Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parveketupakointia ei voida kieltää? Parvekkekeeta ei nauttia minään vuodenaikana kun naapurit

Vierailija
08.10.2011 |

pitävät parveketta tupakointihuoneena.

Olin eilen illalla viemässä vaatteita kuivumaan ja tuulettumaan. Ei onnistunut sillä röökin savu tuprusi naaapurin parvekkeilta niin vahvasti.

Ei onnistu myöskään petivaatteiden tuuletus talvisin. Sama savu kesät talvet.

Eikö ketään muuta ota päähän?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiin pykälä että taloyhtiöiden on korvattava tupakoinnista aiheutuva haitta, esim. viilennyslaitteet. Jos eivät tajua kieltää tupakointia oma-aloitteisesti.

Ystävällisesti.

Vai pitääkö siitäkin tehdä lakiin pykälä että ihmiset ottavat kontaktia toisiinsa, selvittääkseen ongelmansa.

Moni tupakoitsija ei nimittäin tiedä hajuhaitoistaan. Kannattaisi kertoa siitä eikä vain ulista av:lla asiasta.

Vierailija
62/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alakertalainen tupakoi, savu vai pelmahtaa sisään ja katoaa. tietäisitte jos ette heti menis vetää ovia ja ikkunoita säppiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä ketjussa on tullut ilmi sellainen outous, ettei uskalleta sanoa tai edes viestittää tupakoitsijalle hänen aiheuttamasta ongelmastaan.

Lähestytään (siirretään ongelma) isännöitsijalle tai tehdään valitus...

Ei näin. Tässä tapauksessa asetun tupakoitsijan puolelle. Kyllä asioista pitää voida neuvotella ennenkuin tuodaan kolmas osapuoli mukaan tapahtumiin.

Nyt rohkeutta ihmiset!

Tämähän on tuonut uusia näkökulmia koko parveketupakointi ongelmaan. Ei ihme, jos parveketupakointia ei saada kuriin, kun ihmiset pelkäävät naapuriaan.

Vierailija
64/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tupakointi kielletään parvekeella, niin osa siirtynee tupakoimaan ikkunanraosta tai jopa sisälle. Mikä lie se pahin visio. Jos sisällä poltetaan, niin kyllä sekin katku puskee ilmanvaihdon kautta. Plus oma tupa, oma lupa. Kiellosta huolimatta voi vaikka parkkeerata jakkaran parvekkeen oven eteen ja poltella siinä ovi auki. Olet kuitenkin oman asuntosi sisäpuolella, niin ei kukaan voi siihen puuttua.

Ja ne lasitetut parvekkeet. Kyllä ne lasit saa myös auki. Jos se teidän napero nukkuu siellä vaunuissa, niin oletan, että on asianmukainen vaatetus ja pärjää vaikka vetäisit kaikki lasit auki. Ainakin ilma vaihtuu kunnolla.

Mutta ärsyttävää on kyllä. Itse en polta, enkä ikinä ostaisi tupakoitsijan asuntoa.

Vierailija
65/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä tullut savu sisälle.

Olisko ilmanvaihdossa teillä vika tai jossain muualla (ehkä korvien välissä).

Tietenkin, jos menen avaamaan lasitetun parvekkeen niin savua puskee sisään hetkeksi.

Täälä naapurit tosiaan savuttaa noin kerran tunnissa tai joskus kaksikin. Savu ei puske sisään vaikka polttaisivat lasitteiden takana. Mistä teillä oikein menee ilmanvaihto??

Vierailija
66/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos menen avaamaan lasitetun parvekkeen niin savua puskee sisään hetkeksi.

Täälä naapurit tosiaan savuttaa noin kerran tunnissa tai joskus kaksikin. Savu ei puske sisään vaikka polttaisivat lasitteiden takana. Mistä teillä oikein menee ilmanvaihto??

Molemmat seinänaapurit polttavat eikä ikinä ole moista ongelmaa ollut. Välillä tulee hetkeksi haju, mutta ei se siihen leijailemaan jää vaan haihtuu melkein samantien.

Vanha talo tämä on, rakennettu 60-luvulla ja parvekelasit laitettu muutama vuosi sitten.

Ja meillä ei siis polteta.

Vierailija
67/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasitettu parveke on juuri siitä kätevä ettei savu pääse muihin tiloihin, jos sielä poltetaan tahi, jos naapurissa poltetaan.

Tietenkin lasittamaton parveke aiheuttaa enemmän savuhaittoja ympäristöön, mutta vain hetkeksi.

Enemmän ongelmia aiheuttaa sisällä polttelu. Savu tulee ilmastoinnin kautta muihin huoneistoihin.

Eli ehdottomasti voisin kuvitella että teidän naapurinne polttelee sisällä, mahdollisesti keittiössä tai muualla jossa on ilmanvaihto.

Parveketupakointi etenkin lasitetussa parvekkeessa ei aiheuta ympäristöön hajuhaittoja.''Jos teillä tosiaan on reikä naapurin parvekkeelle niin tukkikaa se.

Vierailija
68/79 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat seinänaapurit polttavat eikä ikinä ole moista ongelmaa ollut. Välillä tulee hetkeksi haju, mutta ei se siihen leijailemaan jää vaan haihtuu melkein samantien.

Vanha talo tämä on, rakennettu 60-luvulla ja parvekelasit laitettu muutama vuosi sitten.

Ja meillä ei siis polteta.

Mä luulen, että ne on itse just näitä taloyhtiöiden häirikköasukkaita, jotka tekee muiden elämästä helvettiä valittamalla milloin mistäkin ja tekemällä sitten itse vastoin sääntöjä ja vähän mitä huvittaa.

Meillä asui tuommoinen akka talossa. Valitti just tuosta tupakoinnista mun naapurille, joka ihmetteli mulle, kun mä en ollut asiasta mitään sanonut. Mutta kun ei mulla ollut mitään häiriöitä savusta! Ei tullut kyllä savua häiriöksi asti. Pikkasen joskus tuoksahti, kun oli tupakalla.

Tää valittaja itse kusetti koiransa heti ulko-oven viereen, terrorisoi pyykkituvassa jne. Ajettiin lopulta ulos talosta. Onneksi meitä oli tarpeeksi monta häntä vastaan (=kaikki muut talon asukkaat). Sitten sai naapurikin poltella taas rauhassa :)

Vierailija
69/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia pitääkin ennen muuttoa kyylätä tarkasti, tupakoidaanko läheisillä parvekkeilla.

Tietysti tupakoitsija voi muuttaa naapuriksi myöhemminkin, mutta jotain pitää yrittää.

Vierailija
70/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun nuo tupakoitsijat on lahdattu kohta kaikki, niin tehtäiskö sama alkon käyttäjille. Enemmän mua on aina häirinnyt humalaiset. Musta ne vois eliminoida seuraavaksi.

Jeps. Joka paikassa örisevät, ovat ruman näköisiä, ruman kuuloisia, kalliita yhteiskunnalle ja taitaapi olla rikoksistakin suurin osa kännissä tehtyjä?

Alkoholi taitaa olla itse asiassa paljon suurempi paha. Miksihän siihen ei ole vielä puututtu?

Vierailija
71/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille rakennettiin suurella rahalla hienot lasitetut parvekkeet. Savun takia ei niitä mihinkään voi käyttää.

Olohuoneessakin tilanne huononi, ei voi tuulettaa kun katku tunkee parvekkeelta

Naapurien myrkytysoikeus kuuluu kuulemma perustuslakiin mutta uusien savuttomien taloyhtiöiden perustaminen on sallittua!

Vierailija
72/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat naapurit tupruttelevat, toinen välillä (noh, aika useinkin) sisällä. Eipä ole koskaan mitään mainittavaa hajuhaittaa tullut.

Enemmän minua risoo tuo kissanpissan haju rappukäytävässä.

Vierailija
73/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jää hajut pois. Saavat sitten impata nikotiinia niin paljon kuin sielu sietää ilman naapureiden kiusaamista.

Vierailija
74/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti on tyypillistä liioittelua. Kyllä varmasti voi tuulettaa riepujaan, vaikka joku naapuriparvekkeella polttaa. Tai sitten jättää tuulettamatta, mikä pakko niitä siellä on roikottaa? Pistä pesukoneeseen.

Vierailija
75/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydään vappuna?

Mitä jos sellaisen tuikkaisi aina omalle parvekkeelle kun naapurissa mennään röökille.

Oikeasti ärsyttää se, ettei edes parvekkeen ovea voi pitää auki. Savu punkee sisään 24h.

Vierailija
76/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi taloja, joista ei myytäisikään osakkeita muuta kuin savuttomille. Sitten olisi taloja, joissa olisi tupakointi sallittu omalla parvekkeella ja piha-alueella.

Näin kukin voisi etukäteen valita, mihin muuttaa ja miten asuu, eikä pitäisi iänkaiken riidellä tästä asiasta.

Vierailija
77/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitatte kuitenki siitä kun tupakoivat naapurit ramppaavat rappukäytävässä ympäri vuorokauden.

Vierailija
78/79 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä lähtee yhtä hyvä haju kuin röökistä?

Voisin ostaa niitä laatikollisen.

Mistä hajup0mmeja saa muutoin kuin vappuna?

Vierailija
79/79 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi