Korsetin pitäminen synnytyksen jälkeen kiinteyttää vatsaa huomattavasti!
Tuossa oli jo ketju vatsan kiinteytymisestä synnytyksen jälkeen. Laittakaapa oikein tiukka laadukas korsetti ja pitäkää sitä muutaman kuukauden ajan heti synnytyksen jälkeen. Se auttaa kiinteytymään. Ei tule näitä ongelmia niin helposti. Mm. venäjällä maan tapa ja auttaa. Vatsa ikäänkuin pakotetaan kasaan, jos jää roikkumaan niin löystyy entisestään.
Tähän vaikuttanee myös se, että korsetti pakottaa asennon suoraksi ja siinä tulee samalla treenattua keskivartaloa koko ajan kun pitää asennon yllä (on ikäänkuin pilates- liike).
Testattu on ja toimi. Ei siitä korsetista muutenkaan haittaa ole, vaatteet istuu paremmin ja ryhti paranee. Ei ole tietenkään mukava päällä, mutta nyt siis neuvonkin vain teitä, jotka haluatte kiinteän vatsan. Kaikkihan eivät ole niin tarkkoja ulkonäöstään joten ei aleta mitään tuomitsemisketjua suuntaan tai toiseen.
Kommentit (11)
korsetti toki puristaa sisäelimet kasaan ja kun ne asettuvat siihen asentoon, ne pysyvät pienemmämssä kuosissa sittenkin kun krsetti otetaan pois. Tosiasiassa kuitenkin luonnollinen lihaskorsetti ESTYY kehittymästä kunnolla ja lihasvoima jää liian pieneksi. Seurauksena on pitkäaikaisia selkävaivoja. Ihan siis suosittelen niitä perinteisiä suoria ja vinoja vatsalihasliikkeitä mieluummin kuin korsettia.
ennen suomessakin käytettiin lakanaa mahan tukena synnytyksen jälkeen. Itse käytin tukialkkareita, nekin auttoivat asiaan. Eipä ole römppämahasta tietoakaan:)
minä luin, että "konsertin pitäminen..." ja ehdin jo innostua. Soitan pianoa. Ja maha on iso.
Mutta siten kyllä, että löysä vatsa pysyy sisällä. Tähän tietysti sitten jumppaliikkeetkin heti kun ovat sallittuja.
Siis jumppa vaikka aamulla ja päiväksi korsetti. Kyllä se äitiyslomalla saattaisi juuri ja juuri onnistua, ottaa vaikka 15-20 min tehokkaat pilatesliikkeet ja toistaa niitä. Alkaa tulla tavaksi nopeasti.
Niin ja jos jollakin on itkuinen vauva tai ei ole aikaa itselle 15 min edes, niin tekee liikkeet sitten kun joku on kotona pitämässä vauvaa sylissä että varmistuu tuo oma vartti.
Edes tukipikkarit jalkaan, sen olisin ainakin jaksanut tehdä.
T: Römppämaha
niin siihen ei valitettavasti auta kuin kirurgin veitsi.
Olisipa niin helppoa että korsetilla hoituisi!
eli otat sen vauvan painoksi liikkeisiin. ESim sellainen vatsalihasliike on aika hyvä, missä olet selälläsi lattialla jalat koukussa polvista ja sääret vaakatasossa. VAuva pannaan säärten päälle leikkimään lentokonetta ja liikutellaan siinä kauemmas ja lähemmäs, sivuilla ees ja taas. Ainakin mun koliikkivauva tykkäsi tästä.
Vauvan voi ottaa myös oman rintakehän päälle selälleen perinteisissä istumaannousuissa ja pidoissa. Tai vatsan päälle selällään pyöräilyssä jne.
Ei siinä, etteikö se oma aika olisi tarpeen, mutta joku voi haluta käyttää sen muuhun kuin jumppaamiseen.
Kommentoinpa tuohon jumppavinkkiin että sehän ei siis löysään ihoon auta vaikka kuin jumppaa! Korsetin avulla ulkopuolinen kiristys voi auttaa ja muuten rasvaus rasvaus rasvaus.
Millainen sen korsetin pitäisi olla? Vauveli on 6kk, auttaisiko enää?
Itse kokeilin toisen raskauden jälkeen korsettia, en huomannut mitään eroa mahan palautumisessa esikoisen jälkeiseen vastaavaan tilanteeseen verrattuna. Ihan samalla tavalla vatsa vähitellen litistyi ilman korsettiakin.
kertoi mun section jälkeen, että 1970-luvulla vatsa käärittiin jotenki tiukaksi ja sitä pidettiin ainakin keisarileikkauksen tikkien poistoon. Olisko ollut jotain tekemistä haavan umpeutumisen kanssa ?
Jotenkin loogista olisi kyllä tuo kääriminen ja korsetti etenkin!