Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton exää kohtaan?

Vierailija
06.11.2005 |

Meillä on exän kanssa vajaa kaksivuotias tyttö, joka asuu mun luona. Isällään lapsi on joka toinen viikonloppu ja vähintään kahtena arki-iltana.

Nyt exä tapailee erästä naista, eivät kuulemma seurustele vielä. Sanoin eilen exälle, että sen naisen ei tarvitse mennä hänen luokseen keskellä yötä kännissä kun lapsi on hänen luonaan. Exä sanoi, että kyllä hän osaa järjellä ajatella ja ettei nainen sinne mene.

Niin niin taas! Se nainen oli kuitenkin mennyt exän luo kännissä keskellä yötä! Miltä tuntuu pienestä lapsesta herätä aamulla, kun isin vieressä makaa joku tuntematon ja krapulainen ihminen? Mielestäni exä ei todellakaan ajatellut järjellä tuossa tilanteessa, hän olisi voinut sanoa naiselle että nyt ei käy koska lapsi on hänen luonaan.

Ei ole mielestäni liikaa vaadittu, että exä ja se nainen tapailevat silloin kun lapsi ei ole isällään. Sanoin exälle, että olisi lapsen kannalta parempi ensin katsoa tuleeko tuosta jutusta mitään vakavempaa ja toimiiko se. Mitä siitä tulee jos mies tapailee tätä naista, homma ei toimi ja taas sitten sama ruljanssi jonkun toisen naisen kanssa? Menee vain pienen lapsen pää sekaisin, kun elämään tulee uusia ihmisiä jotka sitten yhtäkkiä katoavatkin johonkin. Parempi siis ensin katsoa toimiiko juttu, sitten vasta tutustuttaa lapsi naiseen.

Exä tuntuu ajattelevan, että hän ei ole tehnyt mitään väärää. Mun mielestä hän ei ole nyt lainkaan ajatellut mikä on lapsemme parasta ja sen pitäisi hänenkin elämässään olla se tärkein asia eikä joku kännisen naisen seura keskellä yötä.

Omasta mielestäni en ole kohtuuton vaan ajattelen mikä on lapselleni parasta. Toivottavasti joku jaksaa kommentoida asiaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan kuinka moni äiti tekis noin.. Kyllä ne isätkin vois välillä " uhrautua" lapsen takia.

Vierailija
2/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on ihan sietämätöntä. Itse tekisin heti lopun tollasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kuulemma toistumaan ja hän tekee sen selväksi sille naisellekin. Saavat mun puolesta kyllä tapailla, mutta tyttöä ei vielä tarvitse vetää mukaan. Hiljaa hyvä tulee!

Itse en kyllä olisi heti vetämässä jotain miestä omaan kotiin lapsen ollessa siellä.

T:Ap

Vierailija
4/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen edusta puhumattakaan. Lapsen lähettyvillä ei saisi olla humalaisia ihmisiä lainkaan, edes omia vanhempia.

Vierailija
5/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia tuli puheeksi siinä yhteydessä, kun sovimme exän kanssa että ensi viikonloppuna eli hänen " vapaaviikonloppunaan" , exä poikkeuksellisesti ottaa tytön. Sanoin vain siihen, että kuinka nyt sitten sen naisen kanssa kun miehellä onkin tyttö eivätkä he voi naisen kanssa nähdä baarissa. Siihen sitten vielä lisäsin ettei sitä naista tarvitse päästää sitten exän luo silloin, kun lapsi on siellä. Tämä nainen luultavasti tietää, että meillä on joka toinen viikonloppu systeemi.

Vierailija
7/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta fakta on se, ettei se asia kuulu sinulle mitä ja miten exäsi jonkun asian tekee. Itseasiassa lähivanhemmalle ei ole asiaa puuttua tapaamisviikonloppuihin (ellei lapsen turvallisuus ole vaarassa). Näin se on, kysykää sossusta jos ette usko.

Tuo ihan hyvä sääntö jos jompikumpi kyttää ja turhaan puuttuu toisen elämään, huono taas silloin jos lapsi oikeasti vaarassa (silloin toki keinoja puuttua asiaan).

Ikävää, että exäsi ei ajattele asioita tuon pitemmälle - ja ikävää että pieni lapsesi joutuu tuollaista näkemään. Mutta tuskin lapsesi tuosta mitään traumoja saa, eri asia sitten jos exäsi kumppanit vaihtuisivat tiuhaan tahtiin ja jokainen kömpisi sinne aamuyöllä. Mutta et voi asialle mitään, ellei sitten keskustelu exän kanssa tuota tulosta.

Mutta et voi kontrolloida exäsi elämää loputtomiin, sinun tapasi hoitaa ja nähdä asiat ei välttämättä ole se ainoa oikea.

Kuinka kauan teidän erosta on? Oletko toipunut jo erosta täysin?

t. toinen yh-äiti

Vierailija
8/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat säännöt ne on isillekin oltava!

Vierailija
9/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teillä kuinka on yhteishuoltajuus, et pysty määräilemään sitä aikaa kun lapsi on isällään. Vaikka isä onkin tehnyt tyhmästi, niin silti.

Vierailija
10/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Samat säännöt ne on isillekin oltava!

Vierailija
11/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän sinun. Eri asia jos annat määräillä.

Vierailija
12/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsen parasta se on, että joku menee sinne kännissä keskellä yötä, aamulla kun lapsi herää hän näkee tuntemattoman ja krapulaisen ihmisen haisemassa isin vieressä?

Vierailija
13/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle olisi parasta etta tuollaista kontaktia ei olisi naisen kanssa. Mutta et voi eksasi kayttaytymisesta paattaa, eika han sinun.

Yhteishuoltajuus ei tarkoita sita etta voit puuttua eksan yksityiselamaan, vaikka silla olisikin vaikutusta lapseen. Ainoastaan jos on jotain vaaraa.

Toivottavasti eksasi ymmartaa kayttaytya lapsen parhaaksi, ja mielestani olet oikeassa kun olet ottanut asian puheeksi. Mutta jos han jatkaa tata kaytosta, vaikutuskeinosi ovat rajalliset.

Mihin muuten vedat rajan mihin asioihin puutut ja mihin et? Tassa taitaa olla sulla viela paljon oppimista...

Vierailija
14/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa alkaa holhoomaan toista! Käsittääkseni olette aikuisia niin eläkää ihan omaa elämäänne ja lopettakaa tollanen vahtiminen ja toisen määrääminen.

Kuulostaa naurettavalta että vedotaan siihen että nainen olisi kännissä. Vai onko nainen juonut muutaman? Sopiiko jos nainen tulee viettään yötä selvinpäin? Sekään ei varmaan sovi? ..Kirjoitithan että hiljaa hyvä tulee ja että lapsen pitää tutustua uuteen kumppaniin sitten kun ollaan varmempia suhteesta. Pyh sanon minä! Jos kaksi aikuista haluaa tapailla niin miksi pitää olla näkemättä lapsen aikana? ..Ai niin kun se teijän pieni tähtisilmänen kaks vuotias saa traumoja..

Sitä tuskin kiinnostaa viittä minuuttiakaan se nainen. Enempi kiinnostunut nukeistaan ja jos ero tulee niin unohtaa hetkessä sen naisen.

Tää asia on enempi sun ongelma kuin lapsesi!

Vierailija
15/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä on outoa alkaa holhoomaan toista! Käsittääkseni olette aikuisia niin eläkää ihan omaa elämäänne ja lopettakaa tollanen vahtiminen ja toisen määrääminen.

Kuulostaa naurettavalta että vedotaan siihen että nainen olisi kännissä. Vai onko nainen juonut muutaman? Sopiiko jos nainen tulee viettään yötä selvinpäin? Sekään ei varmaan sovi? ..Kirjoitithan että hiljaa hyvä tulee ja että lapsen pitää tutustua uuteen kumppaniin sitten kun ollaan varmempia suhteesta. Pyh sanon minä! Jos kaksi aikuista haluaa tapailla niin miksi pitää olla näkemättä lapsen aikana? ..Ai niin kun se teijän pieni tähtisilmänen kaks vuotias saa traumoja..

Sitä tuskin kiinnostaa viittä minuuttiakaan se nainen. Enempi kiinnostunut nukeistaan ja jos ero tulee niin unohtaa hetkessä sen naisen.

Tää asia on enempi sun ongelma kuin lapsesi!

Vierailija
16/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule: Paha on maailma! Mitenköhän monessa perheessä on aamusin joskus krapulassa toinen aikusista?

Pitäisin huonona jos molemmat olis krapulassa!

Lasta kuitenkin hoitaa isä selvinpäin niin missä vika?

Vierailija
17/18 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 20 oli 18

Vierailija
18/18 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan erottu heinäkuussa ja mä olin se joka jätti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan