ÄRSYTTÄVIMMÄT nimitykset äidistä?
Kommentit (27)
hyvinä kakkosina on äippä ja äityli.
ja se kuulostaa niin ihanalta musta.
Mutta itse en tykkää "äiskä"-sanasta y-h-t-ä-ä-n.
Pineille lapsille äippä on ihan ok. Mamma taas on vähän - hmmm - mamma.
Hyvänä kakkosena mamma suomenkielisessä perheessä
"meidän mamma" ja vielä niin, että aviomies puhuttelee näin...*oks*
Äippä ja emäntä tulevat heti siinä perässä.
mami
Itse en tykkää yhtään äippä-sanasta ja sen johdannaisista, enkä kyllä oikein äiskästäkään.
Mutsi olis ok.
No mä kutsun äitiäni ihan huoraksi kun sille puhun ja sitähän se onkin.
Kai sua kutsutaan sitten "huoranpenikaksi"?
Mutsi! Yök...Hyvänä kakkosena mamma suomenkielisessä perheessä
mutsi on ok. Mun lapsi saa ainakin kutsua mua mutsiksi. Mamma ja äippä kamalimmat!
mamma on ärsyttävä, niin miksi keskustelut täällä alkaa aina esim. av-mammat??
kutsuu isoäitiään mammaksi, omiltani sen kiellän. hän on mummi meidän lapsille, muuten muistuttaa liikaa miehen entisestä elämästä.
Itku pääsi, vaikka rakastankin poikaani.
kutsuu isoäitiään mammaksi, omiltani sen kiellän. hän on mummi meidän lapsille, muuten muistuttaa liikaa miehen entisestä elämästä.
Tässä nyt ei ollut mitään tolkkua vai ymmärsikö joku muu?
mukaan viestin sisältöön niin ehkä aukeaa.. eli mieheni lapsi kutsuu mammaksi isoäitiään, minusta tämä kuulostaa ällöttävältä. meidän lapset yrittävät matkia tapaa, kiellän, ja kerron, että meidän perheen nimitys on mummi.
Meillä on Mamma ja Pappa koska ollaan suomenruotsalaisia.. En osa keksii mitään sanaa mistä hermostuisin..
mukaan viestin sisältöön niin ehkä aukeaa.. eli mieheni lapsi kutsuu mammaksi isoäitiään, minusta tämä kuulostaa ällöttävältä. meidän lapset yrittävät matkia tapaa, kiellän, ja kerron, että meidän perheen nimitys on mummi.
Eikö olisi järkevämpää antaa sisarpuolien edes nimittää isoäitiään samalla tavalla? Eihän kaiken tarvitse mennä sinun makusi mukaan.
Minä olen lapsilleni mamma, koska äidinkieleni on ruotsi. Ihmetyttää, kun varsinkin täällä Varsinais-Suomessa isoäitejä kutsutaan mammaksi, ihan outoa!
Mielestäni äiti-sana on ruma.
nimityksiä en salli. Ne on kaikki hirveitä.
Oma lapseni sanoo joskus äimä :D En kyllä siitäkään tykkää yhtään.
"meidän mamma" ja vielä niin, että aviomies puhuttelee näin...*oks*
Äippä ja emäntä tulevat heti siinä perässä.