Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotiaalle kasvavat eturautahampaat ovat ihan keltaiset ja läikikkäät!!

Vierailija
11.10.2011 |

Hampaat pestään aamuin illoin, mikä ihme vikana..?!!

Tosi ruman näköistä..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin lapsen on aika keltaiset. Suklaa vissiin värjää.

Vierailija
2/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti käyttää hyvällä hamppulääkärillä joka osaa ensinnäkin tarkastaa hampaiden laadun ja toisekseen neuvoa sopivasta hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle sanottiin hammashoitolassa, että mitään ei voi tehdä, ovat jo raskausaikana jostain kuulema aiheutuneet. Lääkekuureja ja sellaisia ehdotti syyksi, mutta sellaisia ei raskausaikana ollut, joten en tiedä pitääkö tuo paikkansa, mutta näin kerrottiin.

Vierailija
4/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viime vuosina ainakaan enää ollenkaan, pienempänä varmaan kuutisen kertaa korvatulehduksiin jne...

Suklaata syödään mutta ei nyt niin paljon että se 7-vuotiaan hampaat niin pahasti värjäisi, ja minä olisin siinä tapauksessa täysin keltainen!!!

ap

Vierailija
5/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainaki kovempaa ku valkonen :/

Vierailija
6/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä. Joillakin hammasluu vain on keltainen. Meillä tytön toinen etuhammas kasvaa vinoon, kun ei mahdu tulemaan mitenkään suoraan viereisen hampaan takia + etuhampaiden väliin jää suht iso rako. Eiköhän toi ole oikomishoito edessä tytöllä, mutta eihän noille vielä vissiin mitään alettais tekemään, vaikka hammaslääkäriin menisi..näin olen ymmärtänyt. Itteä harmittaa ihan hulluna toi rako, kun itse olen sellaisesta saanut ikäni kärsiä..tosin siihen olen jo tottunut, mutta olisi saanut tyttö siltä säästyä :(

Vierailija
8/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä on liikaa, hampaista tulee keltaläikikkäät ja luista liian kovat (murtuu helposti). Lapsille fluoridia sisältävää kraanavettä tulisi laimentaa pullovedellä.

Vierailija
9/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, älkää nuyt sanoko että tyttöni ISOT etuhampaat ovat sitten koko elämänsä sellaiset!!!

Mitään lääkekuuria en raskausaikana syönyt...

Vierailija
10/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fluoridia pullon kyljessä lukee 0,5....

Vierailija
11/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pesemällä taida tilanne mihinkään muuttua. Syyt on syvemmällä.

Vierailija
12/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla myöhäistä tehdä sille mitään.

Vierailija
13/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä paksumpi kiille sitä keltaisemmilta hampaat näyttävät.

Eli keltaisuus ei olekaa paha asia jos se ei johdu kahvin, teen, tupakan yms. aiheuttamasta värjäytymisestä.

Vierailija
14/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin imetysaikana syömät antibiootit voivat värjätä lapsen tulevat hampaat. Siis hypoteettisesti, koska kukaan lääkäri ei määräisi sellaista antibioottia imettävälle äidille.

Vierailija
15/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hampaissa kiillettä? Itselläni kummastakin etuhampaasta puuttuu synnynnäisesti tyystin kiille ja tällöin hampaat olivat juurikin keltaiset rumat ja läikikkäät. Ongelma korjattiin heti hiomalla etuhampaat ja niiden päälle laitettiin muovikuori, jota ei kyllä oikeasta hampaasta erota. Nyt vanhemmalla iällä olen saanut hampaisiini posliinikuoret ja olen tosi tyytyväinen (vielä yths:llä elikkä hyvinkin halvaksi tuli)

Vierailija
16/18 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt omalla lapsella muös (tosin vain yksi). Muuten lapsen hampaan ovat valkoiset., itselläni keltaiset. Yhden antibioottikuurin söin raskausaikana, liika fluoriin en usko. Muutaman ekan vuoden aikana söi h-lääkärin ohjeen mukaan fluoria, nyt ei enää. Jokin perinnöllinen vika täytyy olla. Mutta onko se maailman pahin sittenkään? Minua kehuttu nätiksi näilläkin hampailla ja hyvin olen pystynyt ruuan puremaan. Pitäisi ymmärtää, että kaikki ei voi olla täydellistä.

Vierailija
17/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkäriltä tuosta! Minun tytöllä hampaat ei kyllä ole erityise keltaiset, mutta läikikkäät kyllä. Se valkoinen on kiillehäiriö ja sen syntysyytä ei tiedetä. Joillekin niitä vain tulee. Sinänsä ei vaarallista, mutta ne kohdat ovat alttiimpia reikiintymiselle. Ei kuulemma liity mitenkään esim fluorin saantiin (kysyin erikseen).

Ja se jonka muksulla oli ISOT etuhampaat... eikös ne ole kuin lapiot kaikilla, joilla hampaat vaihtuu. onneksi pää kasvaa vielä ja kohta ne näyttääkin istuvan ihan hyvin :)

Vierailija
18/18 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla perinnöllistä tai tosiaan johtua jo raskausaikana syödystä kuurista tai sairastetusta taudista. Jos ei ole muuta haittaa kuin kosmeettista, voidaan lapselle vanhempana laittaa esim. laminaattipinnoitteet. Ei ole siis vaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan