Auttakaa, mies haluaisi eroon minusta, mutta ei voi, koska se tulisi kalliiksi
Mieheni peri vuosi sitten isohkon omaisuuden.
Sen jälkeen hänestä tuli hirvittävän kiukkuinen ja töykeä minua kohtaan.
Ihan pikkuasioistakin hän huutaa ja haukkuu kusipääksi ja idiootiksi.
Kysyin pari viikkoa sitten, että eikö meidän kannata erota, mies kun selvästi vihaa minua, ja on sanonutkin että inhoaa tätä paskaelämää, meillä on mm vaikeavammainen lapsi, jonka omaishoitaja minä olen.
Mies vatasi, että ei voi ottaa eroa, kun joutuisi pulittamaan minulle puolet.
HUOM! En siis halua mitään rahoja, pelkkä minimi elatusapu riittäisi, en vain enää jaksa olla toisen jaloissa ja ihnottuna, suoraan sanoen itsetuntoni on ihan romuna...
Olen etsinyt netistä tietoa, ja huomasin, että voimme tehdä siis avioehdon, jolla mies suojaisi omaisuutensa, ja kerroin tänään että tehdään sellainen sopimus, sitten vasta erotaan.
Mutta kun ei kuulemma sekään riitä, hän joutuisi maksamaan minulle jotain ihme lahjaveroa, vaikka kieltäytyisin ottamasta senttiäkään hänen omaisuudestaan itselleni, näin kuulemma verotuksen mukaan asia menee.
Eli mies kokee olevansa ihan nalkissa minun kanssani, tämä on todella kamalaa.
En tiedä mikä sen veron suuruus olisi, mutta mies on sen verran nuuka, ettei siis haluaisi mitään ylimääräisiä maksuja edes siitä hyvästä, että saisi minut pois elämästään.
Ajattelin, että hakisin lainaa, ja maksaisin miehelle sen lahjaveron suuruisen summan, mutta en kai saa lainaa, kun olen vammaisen lapseni omaishoitaja vailla muita tuloja.
Olen niin romuna tästä, ei kai nykypäivänä kukaan edes uskoisi, että tässä maassa miehen on pakko sietää vaimoaan, jota inhoaa, ja elämää vammaisen lapsen kanssa, etteikö voisi erota, vaan mieluummin elää helvetissä..
synkimpinä hetkinä harkitsen, että otan henkivakuutuksen, jonka edunsaajaksi nimeän mieheni, ja sitten josain vaiheessa tapan itseni ja päästän hänet "vankilasta".
Ensin täytyy löytää vammaiselle lapselle jokin sijaiskoti tai jokin turvallinen paikka asua.
Kommentit (62)
Voin käydä myös näin. Tätini jätti talon ja mökin exälleen, kun kyllähän heidän lapsensa sen sitten joskus perii. Mies vain löysi uuden rakkauden ja tuli yhteisiä lapsiakin (terveitä!). Mitään jätettävää ei serkulleni enää ole, kaikki on siirretty uuden vaimon ja uusien lasten nimiin.
Tätini käy terapiassa. Ei oikein tajua vieläkään "miten tässä näin kävi". Varsinkin kun tää perhe reissaa Thaimaassa joka talvi, muista matkoista puhumattamaan ja tätiti täyttelee kelan-kaavakkeita tullakseen edes joten kuten toimeen.
Eikä serkkuni nyt aikuisena ole ollenkaan helppo hohidettava. Aggressiivinenkin välillä :(.
Pääasia, että otat eron oli mies mitä mieltä tahansa. Älä sinä sitä sure jos mies joutuu joitakin maksuja pulittamaan. Tuskin edes joutuu. Kuulostat liian kiltiltä. Onnea sinulle ja lapsellesi elämään.
tekaisee uuden lapsen, niin voi siirtää omaisuutta vaimonsa ja uuden lapsensa nimiin. Kersasi jää vain nuolemaan näppejään.
mikä ap on vikana, kuneet halua lapsesi tulevaisuutta turvata?
Ai niin Porvoostahan sinä tulet ja lapsesi nimi on provo!
Tuntuu hyvältä, ja helpotti hieman, että sain purettua mieltäni.
En oikein uskalla tällaisesta kellekään kertoa, suurin osa ystäväperheistämme on pienituloisia erityislasten vanhempia, joten ei oikein tunnu luontevalta tilittää, ettei rikas mieheni halua erota, ettei joudu maksamaan..
Mutta niin jääräpää olen, että avioehdon teen, en kertakaikkiaan vain siedä sitä vastenmielisyyttä, jota mies selvästi minua kohtaan tuntee, ja se väistämättä heijastuisi lapseenkin.
Säilytän samalla itsekunnioitukseni rippeet, ja onhan lapsi miehen ainoa perillinen, joten lapsi kyllä jokus saisi osansa, sillä rahalla hänelle saisi aikuisena laitospaikan hommattua, sitten kun en enää itse jaksa hoitaa
eikä tekisi uusia lapsia, hän voi yksinkertaisesti tuhlata koko omaisuutensa ennen kuolemaansa. Parhaiten takaat, että lapsellenne jää edes jotain ottamalla eron ilman avioehtoa ja muita kommervenkkeja. Näin voit itse tallettaa edes oman puolikkaasi omaisuudesta lapsenne tulevaisuutta varten.
MIKSI haluat avioehdon? Luuletko olevasi jotenkin "hyvä" ihminen, kun kieltäydyt rahasta, vai? Haetko kunnioitusta viiteryhmästäsi (ne pienituloiset erityslasten perheet)?
Älä viitsi olla tyhmä, siihen sinulla ei äitinä ole varaa. Unohda avioehto, ota ero ja ne rahat, mitkä sinulle lain mukaan kuuluu. Ne koituvat myös lapsesi parhaaksi.
Lapsi ei välttämättä tule olemaan ainoa miehesi perillinen, joten sekin on huono perustelu toiminnallesi.
Tuntuu hyvältä, ja helpotti hieman, että sain purettua mieltäni. En oikein uskalla tällaisesta kellekään kertoa, suurin osa ystäväperheistämme on pienituloisia erityislasten vanhempia, joten ei oikein tunnu luontevalta tilittää, ettei rikas mieheni halua erota, ettei joudu maksamaan.. Mutta niin jääräpää olen, että avioehdon teen, en kertakaikkiaan vain siedä sitä vastenmielisyyttä, jota mies selvästi minua kohtaan tuntee, ja se väistämättä heijastuisi lapseenkin. Säilytän samalla itsekunnioitukseni rippeet, ja onhan lapsi miehen ainoa perillinen, joten lapsi kyllä jokus saisi osansa, sillä rahalla hänelle saisi aikuisena laitospaikan hommattua, sitten kun en enää itse jaksa hoitaa
Tämä on niin trolli. Ei noin tyhmiä ihmisiä ole olemassa!
voi käydä niin että lapsesi joutuu kärsimään että sinä voit säilyttää itsekunnioituksesi. Ei sinun itsetuntosi ole miehestä riippuvainen, kannattaa ajatella myös järjellä ja älyllä jos haluat toimia lapsesi parhaaksi. Eihän ne rahat kuitenkaan sinua varten ole vaan lastasi, voithan pistää rahat pankkiin ja kituuttaa itse jos se tuntuu hyvältä ja käyttää ne vain lapsen hoitoon.
Tuntuu hyvältä, ja helpotti hieman, että sain purettua mieltäni. En oikein uskalla tällaisesta kellekään kertoa, suurin osa ystäväperheistämme on pienituloisia erityislasten vanhempia, joten ei oikein tunnu luontevalta tilittää, ettei rikas mieheni halua erota, ettei joudu maksamaan.. Mutta niin jääräpää olen, että avioehdon teen, en kertakaikkiaan vain siedä sitä vastenmielisyyttä, jota mies selvästi minua kohtaan tuntee, ja se väistämättä heijastuisi lapseenkin. Säilytän samalla itsekunnioitukseni rippeet, ja onhan lapsi miehen ainoa perillinen, joten lapsi kyllä jokus saisi osansa, sillä rahalla hänelle saisi aikuisena laitospaikan hommattua, sitten kun en enää itse jaksa hoitaa
Tämä on niin trolli. Ei noin tyhmiä ihmisiä ole olemassa!
Kukaan äiti ei voi olla näin tyhmä. Jokainen äiti taistelisi rahoiista , varsinkin jos on vammainen lapsi. Lapsi tarvitsee keskivertoa enemmän huolenpitoa yms. Joskus lapsi on myös aikuinen ja varmaan olisi silloin kiva jos äiti voi taloudellisesti auttaa.
Voin käydä myös näin. Tätini jätti talon ja mökin exälleen, kun kyllähän heidän lapsensa sen sitten joskus perii. Mies vain löysi uuden rakkauden ja tuli yhteisiä lapsiakin (terveitä!). Mitään jätettävää ei serkulleni enää ole, kaikki on siirretty uuden vaimon ja uusien lasten nimiin.
Tätini käy terapiassa. Ei oikein tajua vieläkään "miten tässä näin kävi". Varsinkin kun tää perhe reissaa Thaimaassa joka talvi, muista matkoista puhumattamaan ja tätiti täyttelee kelan-kaavakkeita tullakseen edes joten kuten toimeen.
Eikä serkkuni nyt aikuisena ole ollenkaan helppo hohidettava. Aggressiivinenkin välillä :(.
Tämä mun tietämä sinänsä on onnellisempi, mutta perusidea on sama: mies jätti puolisonsa ja vaikeavammaisen esikoisensa, maksaa hädin tuskin minimielareita, ei tapaa lastaan todellakaan ikinä, ja on miljoonaomaisuutensa keplotellut niin, että tämä vammainen lapsi ei tule penniäkään saamaan.
ONneksi tässä tapauksessa äiti on löytänyt itselleen oikeasti hyvän puolison, ja hänelläkin on ihan ok-tulot, joten sen kummempaa katkeruutta ei tunne.
Mutta oikeasti ap ÄLÄ OLE TYHMÄ!!! Tai voi olla, että sinä ja lapsesi maksatte sitä lopun elämää.
VOit olla varma, että miehesi ei tule lastanne tapaamaan, ja sinulla tuskin on omaishoitajana kovin kummoiset tulot. Joten voi olla, että sitä laitospaikkaa ei olekaan varaa hankkia, ainakaan kunnollista. VOi olla että lapsesi kanssa elätte aivan turhaan köyhyydessä, kun miehesi rakentelee uuden vauraan elämän aivan muualla.
Kuten sanottu; ÄLÄ OLE TYHMÄ!!!
Muussa tapauksessa käy sääliksi lapsiparkaa: vamma, välinpitämätön isä ja kaiken lisäksi täysi ääliö äiti.
Tästä näkee miten kotiin jääminen laskee naisne oman arvon tunnon nollaan. Mene töihin. Vai onko lapsen saama tuki toella niinkin iso että pärjäätte? Et elä ikuisesti joten lapsi joutuu silloin ainakin pois kotoa.
Nyyh nyyh mä matonen matkamies maan olen....nyyh nyyh! Tapan itseni ja mies saa rahat. YÄK! Vaikka oletkin selvästi loukkaantunut niin mitä sitten?
Minusta tässä on kyse rahasta ei sinusta joten unohda säälipisteiden anelu!
Eikö nyt ole tärkeää noudattaa Suomen lakia, joka on tarkoitettu kansalaisten parhaaksi? Myös sinun ja lapsesi! Vai oletko fiksumpi kuin lain laatijat?
Ehdottaisin nyt et unohdat itsesäälisi ja menet lakimiehen juttusille. Tee testamenttisi ja kysy tietoa/taitoa hoitaa tämä asia erikoisesti lapsesi/omaksi parhaaksi. Miehelle voit ilmoittaa et otat vain sen minkä laki sulle suo ja piste.
avioehto koskisi vain tätä perittyä omaisuutta ?! Onko teillä yhteisomistuksessa esim talo ?! Jos sitä kautta saisit edes vähän rahaa, kun nykyinen avioliiton aikana hommattu omaisuus tasattaisiin.
Ymmärrän kyllä hyvin sua, kun et halua niitä perintorahoja ja sitä katkeruutta minkä se miehessä herättäisi.
sut on nyt vaan nujerrettu ja itsetuntoa ei ole. Ota yhteys sinne oikeusaputoimistoon. Ajattele itseäsi ja lasta! Ja pidä huolta teistä. Nouset vielä!!!!!
vaikuttavat oikeusavun myötämiseen. Ellei kyse sitten ole ero-oikeidenkäynnistä. Mutta joillakin paikkakunnilla sieltä kyllä sasa neuvoja kuka tahansa.
jos eroaa niin siitä EI tule mitään veroja. Miehes puhuu paskaa, se ei muuten vaan halua erota. Haluaa että hoidat sen pyykit ja tiskit ja hoidat lapsen kokonaan. Pelkää että eron jälkeen sillä ei ole enää passaria.
Mitä ihmeen lahjaveroa, mistä lahjasta? Minkä lahjan sinä muka siis olet hänelle antamassa? LAhjan saajahan veron maksaa, ei antaja. Höpöhöpöä koko juttu.
Neuvon niin kuin muutkin, hae eroa, älä jää tuommoiseen. Kyllä olet tasinkosi ansainnut.
Ja selvitä nyt hyvä ihminen edes perusasiat, ennenkuin alat enempää ruikuttamaan. Netistä löytyy ihan luotettavaa ja selväkielistä tekstiä avioerosta, esim. http://www.lakiopas.com/lakitietoa/avioero/
tai mieti itsetuhoisia ajatuksia. Todellakin ansaitsette lapsen kanssa kunnollisen elintason.
Jätä erohakemus, äläkä anna miehen lytätä sinua enää.