Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten valmistatte bataatista sosetta?

06.11.2005 |

Voiko sen höyryttää kuorineen kuten perunankin?

Terveisin nimimerkki

" Elämäni ensimmäinen bataatti ostettu tänään!"

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen kuorinut ja keittänyt vähäisessä vedessä. Kypsänä soseeksi sauvasekottimella. Näin meillä =)

Vierailija
2/7 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vasta vauva toi bataatin tähän perheeseen : ) Minä kuorin, keitän, haarukalla tilsin ja laitan vähän keitinvettä joukkoon, siinä on sitten maukas sose...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tietää et sellanenkin on olemassa.olisin ostanut sitä vauvalle mutta kaupassa on vaan ulkolaista=israelista tuotua........ eli en halua vauvalle ulkolaisia ostaa, olen ostellut vain kotimaisia, ja kesällä oli omasta maasta porkkanat yms. oletteko ajatelleet tai tiedättekö onko sitä luomu bataattia ja/tai kotimaista olemassa???ostaisin sitä jos löytyy.

Vierailija
4/7 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vaadi paljon nestettä sosetukseen, ei ole yhtä " kuiva" kuin peruna. Vinkkinä siis, ettei tule ihan liian löysää sosetta. Ei tarvitse melkein ollenkaan nestettä sekaan.

Vierailija
5/7 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tätä bataattia sitten pakastaa kun perunahan menee kökköseksi pakkasessa, tosin pakastan silti kun teen soseet siten että niissä jo mukana joko porkkana tai maissi...oon huomannu että jos ei pelkkää peruna pakasta niin sitten sulatustulos ei niin paha.

Entä onko tähän aikaan vuodessa myynnissä kotimaista bataattia ja jos ei niin voiko ulkolaista käyttää?

Vierailija
6/7 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista en ole nähnyt, isoissa kaupoissa voi olla luomua. Eli ulkolaista on ja sitä käytän.. Mutta kuten kirjoitin toiseenkin bataatti-aiheiseen pinoon: mangot, banaanit, päärynät, riisi ym. ym. ym. on myös ulkomaista... Ei sitä voi tässä elämässä välttää. Tai ei ehkä kannatakaan.

rinskuli:

Voiko tätä bataattia sitten pakastaa kun perunahan menee kökköseksi pakkasessa, tosin pakastan silti kun teen soseet siten että niissä jo mukana joko porkkana tai maissi...oon huomannu että jos ei pelkkää peruna pakasta niin sitten sulatustulos ei niin paha.

Entä onko tähän aikaan vuodessa myynnissä kotimaista bataattia ja jos ei niin voiko ulkolaista käyttää?

Vierailija
7/7 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin puolin loistava ruoka-aine ja vielä erittäin hyvän makuinen!