paljonko palkkasi on? VALEHTELEMATTA.
Kommentit (822)
tradenomiopiskelija, joten palkkakin ihan suht mukava, kun töihin pääsee :)
tekemään töitä. Me olemme miehen kanssa molemmat DI yksityisellä, ei pk-seutu. Mulla brutto 3860 ja netto 2550. Miehellä brutto 4450 ja netto 2790. Ja miehen työ on sata kertaa vativampaa kuin mulla ja lisäksi joutuu matkustamaan ja istumaan iltaisin puhelinpalavereissa (siis illalla klo 21). Mun itseni ei kannata enää hankkia astetta vaativampaa työtä, koska se tarkoittaisi esimiestyötä, arviolta noin 8 insinööriä alaiseksi, globaalia vastuuta ja iltapalavereita. Ja bruttopalkka nousisi ehkä 500, netto kämäset pari sataa. Ei siis kannata. Mieluummin teen nykyistä työtä ilman esimiesvastuuta ja olen konttorilla klo 8-16 ja sen jälkeen hasta-la-vista seuraavaan päivään =) Eli tässä maassa kun vertaa tuloja pitäisi AINA verrata nettotuloja. Esim. päivähoitomaksuja määriteltäessä.
Brutto oli 5000 ja netto alle 3000, ei ihan tasan käy verotukset, blaah, ja on asuntolainaa ym vähennyksiä. Olen lääkefirmassa.
autoedun ja lounarit jos haluan (mutta niiden verotus taas pienentää sitä nettoa :(
Työnimike joku myyntipäällikkö/Key account manager tms. vastaava, ei esimiestehtävä kuitenkaan.
Tradenomi.
netto 3100€/kk ja brutto onkin sitten ......6400€ + 757 autoedunverotusarvo.
Ja töitä olisi 24h/pv jos jaksaisi tehdä; 8-16 päivästä on turha unelmoida, ylitöitä ei ole olemassakaan ( hommat vaan pitää tulla tehdyiksi) eikä matkatunteja korvata.
+ikälisä. Tuo peruspalkka mitä saan= päivätyö.
Sairaanhoitaja (AMK) , työvuosia n.7.
3600 €/kk, työkokemusta yli 10 vuotta eli eipä ole kummoinen palkka. Käteen jää jotain 2500 €/kk.
Suunnittelutyö kaupungilla brutto (korkeakoulututkinto) 3200 e + keikkatyötä aiemmassa työpaikassa sairaanhoitajana saan 800-1500 riippuen jaksanko tehdä tuntityötä ja miten.
Keskimäärin siis 4000-4500 brutto, mutta edellyttää siis määrällisesti melko paljon työtä.
Keskijohdon tehtävissä pienehkössä asiantuntijayrityksessä, koulutus VTM ja ala viestintä.
Tuntiopettaja, eli lomapäiviltä en saa yhtään mitään. Näin kesälomaakaan ei ole, olen työtön kesän TAAS. Eli tuosta vois siihen nähden vähentää jotain 250e. Koulutus FM, työkokemusta 5 vuotta.
käteen jää n. 2000e, akateeminen tutkinto Laittakaa netto, eihän brutto kerro mitään kunn valtion verohöylä tasaa tulot tehokkaasti eli käteen ei vaativasta työstä jää välttämättä enemopää kuin matalapalkkaisilla
Et kai työantajallekaan esitä, että haluan nettona tämän verran käteen ja alatte siitä sitten yhdessä laskea mikä olisi brutto.
Brutto 9000e/kk, käteen verojen yms. jälkeen jää 3900.
Pidätykset siis 56%
Jos tulee Urpilaisen ns. rikkaiden raippavero, käteen jää vielä vähemmän.
Brutto 9000e/kk, käteen verojen yms. jälkeen jää 3900.
Pidätykset siis 56%Jos tulee Urpilaisen ns. rikkaiden raippavero, käteen jää vielä vähemmän.
Nyt himpun verran yli 4000e/kk, samoja hommia mutta palkallista lomaa eikä tarvitse itse hoitaa asiakaspalvelua :)
T: Graafinen suunnittelija
vastaa sihteeri.
Pankkiiriliikkeessä töissä, palkka 2700 e kk, käteen jää 2100 euroa.
Progressiivinen verotus huolehtii siitä! Ei Suomessa rikastu työtä tekemällä.
Progressiivinen verotus huolehtii siitä! Ei Suomessa rikastu työtä tekemällä.
siitä miten 9000 euron tuloista voi jäädä n. 4000 käteen
virkamies