Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin mammat! Tämän aamun hesarissa asiaa rintaruokinnasta

Kommentit (28)

Vierailija
22/28 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon rintamaitoa paremmaksi.Nykyään ei vanhempia saa enää "syyllistää" mistään, aina löytyy joku tutkimus joka vahvistaa että teki mitä teki niin se on ok ja hyväksi lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko lisätä, sillä totaalista tutkimusta ei voida tehdä. Kaikki ymmärtävät varmaan sen. Ei löydy esimerkiksi 1000 lasta joita täysimetetään ja 1000 lasta jotka saavat vain korviketta, ja että nämä 2000 lasta olisivat kaikki esimerkiksi ilman mitään perinnöllisiä erityispiiretitä tai ilman allergioita tai tadsavertaisella immuunijärjestelmällä varustettuja. Koska vain tuolloin voitaisiin vetää kiistattomia johtopääksiä.

Muutenikin näissä keskuteluissa ärsyttää ENITEN se että imetysfanaatikkojen mielestä on vain kaksi ryhmää:: täysimetetyt ja pulloruokintalapset. Suurinta osaa lapsista uskoakseni imetetään se 4-6 kk ja samalla tai sen jälkeen he saavat korviketta. Ja näiden "sekakäyttäjien" ja täysimetettyjen välillä en usko että voidaan löytää pienintäkään eroa. Ja kukaan imetysfanaatikko ei tunnut sitä tajuavan tai myöntävän.

Vierailija
24/28 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hutkittuja juttuja! Niin typerää. Ihan kysyn vaan et luontaisessa äidinmaidossa on paljon hormooneja MISTÄ ne hormoonit tulee pullolitkuun? MISTÄ? Tuleeko mistään? Vai onko peräti lehmän hormooneja? Vai apinan? Vai kirpun?

Amerikklaisessa lääkäriohjelmassa yksi aasialainen naislääkäri kielsi syömästä mitään maitotuotteita juuri lehmän hormoonien takia. Tässä muutama päivä sitten tuli Avalta!

Aasiassahan ei käytetä maitotuotteita noin pääsääntöisesti mutta imettävät kyllä! Ja kyllä, minulla on aasialaisia ystäviä ja olen käynyt siellä muutamassa maassa ja huomasin itsekin ettei maitotuotteet kuulu perheen ruokatavaroihin.

Vierailija
25/28 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani tissimaisteri ja työskentelen imetys Oy:llä toimitusjohtajana. elämäntehtäväni on lingottaa kestovaippoja pesupähkinöiden kanssa ekomuovista askarrellussa käsikäyttöisessä pesumasiinassa, kantaa ekaluokkalaista ekologisessa kudotussa kantoliinassa kouluun (liina hankittu käsityönä sambiasta), syötän lapsille vain luomuruokaa ja äidinmaitoa koko kotona-asumisajan, lypsätä äidinmaitoa kylän kaikille lapsille janojuomaksi, synnyttää luomuna kotisaunassa ja nimetä ja pukea lapseni sukupuolineutraalisti.

Naulan kantaan ja osuvasti sanottu!!! :D :D Kannatan!

Vierailija
26/28 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lauluja laulat mistä raha tulee!

Olen vain ns. maallikko äiti mutta lukenut aika paljonkin luontaista/vaihtoehtolääkintää/homeopatiaa. Siispä valitsin tämän ´´ideologian´´. Nyt kaikki lapseni aikuisia ja on aika katsoa tuloksia.

Olen ollut voimakkaasti eri mieltä muutaman erikoislääkärin kanssa ja ollut oikeassa.

Yksi juttu oli se kun hammaslääketieteen professori kiitti minua kun en antanut erikoishammaslääkärin ottaa lapseni suusta kahta etuhammasta ahtauden takia pois.

Toinen juttu oli kun estin terveyskaupan tuotteella leipähampaiden reikiintymisen vaikka lääkäri väitti et karies on niissäkin. Vogelin tuotetta annoin siis ennen kuin leipähampaat puhkesivat. Uppiniskaisesti väittivät minun antavan sokeria lapselleni karieksen takia. En antanut sillä siitähän olin lukenut jo valovuosi sitten.

Olisi kyllä paljon muutakin kerrottavaa mutta tässä nyt hampaista. Muuten lasteni hampaat ovat erinomaisessa kunnossa yhdellä paikalla täydennettynä:))

Vierailija
27/28 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi professorimies kun jotain sanoo, niin heti ajatellaan, että tämä on nyt totuus eikä enää kannata imettää. Imetystä tukevia tutkimuksia on tehty paljon ja erityisesti keskosia koskevat tutkimukset rintamaidon paremmuudesta ovat kai kiistattomia. Professori tässä puhui terveistä vauvoista ja Suomen hyvinvoinnin tasosta.

Totuus on kuitenkin se, että on luonnollista, että vauva syö tissimaitoa. Mitäpä, jos kysyttäisi vauvalta eikä professorilta, mitä se haluaa. Vauva haluaa läheisyyttä ja lämpöä sekä ruokaa. Voi joko imettää tai antaa pullosta, voi syntyä sektiolla tai alateitse, voi pitää kestoja tai tavallisia vaippoja, voi kantaa liinassa tai sylissä jne. ja luultavasti vauvasta kasvaa terve ihan sillä logiikalla että asutaan Suomessa eikä kehitysmaassa. Oleellista on varmasti äidin toiminta ja suhde vauvaan.

Vierailija
28/28 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnonmukaisinta on mennä töihin tienaamaan korvikerahaa, jättää vastasyntynyt heti hoitoon ja juottaa sille lehmän tisseistä lypsettyä juomaa. Oman lapsen vieressä nukkuminen on kanssa täysin luonnotonta läheisriippuvuutta, kyllä mä ainakin nukun mieluummin meidän ihanan suloisen, läheisyyttä kaipaavan koiran kanssa samassa sängyssä, lapsi meillä on omassa huoneessa itkuhälyttimen kanssa, usein myös mummolassa (sielläkin toki oma pinnis lapselle) yötä. Onneksi asiantuntijat kans tietää, et näin se menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi