Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munasarjakystan toteamisesta.

Vierailija
11.10.2011 |

Kävin tänään lääkärissä ja hän näppituntumalla tutki mut ja sano vasemmanpuoleisen munasarjan olevan hiukan isompi ja että vatsakipujen syynä on munasarjakysta. Kun luin netistä kystasta, niin kaikille oltiin tehty uä-tutkimus sen toteamiseksi, mutta mulle ei. Kuinkahan diagnoosi pitää paikkansa? Mulla on kauhee epäluulo lääkäreitä kohtaan, kun on aika huonoja kokemuksia tuoreessa muistissa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli iso, noin kämmenen kokoinen kystä, ultrattiin ja tutkittiin vielä kättärillä ja sitten tuli kutsu laparoskopiaan, kolme reikää mahaan

ja kystä saatiin veks, oli onneksi tavis sellainen, ei syöpää.

Vierailija
2/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultralla kai olisi fiksuinta tutkia. Kävin kerran gynellä ja hän totesi näppituntumalla, että on kananmunan kokoinen munasarjakysta, mutta tarkisti ultralla. Joskin tämä gyne (siis erikoislääkäri!) sanoi, että jos ei seuraavien menkkojen aikana häviä, leikataan. Hädissäni menin uuteen tarkastukseen, missä oli eri gyne, ja hän sanoi, ettei juuri koskaan leikata. Oli sattumalta kyllä kysta hävinnytkin jo. Mutta on eriäviä mielipiteitä lääkäreilläkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä gynekologilla tarkastuksessa ja silloin ultrattiin. Sinuna pyytäisin vielä omaa gynea ultraamaan, niin voit vuosittain seurata kystan kokoa.

Vierailija
4/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä gynekologilla tarkastuksessa ja silloin ultrattiin. Sinuna pyytäisin vielä omaa gynea ultraamaan, niin voit vuosittain seurata kystan kokoa.

ens viikolla ja täytyy ottaa puheeks sen lääkärin kanssa. Oli muutenkin erikoista, kun nais(!)lääkäri kysyi ennen tutkimusta et onko mulla kuivat limakalvot ja kun sanoin et on, niin ei silti käyttänyt mitään liukastetta kun pisti instrumentin mun sisään. Kuivilteen vaan...

Onks teillä muilla oireisiin kuulunut huono olo? Mulla on ollut sitä vatsakivun lisäks.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän