G: Paljonko oli vauvasi painoarvio ja paljonko hän sitten oikeasti painoi?
Tuli mieleen tämä asia, kun eilen kätilö soitti synnäriltä ja keskustelimme synnytyksestä. Vauvani painoarvio oli ä-polilla 2 päivää ennen synnytystä n. 3100 g ja todellinen paino 3860 g :D
Mites teillä?
Kommentit (36)
painoarvio 3900g ja syntymäpaino 4620g :)
vuorokausi ennen syntymää ultralla tuli painoarvioksi 3 kg, lääkäri arvioi 2.9 kg käsikopelolla. Tyttö syntyi 37 h arvion jälkeen rv 38+5, paino 2780 g...
Meillä meni tämän viimeisimmän kanssa painoarviot pahasti pieleen. Hakeuduin äitipolille 40+5, koska olin huolissani vauvan koosta. Tuolloin arvioitiin "käsikopelolla" noin 4 kg ja ultralla 4,2-4,5kg ja lohduteltiin ettei hätää. Vauva syntyi sitten yliaikaiskäynnistyksellä n. viikon päästä ja painoi 5,2kg!
mutta painoi 4 päivää myöhemmin 2800g.
eka arvio 3.4, painoi 3440
toka arvio 3.1, painoi 3505
Painoarvio tehtiin yksityisellä ollessani rv 36. Tällöin koko arvioksi sanottiin 2,9-3200 g.
Yllätys oli melkoinen, kun tyttö painoikin syntyessään 4080 g.
esikoisesta arvioitiin 3700g ja oikea paino oi 3220g. Kaksosista arvioitiin 1700g ja 1500g. Syntymäpainot molemmilla hieman alle 1500g..
Omalla kohdalla ihan turhaa huolta ja stressiä. Painoarvio kaks viikkoa ennen laskettua aikaa 3,6kg. Syntyi viikko lasketun ajan jälkeen ja painoi SILLOIN tuon 3,6kg.
Arvio tehtiin vasta synnytyssalissa pari tuntia ennen lapsen syntymää: 3,8 kg. Pienokaisen syntymäpaino oli sitten 3,3 kg. Kun yritin kysellä painoarviota aiemmin neuvolakäynneillä, eivät lääkäri ja hoitaja halunneet kommentoida.
Itse en saannut Helsingissä viime vuonna mitään painoarviota lapsesta.
Oonko mä ainut jolle ei annettu painoarviota missään vaiheessa? Itse en saannut Helsingissä viime vuonna mitään painoarviota lapsesta.
on tehty ylimääräisissä ultrissa ja äitiyspolilla. Jos en olisi niissä käynyt, painoarviota tuskin olisi missään annettu. En usko, että neuvolan vehkeillä olisivat osanneet mitään sanoa.
Ap
Käsikopelolla neuvolassa tehty painoarvio n. 1 kk ennen syntymää oli "kyllä tää yli nelikiloinen on". Yliaikaiskontrollissa 41+5 ultralla tehty arvio oli 3600-3700g. Vauva painoi syntyessään 3620g. Neuvolassa meni myös vauvan suunta väärin. Yliaikaiskontrollissa huomattiin, että lapsi oli perätilassa, vaikka neuvolassa oli jo muutamaa viikkoa aiemmin sanottu, että vauva on alaspäin pää kiinnittyneenä.
ja painoarvio oli 3397g. Tyttö syntyi 39+1 ja painoa oli 3040g. Käsikopelolla neuvolatäti oli jo pri viikkoa aikasemmin saanu 3400g..