Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen teologi. Linjoilla puolisen tuntia. Kysy mitä haluat!

Vierailija
07.10.2011 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka avulla he kuvasivat Jumalan niin hyvin kuin taisivat. Ajatus on väistämättä paradoksaalinen, mutta sellaisena puhutteleva. Ei sitä kannata ottaa liian kirjaimellisesti. Jeesuksen sovituskuolema on vaikea kysymys. Sanon jälleen, että sovitusoppi on verrattain myöhäinen tuotos, jolla pyrittiin kuvaamaan Jeesuksen merkitystä ihmiskunnalle. On epäselvää, miten paljon historian Jeesus itse tällaisia uhriajatuksia viljeli. ap

on Pyhä Kolminaisuus. Miten voi kolme olla eri ja silti sama? Siis miksi Jeesuksen piti kuolla, jotta Jumala (siis itse) pystyi antamaan anteeksi ihmisten synnit? Mä en tajua sen koko kertomuksen logiikkaa.

Vierailija
22/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli pääaineesi?

Entä gradun arvosanasi?

t. toinen teologi, jota huvittavat tällaiset ketjut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta. Vähän niinkuin Kalevalan sotkan muna. Ei otettava kirjaimellisesti. ap

aatamin ja eevan lapset naivat muista kansoista. Hehän olivat ekat ja ainoat?

Vierailija
24/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhdistetään tiede ja uskonto? Siis kun ne tuntuvat tietyllä tavalla paradoksilta, ainakin usko siinä mielessä että pitäisi ihan oikeasti ja täysillä uskoa (niin kuin monet "uskikset" edellyttävät). Eli miten voi samaan aikaan uskoa "satuolentoon" ja tehdä siitä tiedettä?

Vierailija
25/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja gradusta sain eximian. Tällä hetkellä hoitelen lapsia kotona. ap

Mikä oli pääaineesi? Entä gradun arvosanasi? t. toinen teologi, jota huvittavat tällaiset ketjut

Vierailija
26/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko pappi, opettaja, tutkija, toimittaja...? Käsittääkseen näitä kaikkia teologi voi tehä. Vai muistanko ihan väärin?

Vierailija
27/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkiva tiede. Siinä ei lähdetä liikkeelle jumalauskosta tms. vaan tutkitaan uskontoa ilmiönä maailmassa - ei Jumalaa. Ja siinä kyllä riittää tutkimista :) ap

Miten yhdistetään tiede ja uskonto? Siis kun ne tuntuvat tietyllä tavalla paradoksilta, ainakin usko siinä mielessä että pitäisi ihan oikeasti ja täysillä uskoa (niin kuin monet "uskikset" edellyttävät). Eli miten voi samaan aikaan uskoa "satuolentoon" ja tehdä siitä tiedettä?

Vierailija
28/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkiva tiede. Siinä ei lähdetä liikkeelle jumalauskosta tms. vaan tutkitaan uskontoa ilmiönä maailmassa - ei Jumalaa. Ja siinä kyllä riittää tutkimista :) ap

Okei, olen luullut että tuo kuvailemasi on uskontotieteen heiniä? Vai onko teologia ja uskontotiede sama asia?

Vierailija
29/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoista lähtökohdista. Teologia on meillä erityisenä oppialana koska kristinusko on meillä traditionaalisesti niin keskeinen. Eli teologia keskittyy erityisesti siihen. ap

Okei, olen luullut että tuo kuvailemasi on uskontotieteen heiniä? Vai onko teologia ja uskontotiede sama asia?

Vierailija
30/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. uuden testamentin tentti? Jos, niin miten meni?

Vierailija
31/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen usein ihmetelly?

Vierailija
32/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(unohdit vastata)

Vierailija
33/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki uskonnot eivät vie taivaaseen. Tämä yksi tarkkaan vaan. Jopa jehovantodistajat eivät pääse, kun eivät usko kolminaisuuteen.

Vierailija
34/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppo kysymys, uskotko Jeesukseen pelastajanasi?

Vierailija
35/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhuttiin taivaspaikoista. ap

(unohdit vastata)

Vierailija
36/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilö. Heitä on ollut muitakin. Hän ja hänen kohtalonsa inspiroivat minua, mutta en usko oman pelastukseni olevan hänestä kiinni. ap

Aika helppo kysymys, uskotko Jeesukseen pelastajanasi?

Vierailija
37/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(unohdit vastata)

Lisäksi jopa uskon, että kuolemammekin jälkeen, siis ennen ylösnousemusta, me voimme kääntyä Jeesuksen seuraan ja päästä taivaaseen.

Miksi Jumalalle muka vain tämä aika olisi se jolloin pitää päättää?

Vierailija
38/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama se mulle, mutta käsittämätöntä, ettet osannut siihen vastata.

Vierailija
39/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ihmisluontoa. Siinä ei ole mitään jumalallista jos minulta kysytään. Ja nythän kysytään :) ap

kaikki uskonnot eivät vie taivaaseen. Tämä yksi tarkkaan vaan. Jopa jehovantodistajat eivät pääse, kun eivät usko kolminaisuuteen.

Vierailija
40/46 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan paljastaa ;) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme