Muita, jotka ei pidä etikan mausta. En voi syödä purkitettuja punajuuria tai suolakurkkuja.
Kommentit (15)
Hep. Mä en tykkää majoneesista, kun siinä maistuu etikka ja rasva. Ja ylipäätään kaikki etikassa uitettu. On muuten vaikee löytää eväsleipiä, missä ei ois majoneesia välissä pilaamassa makua. Joutuu ostamaan riisipiirakoita tms. varmistaakseen, ettei ole etikkaa.
Täällä ilmoittautuu yksi. En syö säilöttyjä kurkkuja, punajuuria, hillosipuleita, kurpitsaa enkä mitään muutakaan, minkä säilömiseen käytetään etikkaa. Majoneesi menee hyvin pieninä määrinä, mutta sellaiset leivät, missä majoneesi tursuaa välistä, jäävät väliin.
Ja suolakurkkujen liemessä muuten on etikkaa.
Etikasta tulee omat vatsahapot mieleen. En tykkää kun tulee yrjö mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkkuja ei säilötä etikalla.
Milläs ne sitten säilötään?
Suolakurkut eivät ole etikkaa nähneetkään, eikä oikea majoneesikaan. Majoneesi tehdään munankeltuaisesta, öljystä + mausteista (ei etikkaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedellä, suolalla ja mustaherukan lehdillä.
Rakastan etikkaa! Haluan sitä sipseihinikin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmoittautuu yksi. En syö säilöttyjä kurkkuja, punajuuria, hillosipuleita, kurpitsaa enkä mitään muutakaan, minkä säilömiseen käytetään etikkaa. Majoneesi menee hyvin pieninä määrinä, mutta sellaiset leivät, missä majoneesi tursuaa välistä, jäävät väliin.
Olen tehnyt suolakurkkuja vuosikaudet ja pisaraakaan en ole etikkaa niihin laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkut eivät ole etikkaa nähneetkään, eikä oikea majoneesikaan. Majoneesi tehdään munankeltuaisesta, öljystä + mausteista (ei etikkaa).
En oikeastaan itse tahtoisi maistaa hapotonta majoneesia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt suolakurkkuja vuosikaudet ja pisaraakaan en ole etikkaa niihin laittanut.
Joo, tää on mummojen ruokaryhmässäkin ikuinen muistuttelunaihe. Mitä sun suoliksiin tulee ? ja millaiset mittasuhteet ?
kauppanimellä venäläiset suolakurkut, niissä ei ole etikkaa vaan suolavedessä hapatettuja. Suosittelen niille joita etikan maku ällöttää.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-venalainen-suolakurkku-670350-g/7…
https://www.soppa365.fi/reseptit/sailonta/venalaiset-suolakurkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolaa, vettä ja mausteita. Etikkakurkut ovat aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan itse tahtoisi maistaa hapotonta majoneesia.
Etikan voi korvata sitruunalla eli tavalla toisella happoja majoneesiin laitetaan. Toki tuo alkuperäinen oikeasta majoneesista kirjoittanut ei myös maininnut sitruunaa.