Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivittäkää, mutta en jaksa tota koiraa!

Vierailija
07.10.2011 |

En saa sitä oppimaan ulos, pissaa ja kakkaa sisälle. Ikää 8 kk.

Se pissailee vielä niin mielettömän usein. Ei osaa pyytää ulos vaan tekee salaa, vaatisi siis minulta herkeämätöntä huomiointia - mutta en vaan pysty siihen! Mulla on täällä lauma muitakin vahdittavia.

Äsken vein sitä pihalle että pääsisin m´nukkumaan ja vois olla toiveita ettei aamulla tarttis ekana luututa kaikkia lattioita. Puoli tunitia siellä oltiin, eikä voinut pissata. Multa palo käpy ja vein sen tarhaan - syököön susi...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oireili pentuaikana pissatulehdukset ihan sillä, että pissaili minne sattuu... (eka tulehdus jo 4kk ikäisenä...)

Vierailija
2/27 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin 7 kk vanha koiranpentu, on kyllä jo oppinut sisäsiistiksi mutta monenlaisia kehityskausia tässä on jo käyty läpi, mm. yhdessä vaiheessa pissasi aina takapihan puuterassille kun ei halunnut menna kylmälle/kostealle nurmikolle. Pentujen kanssa on tuollaista, ihan kuten lastenkin. Koskaan ei voi tietää miten se oma koira kehittyy.Oletko ollut ankara pennulle, torunut tai huutanut kun on tehnyt tarpeensa sisälle? Sillä nimittäin aiheutat vain ja ainoastaan sen, että pentu pelkää pissata/kakata kun olet katsomassa, joten ei sitten tee enää ulkonakaan.

Minkärotuinen/kokoinen koira on kyseessä? Pienet rodut oppivat hitaammin (johtuuko siitä että pidättäminen on pienen fysiikan vuoksi vielä hankalampaa?). Meillä on pieni koira, ja tuossa jossain vaiheessa tosiaan jo tuntui että ei kyllä pysty pidättämään eikä tule mistään mitään, mutta nyt on mennyt jo useampi viikko niin, että ei ole tehnyt sisälle yöllä eikä päivällä. Hieno juttu siis!

Koiranpennun kanssa on oikeasti rankkaa. Jos omat resurssit eivät riitä (paljon pieniä lapsia ynnä muuta touhua) ei koiraa ihan oikeasti kannata ottaa. Koira ei pysty puhumaan, se ei kykene kertomaan ääneen että nyt joku asia harmittaa. Oletteko rakentaneet suhdettanne millään tavalla, onko pennun kanssa käyty pentukurssilla, teettekö kotona tottelevaisuusharjoituksia ja järjestätkö pennulle kivaa, koiramaista puuhaa?

Tekeekö pentu paperille, vai vain paljaalle lattialle? Meillä on edelleen matot pois, mutta yöksi ja pennun jäädessä yksin jätetään lattialle (pihaoven viereen) sanomalehteä jonka alla on jätesäkki. Tämä on toiminut hyvin (siis vielä silloinkin kun pentu teki sisälle). On hyvä että paperit ovat heti oven vieressä niin pentu oppii yhdistämään ne, ulospyytämisen ja tarpeiden teon. Jos talonne on kovin iso, rajaisin pennulle tietyn alueen, tämä saattaisi myös auttaa.

Toivottavasti pentu pian oppii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveesti ja aamuseiskalta soi taas kello.

Pentu ei juurikaan ole yksin kotona. Kyllä joku torui kakkaamisesta ja pissimisestä (en minä!) ja siksi alkoi tehdä salaa - hyvin nopeasti oppi sen.

Minä tässä sitten oon yrittänyt toisten paskoja siivota.

Itkettää. Tolla se nyt on pimeessä pihalla. Mutta musta tuntuu että mä en voi hakea sitä sisälle, koska mä kiehun nyt.

ap

Vierailija
4/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoat sitten aamulla, jos jotain sotkuja on. Tekisi mieli ottaa teidän koira meille muutamaksi viikoksi, että saisit levätä ja rauhoittua.

Vierailija
5/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä tuollaiset ihmiset hankkivat koiria? Ei ollut vallan väärässä 45 minuuttia -ohjelman koirankouluttaja, kun mietittiin koira-ajokorttia tuleville omistajille.

Vierailija
6/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoat sitten aamulla, jos jotain sotkuja on. Tekisi mieli ottaa teidän koira meille muutamaksi viikoksi, että saisit levätä ja rauhoittua.

Koira on mun eka, tän perheen eka. Ei sitä otettu mielijohteesta ja luulin, että asioista oltiin keskusteltu kunnolla. Mutta ei, mies alkoi torua pentua kun tuli lätäkkö lattialle. Vaikka mun vikahan sekin tietenkin, että se joutui niitä kakkoja ja pissoja näkemään...

ap

Vierailija
7/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä tuollaiset ihmiset hankkivat koiria? Ei ollut vallan väärässä 45 minuuttia -ohjelman koirankouluttaja, kun mietittiin koira-ajokorttia tuleville omistajille.

sinne koirakouluun saanut?

ap

Vierailija
8/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, luuletko että oisin mun mieheni

sinne koirakouluun saanut?

ap

Jollei löydy vastuunkantokykyä, niin miksi ihmeessä koiran otitte?

Vierailija
9/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että just tommoset idiootit omistajat kasvattaa näitä tasapainoisia koiria yhteiskuntaan.

Vierailija
10/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkään en saa saada mitään!!!

ap

Vierailija
11/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on mun eka, tän perheen eka. Ei sitä otettu mielijohteesta ja luulin, että asioista oltiin keskusteltu kunnolla. Mutta ei, mies alkoi torua pentua kun tuli lätäkkö lattialle. Vaikka mun vikahan sekin tietenkin, että se joutui niitä kakkoja ja pissoja näkemään...

ap

Auttaisin mielelläni, jos olet jossain Pirkanmaan suunnalla. Meillä on isokokoinen sekarotuinen täällä häärimässä, mutta kotiäitinä voisin hyvinkin antaa sinulle hoitoapua ja vinkkejä koiran kanssa. Pentuaika voi olla todella raskas, mutta meidänkin pöljästä vauhkoilijasta on saatu ihana ja luotettava kaveri, jonka uskaltaa jättää hetkeksi vauvankin kanssa.

Vierailija
12/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun olisikin joku joka voisi nyt auttaa. Kun mä vaan hakkaan päätä seinään ton koiran (ja tän huushollin) kanssa.

ap.

Vierailija
13/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koira boksiin yöksi niin kauan kuin sisäsiisti. Käytä illalla viimeiseksi ennen nukkumaan menoa ulkona ja aamulla ekana sekä tarvittaessa kerran yössä,jos pyytää. Perustuu siihen faktaan, että koira ei koskaan kuse nukkumapaikkaansa.

Boksin sijaan myös yksittäinen rajattu tila voi toimia, esim. johonkin oveen lapsille tarkoitettu "turva"portti. Näkee läpi, mut ei pääse muualle. Ei siis missään nimessä suljettu tila (eli ovi kiinni).

Sisäsiistiksi koira oppii, kun pidät (tai joku muu perheenjäsen) pentua koko ajan silmällä ja kun koira alkaa pissata, niin äkkiä ulos. Siellä sitten hurjat hehkutukset ja kehut. Jos tarvitsee tehdä jtkin eikä kukaan muu voi katsoa perään, niin sitten samalla tavalla koira niiksi ajoiksi boksiin tai erilliseen tilaan, jossa nukkuu. Saa kestää maks. puoli tuntia. On raskasta, mutta hitaasti sisäsiistiksi oppiva pentu vaatii ton ja tuottaa kyllä nopeasti tulosta! Vahinkoja ei pitäisi päästä enää sattumaan, mutta niin käydessä ei rangaista(voi toki kevyesti torua) vaan onnistumisesta palkataan.

Meidän luupää muuttui näillä ohjeilla viikossa sisäsiistiksi, mutta kusee ja paskoo edelleen terassille(etenkin yöllä ja sateella)...

Lycka till!

Vierailija
14/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kyllä millaista on herätä koiran takia yöllä, meillä pentu (joka ei siis tee enää sisälle) herättää yölläkin tulemalla makkariin. Välillä on hätä, välillä kaipaa vaan seuraa. Ei siinä muu auta kun päästää ulos tai komentaa omalle paikalle. Se on oikeesti vauva vielä, ei tuonikäinen pentu vielä kaikkea osaa. Olette tehneet ison virheen tuossa torumisessa, koiralla voi kestää pitkään päästä asiasta yli, mutta tilanne ei ole vielä menetetty. Nyt koko perhe pöydän ääreen ja puhutte kaikki asiat läpi, siis sen miten koiran kanssa toimitaan ja mitä EI EHDOTTOMASTI SAA TEHDÄ, esim. just toi toruminen. Nyt aloitat puhtaalta pöydältä, eli paperit lattialle oven viereen, pentu säännöllisesti ulos AINA kun syönyt tai nukkunut. Paljon kehuja AINA kun tekee joko paperille tai ulos. Pikkuhiljaa siitä sitten eteenpäin.

Koiran kanssa on oikeasti raskasta. Meillä ei vielä ole lapsia ja ihmettelenkin miten jotkut jaksavat pennun ja pienten lasten kanssa. Jos koiranpentu on vähänkään haastavampi tapaus, se vaatii paljon aikaa ja voimavaroja. Jos meillä lapsia olisi, en usko että jaksaisin. Mutta nyt olen onnellinen koirasta, pentuaikaa ei kestä pitkään, ja on todella palkitsevaa huomata miten pentu oppii uusia asioita. Tulen onnelliseksi kun näen että koiralla on hyvä olla (saa leikkiä, riekkua toisten koirien kanssa, nauttia meidän seurastamme ja kaikenlaisesta yhteisestä puuhailusta). Aktiivisempi rotu ja herkkä koira tarvitsee paljon toimintaa ja ennen kaikkea sitä, että itse olet rauhallinen etkä menetä hermojasi. Jos perheenne ei pysty sitoutumaan koiran hoitamiseen ja sen tarpeista huolehtimiseen, on varmasti parempi hankkia koiralle uusi koti. Maailma on pullollaan ongelmakoiria, et varmaankaan halua että teidän koirastanne tulee sellainen?

Vierailija
15/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ratkea sulkemalla koiraa ulos. Onko kyseessä rotukoira? Jos on, apua voisi hakea rotuyhdistyksen kautta. Joku rodusta kiinnostunut paikallinen voisi hyvinkin antaa hoitoapua. Pistä mies kuriin koiran suhteen. Koiran rankaiseminen ei auta tilannetta. Älä ota paineita huushollin suhteen. Siivoa pissat ja kakat pois, mutta muuten ei tarvitse olla tiptop. Vie koira pihalle heti, kun näyttää siltä, että se edes miettii pissaamista. Ulkona ei tarvitse olla tuntikausia, mutta voit joutua viemään koiraa sinne monenmonenmonta kertaa. Älä luovu toivosta. Jos tarvitset tukea asian kanssa, voit ottaa minuun yhteyttä s-postiin mmedaille@gmail.com

Vierailija
16/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita koira boksiin yöksi niin kauan kuin sisäsiisti. Käytä illalla viimeiseksi ennen nukkumaan menoa ulkona ja aamulla ekana sekä tarvittaessa kerran yössä,jos pyytää. Perustuu siihen faktaan, että koira ei koskaan kuse nukkumapaikkaansa.

Boksin sijaan myös yksittäinen rajattu tila voi toimia, esim. johonkin oveen lapsille tarkoitettu "turva"portti. Näkee läpi, mut ei pääse muualle. Ei siis missään nimessä suljettu tila (eli ovi kiinni).

Sisäsiistiksi koira oppii, kun pidät (tai joku muu perheenjäsen) pentua koko ajan silmällä ja kun koira alkaa pissata, niin äkkiä ulos. Siellä sitten hurjat hehkutukset ja kehut. Jos tarvitsee tehdä jtkin eikä kukaan muu voi katsoa perään, niin sitten samalla tavalla koira niiksi ajoiksi boksiin tai erilliseen tilaan, jossa nukkuu. Saa kestää maks. puoli tuntia. On raskasta, mutta hitaasti sisäsiistiksi oppiva pentu vaatii ton ja tuottaa kyllä nopeasti tulosta! Vahinkoja ei pitäisi päästä enää sattumaan, mutta niin käydessä ei rangaista(voi toki kevyesti torua) vaan onnistumisesta palkataan.

Meidän luupää muuttui näillä ohjeilla viikossa sisäsiistiksi, mutta kusee ja paskoo edelleen terassille(etenkin yöllä ja sateella)...

Lycka till!

No ei tasan varmasti perustu faktaan, ettei koira kusisi pesäänsä. Et varmaan ole koskaan omistanut kasvuikäistä juoksuista narttua.

Ylipäätäänkään, et kovin kokenut koiraihminen taida olla, jos suosittelet kevyitä torumisia.

Vierailija
17/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toi koiran koko ajan silmällä pitäminen siis tarkoittaa sen verran aktiivista silmällä pitoa, että samalla ei voi esim. katsoa tv:tä tai laittaa ruokaa. Reagointi koiran pissa-asennon ottamiseen tulee olla todella nopeaa.

Ja helpottaa siis nopeasti. Koira ymmärtää, mitä halutaan ja kyllähän siinä aina juuri ulkona käynnin jälkeen saa olla hetken rennommin.

Vierailija
18/27 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl tää tästä, hiljalleen. Koira on kuuro, siksi sen kanssa on vaikeaa. Herttainen ja hellyttävä otus, mutta kuulemattomuus tuo melkoisia haasteita minulle, taitamattomalle.

En aio antaa periksi. Kyllä me tämä homma selvitetään.

ap.

Vierailija
19/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain koiran yöllä sisälle kun rauhoituin itse. Heräsin aamulla seitsemältä, koira nukkui vielä. Menin takaisin petiin ja pyysin lapsia sanomaan kun koira herää, yritin itsekin kuulostella. Kasilta oli lätäkkö oven pielessä.

Eka pissa onnistui ulos, ja päivä meni illansuuhun asti hienosti. Mut sit koira ei pissannutkaan enää ulos, toin siälle, koetin tunnin päästä uudestaan - ei vieläkään. Yritin valvoa koiran touhuja, mutta poskelleenhan se meni kun piti myös laittaa iltaruoka.

Ja niin, mies on irtisanoutunut minkäänlaisesta vastuusta koiran kohdalla. Kyllä se sen kanssa leikkii ja ottaa syliin, mutta hänen mielipiteensä tuntuu olevan että koira saisi lähteä. Mä kiehun, mutta yritän kyl rämpiä tämän vuoren yli.

Ens yön mä nukun sohvalla, jotta kuulen paremmin koiran heräämisen. On niin ihana kun saa aamun alkamaan oikealla jalalla.

Mä oon nyt ihan hirveen väsynyt. Periaatteessa meillä on hyvä avioliitto, mutta nyt kotipaineet on kasautuneet mulle ja miehellä on taas ollut prässinsä päällä töissä. Hyvin nukuttu yö auttaisi kaikkia!

ap

Vierailija
20/27 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa elämäntilanteessa näyttää siltä, että ette tule saamaan koiraa kovin nopeasti sisäsiistiksi tai muutenkaan tottelevaiseksi. Teillä ei ole aikaa kouluttaa koiraa. Edessä on suuria ongelmia.

Yrittäkään muutaman vuoden kuluttua uudestaan, mutta perehtykää ensin koiran kasvattamista koskiviin kirjoihin yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan