Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, mies haluaisi eroon minusta, mutta ei voi, koska se tulisi kalliiksi

Vierailija
11.10.2011 |

Mieheni peri vuosi sitten isohkon omaisuuden.

Sen jälkeen hänestä tuli hirvittävän kiukkuinen ja töykeä minua kohtaan.

Ihan pikkuasioistakin hän huutaa ja haukkuu kusipääksi ja idiootiksi.

Kysyin pari viikkoa sitten, että eikö meidän kannata erota, mies kun selvästi vihaa minua, ja on sanonutkin että inhoaa tätä paskaelämää, meillä on mm vaikeavammainen lapsi, jonka omaishoitaja minä olen.

Mies vatasi, että ei voi ottaa eroa, kun joutuisi pulittamaan minulle puolet.

HUOM! En siis halua mitään rahoja, pelkkä minimi elatusapu riittäisi, en vain enää jaksa olla toisen jaloissa ja ihnottuna, suoraan sanoen itsetuntoni on ihan romuna...

Olen etsinyt netistä tietoa, ja huomasin, että voimme tehdä siis avioehdon, jolla mies suojaisi omaisuutensa, ja kerroin tänään että tehdään sellainen sopimus, sitten vasta erotaan.

Mutta kun ei kuulemma sekään riitä, hän joutuisi maksamaan minulle jotain ihme lahjaveroa, vaikka kieltäytyisin ottamasta senttiäkään hänen omaisuudestaan itselleni, näin kuulemma verotuksen mukaan asia menee.

Eli mies kokee olevansa ihan nalkissa minun kanssani, tämä on todella kamalaa.

En tiedä mikä sen veron suuruus olisi, mutta mies on sen verran nuuka, ettei siis haluaisi mitään ylimääräisiä maksuja edes siitä hyvästä, että saisi minut pois elämästään.

Ajattelin, että hakisin lainaa, ja maksaisin miehelle sen lahjaveron suuruisen summan, mutta en kai saa lainaa, kun olen vammaisen lapseni omaishoitaja vailla muita tuloja.

Olen niin romuna tästä, ei kai nykypäivänä kukaan edes uskoisi, että tässä maassa miehen on pakko sietää vaimoaan, jota inhoaa, ja elämää vammaisen lapsen kanssa, etteikö voisi erota, vaan mieluummin elää helvetissä..

synkimpinä hetkinä harkitsen, että otan henkivakuutuksen, jonka edunsaajaksi nimeän mieheni, ja sitten josain vaiheessa tapan itseni ja päästän hänet "vankilasta".

Ensin täytyy löytää vammaiselle lapselle jokin sijaiskoti tai jokin turvallinen paikka asua.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet tekeväsi oikein ja epäitsekkäästi kun et veisi mieheltä rahoja. Paskat.

Mies ei tule jättämään tuolle inhoamalleen lapselleen mitään. Olet itsekäs, jos et huolehdi lapsen tulevaisuudesta edes sen vertaa, että vaadit normaalin eron omaisuuden jakamisen ja sitä kautta lapsi saa tulevaisuuteensa edes puolet isänsä rahoista. Hän tarvitsee niitä.

Et saa laittaa omaa ylpeyttäsi tai säälin kaipuutasi vammaisen lapsesi elämänlaadun takaamisen tielle.

Silläkö saat ystäväpiirisi arvostuksen, "olisin saanut "maijalle" sen kuntoutusjutun, mutta enpä suostunut ottamaan senttiäkään "Pentin" rahoista"?!?

Olet aivan sekaisin ja maassa. Älä hae eroa vielä, vaan kävelet huomenna vaikka lapsen neuvolaan ja sanot olevasi niin onneton suhteessasi että olet harkinnut jopa itsemurhaa atkaisuksi vapauttaa inhoava mies. Siitä sitten terapiat rullaamaan. Ja haet eroa vasta, kun itse käsität, ettei sinulla ole mitään syytä miettiä omaa ylpeyttäsi vaan menet lapsen turvaamisen ehdoilla. Siitä sitten varmaan vähitellen ymmärrät senkin, ettei tilanteessasi ole mitenkään itsekästä haluat puolta omaisuudesta (turvatuksi lapselle).

Vierailija
62/62 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin avioehdon voi tehdä ilman toisen suostumusta!

Mitä järkeä tuollaisilla avioehdoilla olisi, jos puoliso voisi siitä kieltäytyä? Kuten jokainen köyhä AV-mamma tekisi?

Itse olen varakas nainen ja todellakin tein avioehdon naimisiinmentyäni.

Joko avioehdossasi on myös miehesi suostumus tai sitten se ei ole pätevä. Yleensähän avioehto tehdään ennen naimisiinmenoa. Jos toinen ei suostu siihen, niin sitten ei tarvitse mennä naimisiin. Avioehdon voi kuitenkin tehdä myös avioliiton aikana, mutta siihen tarvitaan joka tapauksessa molempien puolisoiden suostumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän