Ruokakulut 5 hengelle pihistelemättä 1200 ?
Meillä 1200 e. Syödään koko perhe ulkona vähintään kerran viikossa ja vanhemmat töissä päivittäin. lapset kotihoidossa=lounas heille+hoitajalle meidän laskuun. Summa sisältää myös kahvilat, baarit, vessapaperit jne. Paljonko on säästövaraa pihistelemättä(esim. luomumaidssta ei luovuta)?
Kommentit (4)
Ei tosin syödä ulkona juurikaan. Ruokalasku noin 700-800€ sisältäen hygieniatuotteet ja yhden lapsen vaipat. Voisin varmasti helposti nipistää tuosta vielä satasen tai pari, jos haluaisin.
1200€/kk tuntuu aika hulvattomalta... Mitä te oikein syötte????
Meitä on 2 aikuista, 1 vauva ja 1 etälapsi, niin meillä menee n. 800-900€/kk noihin menoihin. Minä olen vauvan kanssa kotona, joten minulla ei tule työpaikkaruokailuakaan, eikä meillä ole hoitajaa. Joten ihan ok:lta tuo teidän summa tuntuu. Niin eikä mitään baari/ulkonasyömisjuttuja sisällä meillä tuo summa.
paljon kyllä luomua ja muuta laadukkaampaa. tuosta 1200 eurosta kauppaan menee ehkä 700? Loput sitten ravintoloihin. Ehkä kerran kuussa pari olutta baarissa tai kahvittelukertaa. ja viikottain ulkona ruokailu, lähinnä "pikaruokaa" tai muuta edullista.
Summa tuntuu ihan hervottomalta, siksi kyselen. toisaalta esim lounaat maksaa jo 2*20*6-8e...
kalliimpaa laktoositonta maitoa. Meillä menee 700 euroa ruokaan. Kolme lasta syö koulussa, mutta joka päivä koko perhe syö päivällisen kotona, aamupalan, välipalan ja iltapalan. Perjantaisin syödään ulkona.