Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

verenpaine 155/104,ei kuulemma pitäs oireilla

Vierailija
10.10.2011 |

mitenkään, mutta kyllä on aika huono olo :/

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaraivoa särki

Vierailija
2/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verenpaine tasaisesti melkein 100/140. mulla oli kivistävä tunne päässä koko ajan, sain lääkkeet ja olo parantunut ja paineet laskenut. kannattaa mennä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta akuutisti ei pitaisi olla vaarallinen tuolla tasolla, toki pitaa laskea normaalitasolle vaikka sitten laakkein koska jos paineet ovat tuolla tasolla vuosia niin sitten seuraa jo ikavyyksia. Tosin jos olet raskaana ja/tai paineet ovat aikaisemmin olleet jopa matalat ja nopeasti nousseet tuolle tasolle, niin sitten tilanne on vahan eri, eli silloin voi olla ihan akuutistikin ongelmallista. Ja kaikki huono olo ei tietenkaan johdu verenpaineista, eli voi olla etta huonoon oloon on joku muu syy (itsella huono olo tuli vasta 190/120 -tasolla, tuollainen 150/100 ei tuntunut viela miltaan).

Vierailija
4/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-iässä oli jo korkea verenpaine. Ei tosin koko aikaa, eli olen jopa onnistunut käymään lääkärissäkin niin, että paineet 125/80. Välillä kuitenkin nousee ja sen kyllä tuntee päänupissa.

Nyt sitten seuraillaan ihan päivittäin, pakko kai on lääkäriin mennä jos ei ala putoomaan.

ap

Vierailija
5/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tiedän ihmisiä joilla on jo lääkitys.Luulis olevan päänsärkyä ja sellaista yleistä huonoa oloa 24/7.??

Vierailija
6/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kertoo oikean tilanteen

Vierailija
7/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-iässä oli jo korkea verenpaine. Ei tosin koko aikaa, eli olen jopa onnistunut käymään lääkärissäkin niin, että paineet 125/80. Välillä kuitenkin nousee ja sen kyllä tuntee päänupissa. Nyt sitten seuraillaan ihan päivittäin, pakko kai on lääkäriin mennä jos ei ala putoomaan. ap

myos vaikka sulla ei olisi huono olokaan. Koska monella ei ole koskaan huono olo paineiden takia ennen kuin saavat aivoverenvuodon... Etenkin jos paineet on olleet korkealla teini-iasta asti niin ehdottomasti pitaa alkaa hoitaa kunnolla. Se, etta joskus paineet on normaalit ei valitettavasti kerro juuri mitaan, koska kaikkien ihmisten paineet vaihtelevat. Tarkeampaa on keskiarvo, ja sen saa parhaiten selville edellisen mainitsemalla verenpaineen vuorokausimittauksella (laakarin kautta paasee siihen). Eika kannata pelata niita laakkeitakaan; verenpainelaakkeiden syominen on pieni vaiva verrattuna aivoverenvuodosta toipumiseen...