Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa :(

Vierailija
12.10.2011 |

Oireina väsymys, tosi tuskallinen ummetus, epämääräiset ihottumat, hiustenlähtö, yhtäkkinen muutaman kilon painonnousu, epätavallinen turvotus jaloissa.

Jos mulla on toi sairaus, voitteko kertoa mitä lääkitys ym. käytännössä tarkoittaa? Kuinka pljon rajoittaa elämääni? Rajoittaako ollenkaan? Onko lääkkeet kalliita, entä onko sivuoireita? Voiko tällainen alkaa ihan yks kaks?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosi paranee.

Lääkkeet ei ole kalliita, eikä sairaus vaikuta sun elämään.

Ota ihan rauhallisesti! :)

Vierailija
2/7 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaikuta edes vakuutuksiin.

Lääkkääet halpoja, hormonia jota et itse tuota tarpeeksi. Ei siis sivuoireita.

Elämäni helpottui huomattavasti kun sain vihdoin lääkityksen. Lääkäri joka asian totes, sanoi, et olisin tarvinnut lääkityksen jo 10 v sitten.

Turha murehtia, pari pilleriä suuhun aamulla tai illa, sen enempää ei elämäsi muutu. Paitsi tietysti paranee huomatavasti, hiusten lähtö loppuu, väsymys katoaa, mulla ainakin paino putos itsetään huomaamatta 10 kg kun aloitin lääkityksen, turvotus katosi, edes menkkojen aikana ei enää juuri turvota, ennen tuli 3-4kg painoa lisää menkokjen aikana turvotuksesta nimenomaan jaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat lääkityksen kohdalleen. Thyroxin maksaa 3-4€/purkki, halpaa on. Its eolen syönyt niitä nyt n. vuoden ja olen kuin saanut elämäni takaisin!

Vierailija
4/7 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin leikkaamaan pitkät hiukset ihan lyhyiks just tän hiustenlähdön takia.

Ylipainoinen en oo, mutta en saa painoa putoamaan myöskään vaikka kuinka laihduttaisin ja urheilisin.

AP

Vierailija
5/7 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkityksen aloittamisen jälkeen minä sain ainakin "elämäni takaisin". Alkuun lääkitystasapainon kanssa voi olla hakmemista, mutta alun tasapainoilunkin aikana voin triplasti paremmin kuin ennen diagnoosia :).

Yhden tabletin ottaminen aamuisin ei ole elämää kuormittava seikka. Ja jos yhtenä aamuna lääke unohtuu, edessä ei ole katastrofi!

Tsemppiä -ja ainakin minusata on mukavaa tietää, että epämääräisille oireille oli syy!

Vierailija
6/7 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kroonikko jo vuodesta 1984

Vierailija
7/7 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta ja söin tyroksiinia pienen annoksen joka aamu. Sairaus oli kai kuitenkin tilapäinen johtuen elimistön jostain epätasapainosta tms. sillä en ole tarvinnut lääkettä enää kahteen vuoteen. Olo on ollut kuitenkin hyvä. Lopetin lääkityksen, koska aloin selittämättämästi laihtua...

Joten tärkeintä on että elimistösi tilaa seurataan jatkuvasti myös lääkityksen aloituksen jälkeen.Ja lääkitys tulee aloittaa pikkuhiljaa, että sopiva lääkemäärä löytyy.

Muutoin sairaus ei vaikuta elämääsi haittaavasti. Voit syödä, juoda, liikkua jne aivan normaalisti. Ja jos joskus unohdat ottaa päivän annoksen, niin sekään ei ole katastrofi. Tosin ei saa jäädä tavaksi.

Tsemppiä, älä turhaan huoli!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän