Auttakaa, mies haluaisi eroon minusta, mutta ei voi, koska se tulisi kalliiksi
Mieheni peri vuosi sitten isohkon omaisuuden.
Sen jälkeen hänestä tuli hirvittävän kiukkuinen ja töykeä minua kohtaan.
Ihan pikkuasioistakin hän huutaa ja haukkuu kusipääksi ja idiootiksi.
Kysyin pari viikkoa sitten, että eikö meidän kannata erota, mies kun selvästi vihaa minua, ja on sanonutkin että inhoaa tätä paskaelämää, meillä on mm vaikeavammainen lapsi, jonka omaishoitaja minä olen.
Mies vatasi, että ei voi ottaa eroa, kun joutuisi pulittamaan minulle puolet.
HUOM! En siis halua mitään rahoja, pelkkä minimi elatusapu riittäisi, en vain enää jaksa olla toisen jaloissa ja ihnottuna, suoraan sanoen itsetuntoni on ihan romuna...
Olen etsinyt netistä tietoa, ja huomasin, että voimme tehdä siis avioehdon, jolla mies suojaisi omaisuutensa, ja kerroin tänään että tehdään sellainen sopimus, sitten vasta erotaan.
Mutta kun ei kuulemma sekään riitä, hän joutuisi maksamaan minulle jotain ihme lahjaveroa, vaikka kieltäytyisin ottamasta senttiäkään hänen omaisuudestaan itselleni, näin kuulemma verotuksen mukaan asia menee.
Eli mies kokee olevansa ihan nalkissa minun kanssani, tämä on todella kamalaa.
En tiedä mikä sen veron suuruus olisi, mutta mies on sen verran nuuka, ettei siis haluaisi mitään ylimääräisiä maksuja edes siitä hyvästä, että saisi minut pois elämästään.
Ajattelin, että hakisin lainaa, ja maksaisin miehelle sen lahjaveron suuruisen summan, mutta en kai saa lainaa, kun olen vammaisen lapseni omaishoitaja vailla muita tuloja.
Olen niin romuna tästä, ei kai nykypäivänä kukaan edes uskoisi, että tässä maassa miehen on pakko sietää vaimoaan, jota inhoaa, ja elämää vammaisen lapsen kanssa, etteikö voisi erota, vaan mieluummin elää helvetissä..
synkimpinä hetkinä harkitsen, että otan henkivakuutuksen, jonka edunsaajaksi nimeän mieheni, ja sitten josain vaiheessa tapan itseni ja päästän hänet "vankilasta".
Ensin täytyy löytää vammaiselle lapselle jokin sijaiskoti tai jokin turvallinen paikka asua.
Kommentit (62)
jos eroaa niin siitä EI tule mitään veroja.
että mies oli ajatellut, että saisi erossa kaiken, siis ei pelkästään omaa perintöään vaan myös koko yhteisen omaisuuden. Ja koska puolet yhteisestä on ap:n lakiosa, hän joutuisi maksamaan lahjaveron, kun ap lahjoittaisi oman lakiosansa miehelle. Eli mies haluaisi ap:n lähtevän liitosta todellakin ilman pennin pyörylää.
Et todellakaan tee mitään avioehtoa!!! Pistät eron vetään ja miehen pellolle. Vaikket käyttäisi senttiäkään miehen rahoista itseesi, tulet tarvitsemaan niitä lapsesi kanssa. Lapsi on myös miehen, halusi tai ei. Olisi hullua ajaa itsensä kuilun partaalle myös taloudellisesti, koska tunnut olevan siellä jo nyt. ET ajattele tuollaista miestä ollenkaan, vaan ennenkaikkea lastasi! Teidän lastanne.
Muistutan että se lapsi EI ole vain sinun tekosiasi. Myös miehesi on osallinen ja hänellä on 50% vastuu lapsesta. Hän ei voi vain häipyä niin kuin mitään ei olisi sattunut ja aloittaa puhtaalta pöydältä uutta elämää. Miehesi on turha kiukutella että pitäisi maksaa teille. Lapset maksaa paljon!! Muistuta miehellesi ennen kun rupee pippeliään heiluttelemaan, että seurauksista on otettava vastuu..
Meillä on terveitä lapsia, en osaa kuvitella kuinka paljon enemmän sinun lapsesi hoito ja koulutus maksaa. Ne rahat kuuluu teille tietenkin!! Voit antaa parhaan tulevaisuuden lapsellesi. Koulutuksen, rahaa palkata lapsenvahti, jotta pääset itsekin joskus tuulettumaan ja hemmottelemaan itseäsi. Sen ansaitset raskaan ja arvokkaan työsi vuoksi!! Miehesi on siis 100% vastuussa lapsestaan vaikka eroaisitte. Häneltä EI kysytä nyt mielipidettä, OK??!
Heittäytyisit siis mieluummin yhteiskunnan elätettäväksi, kun et mieheltäsi halua kunnon elatusapua? Juu, kyllähän me meksetaan mielellään...
Nyt otat heti eron tuollaisesta kusipäästä kitsastelijasta. Ihan oikein, että joutuu maksamaan sulle puolet! Sä tarviit niitä rahoja vammaisen lapsesi kanssa!
Nyt heti alat ajattelemaan itseäsi ja lastasi, etkä enää ajattele hetkeäkään tuollaista itsekästä ukkoa! Prkl!
Jos et yhtään ajattele itseäsi (enkä ihmettele tuollaisen alistamisen jälkeen), ajattele lapsesi parasta ja sitä miten niillä rahoilla voit turvata hänelle hoidon ja mahdollisimman hyvän elämän.
Mutta niin jääräpää olen, että avioehdon teen,
Muuttaisin salaa ja samalla muuttaessa veisin eropaperit eteenpäin ja
ottaisin puolet miehesi omaisuudesta.
sillä että teet avioehdon. Mies joka tapauksessa inhoaa sinua, otit sinä rahat tai et. Eli tässä suhteessa kannattaa ajatella lasta, otat lapsen hyväksi ne rahat, mitkä teille kuuluu. Sinä luulet että saat miehesi pitämään sinusta tuon avioehdon myötä, mutta ei se onnistu!
Mulla hyvin toimeentuleva isä, joka meidät on hylännyt.
Hän on uusissa naimisissa ja uskon etten peri mitään.
Omaisuuden voi siirtää vaimon ja siskopuoleni nimiin.
Sun vaikeasti vammainen tuskin saa mitään.
Itsensä tappaminen ei ole tuohon tilanteeseen ratkaisu. Sinä voit laittaa avioeron vireille ja ilmoittaa omaisuuden jaossa että et halua mitään miehesi perinnöstä, muuhun teidän yhteiseen omaisuuteen sinulla on oikeus. Siitä ei joudu maksamaan mitään lahjaveroa. Miehesi olisi voinut toimia järkevästi ja laatia avioehdon jo ennen teidän naimisiin menoanne koskemaan mahdollisia tulevia perintöjä ym.
Äläkä nyt mitään velkaa rupea ottamaan, kun se ei ole totta että miehesi joutuisi maksamaan lahjaveroa.
Sama tarina vähän eri sanoilla oli joku aika sitten tällä palstalla. Silloin oli kyseessä veikkausvoitto tms., mistä mies sai rahaa ja tuli ilkeäksi.
siitä, miten saisin autettua miehen pois ja eroon minusta ilman että joutuu mitään maksamaan? Itse olen siis varaton, mutta jos kunnalla tms on tarjolla ilmaista lakiapua, kyselevätko he miehen tuloista? T. ap
jossa oikeusturvavakuutus, se voi kattaa toisen avioeron kulut.
Kysyisin mieheltä, voisimmeko vielä yrittää elämää yhdessä ja hakeutuisimme esim. avioliittoleirille. Pistäisimme asiat kuntoon.
Jos ei häntä kiinnosta, hakisin eroa ja ottaisin kaikki rahat iloisena vastaan, jotka hön valitettvasti joutuisi minulle ja lapselle maksamaan. Siinä vaiheessa, kun toinen kertoo inhoavansa minua ja omaa lastaan, eikä haluaisi laittaa asioita kuntoon en enää ryhtyisi mitään avioehtoja yms juttuja pykäämään.
mutta jos tuo asia on ongelma niin tee sitten se avioehtopaperi, allekirjoita, lyö miehen eteen ja pyydä allekirjoitus. Sitten eropaperit vireille.
Kuulostat todella masentuneelta ja miehesi käytös ylläpitää jos ei suorastaan ole aiheuttanut olotilaasi. Eli miehestä eroon ja heti. Olet velkaa lapsellesi (ellet itsellesi) sen, että hoidat itsesi kuntoon!
Ajattele, voisit olla vapaa ja onnellinen. Kukaan ei haukkuisi tai yrmeilisi? Kuulostaako yhtään houkuttelevalta? Voit saavuttaa tuon tilanteen!
Kysyisin mieheltä, voisimmeko vielä yrittää elämää yhdessä ja hakeutuisimme esim. avioliittoleirille. Pistäisimme asiat kuntoon.
Jos ei häntä kiinnosta, hakisin eroa ja ottaisin kaikki rahat iloisena vastaan, jotka hön valitettvasti joutuisi minulle ja lapselle maksamaan. Siinä vaiheessa, kun toinen kertoo inhoavansa minua ja omaa lastaan, eikä haluaisi laittaa asioita kuntoon en enää ryhtyisi mitään avioehtoja yms juttuja pykäämään.
Avioehtoa ei voi tehdä ilman toisen suostumusta, ei vaikka miten jääräpää olisi.
avioehtoa, hae sitten eroa ja puolta omaisuudesta. Ei miehen tarvi suostua eroon, riittää ihan, että haet sitä. Voit pitää talonkin. Tiedän pari tapausta joissa persaukinen nainen on saanut talon ja auton ja hyvätuloinen, rahaa perinyt mies on joutunut vuokralle kerrostalokaksioon. Hyvä että on vaattensa saanut mukaan.
Luuletko ap että saat jonkun palkinnon jos kohtelet miestä silkkihansikkain. Haet eroa ja mitä sulle kuuluu eli puolta miehen omaisuudesta, koska se on myös SUN OMAISUUTTA!!!
todellakin avioehdon voi tehdä ilman toisen suostumusta!
Mitä järkeä tuollaisilla avioehdoilla olisi, jos puoliso voisi siitä kieltäytyä? Kuten jokainen köyhä AV-mamma tekisi?
Itse olen varakas nainen ja todellakin tein avioehdon naimisiinmentyäni. E nmissään nimessä halua, että mieheni lapset hänen aikaisemmasta suhteestaan perivät minulta penniäkään.
Hae sitä eroa, miehesi on ilkeä, saita ja kaiken lisäksi harvinaisen tyhmä.
Et todellakaan tee mitään avioehtoa, vaan ero virelle vaikka heti.
Itsekunnioitusta!
Kuvittelet tekeväsi oikein ja epäitsekkäästi kun et veisi mieheltä rahoja. Paskat.
Mies ei tule jättämään tuolle inhoamalleen lapselleen mitään. Olet itsekäs, jos et huolehdi lapsen tulevaisuudesta edes sen vertaa, että vaadit normaalin eron omaisuuden jakamisen ja sitä kautta lapsi saa tulevaisuuteensa edes puolet isänsä rahoista. Hän tarvitsee niitä.
Et saa laittaa omaa ylpeyttäsi tai säälin kaipuutasi vammaisen lapsesi elämänlaadun takaamisen tielle.
Silläkö saat ystäväpiirisi arvostuksen, "olisin saanut "maijalle" sen kuntoutusjutun, mutta enpä suostunut ottamaan senttiäkään "Pentin" rahoista"?!?
Älä aja teitä köyhyyteen ihan ehdoin tahdoin ja tahallasi. Kuten aiemminkin on jo kerrottu, ei ole mitenkään varmaa että lapsesi joskus jotain perisi. Ja jos perisikin niin milloin? 30 vuoden kuluttua? 50?
TUo juttu tuosta lahjaverosta on muuten potaskaa. En tiedä miksi miehesi sinulle tuollaisia juttuja syöttää. EI varmaan tosissaan halua erota.
Hae sinä sitä avioeroa, äläkä suostu mihinkään avioehtoihin. Tee se edes lapsesi vuoksi!