Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

selviääkö serumiseulassa sukupuoli

Vierailija
11.10.2011 |

Olen 37v ja minulle tarjotaan seerumiseulaa. En niinkään ajattele sitä kromosomipoikkeavuuden takia, niin paljonhan jää huomaamatta, vaan siksi että tahtoisin tietää vauvan sukupuolen. Minulla on jo tyttö ja poika, mutta olisi kiva tehdä hankintoja nimenomaan tytölle tai pojalle, koska tahdon että tämä lapsi on viimeinen ja ehdin jo hankkiutua eroon kaikista vauvanvaatteista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan, jos joudutaan tekemään lapsivesipunktio. Muuten tyydytään ultran antamaan arvioon.

Lapsivesipunktioonkaan ei leikiten lähdetä, koska siinä on pieni keskenmenon riski. Korkeintaan, jos ikäsi ja niskaturvotuksen perusteella epäillään kromosomipoikkeamaa, niin sitten.

Vierailija
2/3 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut lääkäri näkee yksityisellä ultralla jo viikolla 15 100% varmuudella lapsen sukupuolen. Kyllä nyt 2 lapsen äiti on varmaan tuosta tietoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tarkoittaa verikokeista tehtävää tiettyjen raskauden merkkiaineiden pitoisuuksien selvittämistä, koska on todettu että ne ovat tilastollisesti hiukan erilaiset tietyssä raskauden vaiheessa, jos lapsella on kehityshäiriö.

Kyseessä on siis vain eräiden hormonien pitoisuuden katsominen verikokeesta. Sukupuoli ei selviä.

Eikä tuloskaan anna mitään muuta kuin tietyn "riskiluvun" eli jos lukemat poikkeavat keskimääräisesti tietyn verran, todetaan että esimerkiksi 1:400 todennäköisyydellä sikiöllä on jokin ongelma. Sitten lähdetään tutkimaan tarkemmin, jos haluat, kromosomitutkimuksin. Kromosomit voidaan tutkia vain lapsivedestä tai istukasta. Niihin tutkimuksiin sisältyy 1-2 % keskenmenoriski.

Sukupuoli kerrotaan nykyään yleensä keskiraskauden rakenneultran yhteydessä, ainakin useimmissa sairaanhoitopiireissä tämä näyttää olevan käytäntö. Täysin varmahan sekään tieto ei ole. Jos haluat olla täysin varma, mene viimeisen raskauskolmanneksen aikana ultraan yksityiselle. Sitten sinulla on vielä pitkälti aikaa tehdä hankintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi