talon nurkalla.

Vierailija
8/8 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin leikittiin jo 4-vuotiaana muiden penskojen kanssa kerrostalon pihalla, äiti katseli ikkunasta. Itse en uskalla vielä 5 vuotiastani omin päin mihinkään päästää, mut kotona on ollut sisarusten (pienempien) kanssa pari minuuttia kun olen käynyt seinänaapurin luona jotain toimittamassa.