Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluna sukuloimaan vai kotiin?

Vierailija
08.10.2011 |

Ikuisuus kysymys, kiinnostaisi tietää miten muissa perheissä joulut vietetään.

Meillä jokainen sukulainen vaatii, että meidän pitää tulla käymään ja joka paikassa pitäisi aina syödä niitä joulupöperöitä. Ollaankin aina vietetty "autojouluja", aina matkalla jonnekin sukuloimaan, useimmiten peläten huonossa kelissä :( Nyt olen saanut periksi että aatto pyhitetään meidän perheelle, mutta stressaa jo nyt, kun tietää että se loputon autossa istuminen alkaa joulupäivänä ja varmaan kestää välipäivätkin. Miten vihjata sukulaisille, että voisivatko he tulla joskus edes meille (ja näin rikkoa 10v. vanhan perinteen)? Ettei meidän tarvitse aina pakata suurperhettä autoon ja lähteä liukastelemaan ympäri Suomea joka mummon luokse.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sukulaisilla ei ole mitään syytä loukkaantua, kun kerrot, että te ette yksinkertaisesti jaksa vierailla jokaisen luona, vaikka olisikin mukava tavata.

Vierailija
2/8 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäytyvät tai loukkaantuvat, niin heidän ongelma. Jos ette itse halua, niin teidän ei ole pakko lähteä jouluna mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli aika jolloin oltiin joulut sukuloimassa. Aina se kauhee pakkaaminen ja ne ajot. Lisänä tietty se molempien vanhempien nahistelu missä ollaan. Missä oltiin muka edellisenä jouluna.

Nyt ollaan kymmenisen joulua oltu kotona. Ai, että nautin niistä. Saan tehdä oman jouluni. EI tarvitse stresata.

Olen sukulaisille ilmoittanut, että meille ovat tervetulleita.

Tee mitä koet teidän perheelle parhaaksi. Minäkin katkaisin tuon kiertelyn. Kannatti.

Nyt voi oikeasti sanoa, että joulu on rauhallista aikaa. Saa levätä.

Vierailija
4/8 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joidenkin luona ja olisitte ne lyhyet pyhät kotona.

Vierailija
5/8 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona oman perheen kesken ollaan joulut yleensä vietetty. ehkä lähdetään pienelle matkalle pyhien jälkeen.

Vierailija
6/8 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä perusteena se, että joulu on tärkeä lapsille ja haluan heille mukavan, kiireettömän joulun, omassa kodissa ! Saa katsella lahjoja iltamyöhään, on rauhallista, kiireetön joulupäivän aamu, yhdessäoloa...

mieheni nikotteli aluksi mutta parin stressaantuneen joulun jälkeen oivalsi hänkin, että kotijoulu on paras. ja ennenkaikkea oivalsi sen, että myös hänen on irtaannuttava lapsuusjouluistaan äidin helmoissa:)

anopille oli kova pala mutta se meni muun minun omituisuuteni piikkiin. (kaikki mikä ei mene hänen suunnitelmiensa ja määräyksiensä mukaan=minun oikkuilua)

anoppi yms. ovat tervetulleita, vielä eivät ole viettäneet kuin yhden joulun meillä.

monesti tuohon jouluun liitetään mitä merkillisimpiä traditioita, rutiineja, aikatauluja vuosien takaa ! en voi käsittää sitä suorittamista jouluna!

Meille tärkeintä kiireettömyys, rauhoittuminen, lepo sekä yhdessäolo ja hyvästä ruuasta nauttiminen. Ja lapsille lahjat ja joulupukki :)

Parasta on seurata lasten loistavia silmiä ja punaisia poskia jouluna :)

Vierailija
7/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin syy taitaa meilläkin olla tuo isännän napanuora ;) Sen on kovin vaikea päästää irti lapsuuden jouluista, vaikka lapsuuden kotinsa onkin kaukana ja sinne on siis aina jouluisin päästävä. Anoppi vielä vaatii että se on nimenomaan aatto mikä heidän kanssaan olisi vietettävä (joka joulu, tästä ei jousteta!), ihan kuin muilla sukulaisilla ei olisi mitään väliä, haluaisivat hekin joskus olla aaton meidän pienten kanssa. Taidan ilmoittaa jo nyt, että halukkaat voivat tulla meillä minä päivänä vaan, mutta me emme liikahda autolla minnekään koko jouluna :) Tai sitten mies menee yksin minne lystää;)

ap

Vierailija
8/8 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan kotona ja meillä on avoimet ovet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän