Keittiön pöydillä ajelehtiva sälä, miten sen voisi
"säilöä" tai maastouttaa? :)
Eli keittiön sivupöydällä pyörii kännyköitä, latureita, pattereita, hiuspinnejä, kyntikortteja jne. Tungen niitä aina välilä laatikoihin, mutta maagisesti ne löytävät tien takaisin pöydälle. Mitä säilytyskikkoja/rasioita tms teillä on? Haluaisin keittiöstä viihtyisän, en tällaista rojupöytää...
Kommentit (8)
- lapsen legorakennelman osa
-kuumemittari
-rahapussi
-kännykkä-
- mustekynä
- jokin johto
- pari palaa kartonkia
-muumimuki
ja tuo sivupöytä se vasta järkyttävä onkin, ja keittiön "roinavetolaatikko" on jo niin täynnä, ettei edes aukea, kun kaikki kama jumittaa siellä!
Eli et AP ole ongelmasi kanssa suinkaan yksin :)
että jos tavaroiden omistajat eivät ole löytäneet niille tunnin sisällä säilytyspaikkaa, heitän ne roskikseen.
Eli just sen kriittisenh säläpisteen alapuolella on 120 cm leveän laatikoston ylin laatikko pyhitetty sälälle. Tiimarin koreilla on erotettu paikat erilaiselle sälälle, mm. latureille, erilaisille kynille, aurinkolaseille,ulkomaan kolikoille (matkamies perheessä) oma kohtansa, korteille, käyntikorteille jne. jne.
Toi laatikko ajautuu aika ajoin kaaokseen ja se on siivottava ja mm. ne pinnit lajiteltava kylppäriin takaisin omaan pinnirasiaan josta ne mystisesti pakenevat ajan mittaan keittiön laatikkoon :) Mutta laatikko auttaa paljon.
Lisäksi olen hyväksynyt sen tosiasian että mulla on A5 kokoinen paksu kalenteri pöydällä, johon merkkaan kaikki lasten kouluun ja päiväkotiin ja harrastuksiin liittyvät jutut ja menot, niin ei tarvii niitä irtolappuja säilöä pöydillä. Tiettyjä irtopapereita säilön sen kalenterin takaosassa olevaan taskuun. Kun kalenteri on kiinni, se on ihan siisti ja oikein siistiessäni se kalenteri joutuu laatikkoon.
Laskuille meillä on yllätys yllätys oma pieni laatikkonsa ja maksetuille laskuille mappi :)
T:Control Freak
Äkkiseltään kun katsoo,meillä löytyy ko. pydältämm.:
-tutti
-liivinsuoja
-lautaspino
-liima
-käsilaukku
-käsidesi
-kamera
-aurinkolaseja
-Ikeankuvasto
-laskin
-silmälasit
-kalenteri
-avaimet
-pinnejä
-CD levy
Eikä siinä vieläkaikki=D
Mieheni on kontrollifriikki kotihitleri ja saa tästä usein kohtauksia. Tällä hetkellä löytyy:
reppu
2x sakset
1 roinalaatikko (mun spesialitee, mä haluun, että se on siinä, vaikka ukko sais minkä kohtauksen)
ruokalappu
lelu
yölamppu
kasa papereita
kynäpaketti
värityskirja
muovimukissa perunajauhoja
nenäliinapaketti
2 kirjaa
itkuhälytin
potkarit
miehellä ja minulla on omilkle tavaroille korti ja lisäksi on yksi ylimääräisten tavroiden kori.
en väitä että tavarat on siististi koreissa mutta melkein kuitenkin.
ehkä se on lapsiperheissä vaan aika yleistä että tavaroita jää jälkeen ja ne lojuu milloin missäkin.
mielestäni lapsille pitää pienestä pitäen opettaa omien tavaroiden paikalleen viemistä siivoamista jne. jotta nämä osaisivat aikuisempina olla siistejä
miehellä ja minulla on omille tavaroille korit ja lisäksi on yksi ylimääräisten tavaroiden kori. en väitä että tavarat on siististi koreissa mutta melkein kuitenkin. ehkä se on lapsiperheissä vaan aika yleistä että tavaroita jää jälkeen ja ne lojuu milloin missäkin. mielestäni lapsille pitää pienestä pitäen opettaa omien tavaroiden paikalleen viemistä siivoamista jne. jotta nämä osaisivat aikuisempina olla siistejä
Keittiön sivupöydät on tarkoitettu juuri kaikenlaiselle jatkuvasti käytössä olevalle tavaralle. Välillä pitää raivata harvemmin käytetty roju pois näkösältä laatikoihin tai roskiin.
Älä ahdistu asiasta.