Mahan keskiviivasta (ns. poika/tyttöviiva)
Kysyisin teiltä, joilla raskaana ollessa tuli vatsaan ns. mahan keskiviiva näkyviin (josta monet veikkailevat onko tulossa tyttö vai poika), kauanko synnytyksen jälkeen viiva oli vielä näkyvissä vai tuliko se jäädäkseen?
Itselläni synnytyksestä on nyt 3 vkoa ja viiva edelleen selkeästi näkyvissä. Ei sinänsä haittaa, vaikka jääkin koko loppuelämäksi, mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää, miten muilla...
Precious
Kommentit (13)
Siis mulla viiva tuli vaan pojista ja muistaakseni se kesti ainaki pari kuukautta synnytyksen jälkeenki. Tytöistä samaan kohtaan kasvoi muutama musta paksu karva ja neki lähti sitte pari kuukautta synnytyksen jälkee iteksee pois.
Mulle tuli sellanen ihan haaleavaalea viiva navasta alaspäin. Viiva oli paikoillaan reilun vuoden, huomasin ihan vasta, että on kadonnut (tyttö on kohta 1v3kk). Tytöllä oli myös samanlainen viiva mutta on myös kadonnut ihan lähiaikoina.
Millaisia/minkä värisiä muuten on tyttö- tai poikaviivat? En ajatellutkaan, että noistakin päätellään sukupuolta :).
-Nöftis-
Pitkästä aikaa aloin itsekin nyt vatsanseutua katsomaan ja viiva olikin kadonnut. Synnytyksestä tulee huomenna 5 kk ja ainakin vielä 3 kk synnytyksen jälkeen viiva oli todella hyvin näkyvissä ja luulinkin, että jää siihen pysyvästi. Viiva ulottui aivan rintojen väliin ja oli väriltään aika tumma, ennen ja jälkeen synnytyksen.
En nyt sitten osaa sanoa missä vaiheessa viiva on kadonnut mutta jossain 3kk-5kk välissä siis.
Viiva oli tumma ja ulottui ihan alavatsalta rintojen väliin asti. Pieni prinsessa meille sitten syntyi.
Todella hailakka viiva navasta alaspäin ja poika on nyt 11kk, viiva on aina ollut vaalea ja nyt on alkanut haalistua.
tuo viiva johtuu hormoneista, ja kaikille sitä ei tule. Mulla ei tullut kummallakaan kerralla - eka oli tyttö, toinen poika :)
Vielä näyttää masussa viiva olevan ja synnytyksestä on nyt 4kk. Itse saan varmaan osin itseäni syyttää viivan tummuudesta kun näytin isoa mahaani ahkerasti auringolle heinäkuun helteellä ;) Sai viivakin kunnon rusketuksen. Niin ja tyttö tuli meillekin, vaikka olikin " poika" viiva.
ja vielä näkyy viiva, ihan ylävatsasta alas asti:) Tyttö tuli meille.
Oon jostain lukenut, että jos viiva tulee ihan ylös asti, olis tulokas tyttö, ja jos vain navasta alaspäin(tms.) niin sit tulis poika...Mut kuulee kyllä juttuja, että kummallakin on tullut tai sitten ei kummallakaan...ei näihin varmaan uskomista oo ainakaan:)
viiva oli paksu ja tumma ihan alhaalta rintojen väliin asti, nyt haaleampi eikä yllä enää niin ylös.
ja synnytyksestä on 4 kk. Viiva oli tumma navan alapuolella ja haaleampi yläpuolella ja poika tuli.
kun aloin odottaa jo toista ja esikon syntymästä oli 11 kk. Vaikea nyt siis sanoa, että onko tämä viiva edelleen sen vanhan haamu vai uusi. Ei kyllä niin vahva kuin esikosta, joten voi hyvinkin olla se haamu entisestä. Saisi kyllä häipyä...
Haaleana on edelleen (jos oikein tiiraa voi erottua) ja tyttökin jo 1v9kk. Nyt olen tosin uudelleen raskaana. Tyttärellänikin on tuo viiva navasta alaspäin. En tiedä mistä johtuu. Ensin ajattelin että voi liittyä imetykseen jotenkin, mutta nyt en ole enää imettänyt kahdeksaan kuukauteen...
Mut en kyllä saa päähäni millään, että kuinka pitkään se mahassa näkyi. Nyt on kuitenkin jo 8 kuukautta synnytyksestä ja enää ei ole mitään, vaikka " hävitettävänä" oli tosi tumma ja koko mahan yli mennyt viiva :)