Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 kk ikäisen vauvan kanssa Thaimaahan?

Vierailija
07.07.2011 |

Heippa, onkohan täällä kenelläkään kokemuksia miten onnistuu?

Eli minulla on la joulukuun lopussa tänä vuonna ja olemme jo aiemmin varanneet ensi kevääksi helmikuun loppuun matkan Phuketiin Thaimaahan.

Mietin vaan, että mitä kaikkea pitää ottaa huomioon.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kotimaassakin, eli sitä vauvan hoitoa aamusta iltaan. Ei siinä ehdi paljon siitä itse matkasta nauttia.

Ei se muuten sen kummempi juttu ole. Kannattaa ottaa etukäteen hyvin selvää, mihin siellä suunnata, jos vauva sairastuu.

Mä olen matkustanut monta kertaa vauvan kanssa ja mukana oli myös monta isompaa sisarusta. Kyllä mä ainakin nautin niistä matkoista.

Vierailija
42/49 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi ne jotka joutuvat samaan koneeseen ja hotelliin kirkuvan vauvan kanssa. 

Mun on aina käynyt sääliksi niitä, jotka saavat vieruskaveriksi koneeseen ja hotellihuonenaapuriksi jonkun känniääliöhuutoporukan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt noin pitkällä, mutta kahden kuukauden ikäisten vauvojen kanssa olen ollut jo Kanarialla ja Etelä-Euroopan lomakohteissa. Hienosti meni, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
44/49 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo. 2-kuukautinen vauva ja Thaimaaseen! 

Vierailija
45/49 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinne

Vierailija
46/49 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaa aina ihan helvetisti, kun itsekkäiden vanhempien pitää raahata vauvaikäiset lapset koneeseen ja ulkomaille. On sitten "hienoa" kuunnella sitä huutokonserttia 10-12 tunnin ajan, kun ipana itkee väsymystään matkalla. Eikö olisi järkevämpää matkustaa vasta silloin, kun lapsi ymmärtää kokemansa edes jollain tasolla?

Vinkkinä teille jotka ette kaipaa ipanoita koneisiin, niin kannattaa matkustaa reittilennoilla kohteeseen, koska lomalennot on aina "miinoitettu" lapsiperheillä..

Vierailija
47/49 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi noin pienen kanssa Thaimaahan ilman perusrokotuksia. Osan voi aikaistaa, mutta suojaa niistä ei kerkeä tulla.

Vierailija
48/49 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuneena ja korviketta lapselle tarjonneena, ole tosi tarkka pulloveden kanssa. Turvallisimpia ovat sellaiset pullot, joissa on poistettava ohut muovi korkin päällä. Tarkista aina korkin sinetti, ja käännä se vielä varmuuden vuoksi nurin päin eli tsekkaat ettei se pullo vuoda. En itse lähtisi noin kauas noin pienen kanssa, mutta onnea matkaan. Omani oli 5 kk vanha kun matkustettiin eka kerta Suomeen. Matka kesti 3 h ja sujui tosi hyvin. Molemmat lapseni rakastavat lentomatkustamista eivätkö ope koskaan itkeneet reissussa. Mutta, 2 kk ikäisinä molemmat olivat todella itkuisia ja nukkuivat tosi huonosti kumpikin. 

Vierailija
49/49 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi noin pienen kanssa Thaimaahan ilman perusrokotuksia. Osan voi aikaistaa, mutta suojaa niistä ei kerkeä tulla.

Sitä minäkin just mietin. Rokotukset,rokotukset. Vanhemmat ajattelee,kun itse ei ole ikinä sairastanut mitään, ei kai se vauvakaan saa. Ai niin ne rokotukset.