Mieluisia tuliaisia-ketju
Olen tosi surkea keksimään mitään hyvää tuliaista.
Kertokaa, mistä itse ilahdutte!
Kommentit (11)
Toki toivon, että em. tuotteet sopivat meidän värimaailmaan.
Leivonnaiset ilahduttavat aina myös.
Ruoka ja juoma, servietit, kynttilät, kukat, kirjat, musiikki, keittiötarvikkeet, mausteet.
ei mitään kukkia tai hajustettuja kynttilöitä. Välttis en tahtois mitään omatekemää piirakkaa, vaan jotain leipomosta ostettua.
Jotain kulutustavaraa, ei koriste-esineitä paitsi jotain ulkolyhtyjä.
Viinipulloista ja kukista. Ehkä villasukat lapsille tai minulle toimisi myös.
Karkkia tai suklaata emme kaipaa, koska olemme koko perhe melko nirsoja niiden suhteen. Usein menevät sitten ajan kanssa roskiin. Ei myöskään mausteita, keksejä, kahveja ym.
Mutta jos tarvii eritellä jotain esimerkiksi,
-kukat (kaikki löytää paikkansa, mutta helpointa on toki, jos kohtuu mietotuoksuisia)
-perus lasten vaatteet, esim yhdet sukat molemmille lapselle, nämä eivät ole olleet koskaan turhia
-lähes kaikki syötävä (mutta jos tästä ei ole puhuttu etukäteen, niin syötävä niin, ettei tule paineita ahtaa muuhun tarjoiluun sopimatonta tuomista pöytään). Itse leivottu leipä on aivan suosikki-tuliasiani :) (siis minulle päin, kun en itse pahemmin leivo) Mutta ei tässä mitään paineita itse tehtyyn, kaupasta voi tuoda yhtä hyvin :)
-tuttavallisemmin vaipat tms, mutta nämä täytyy siis tietää, ei mitään summanmutikassa ostettuja eli vain hyvin tutun tuliainen
-jokin tulijan "omaan juttuun" liittyvä, esim suuhygienistisiskoni tuo lapsille purukumia, kivat hammasharjat, ksylitol-pastilleja tms. Toinen siskoni taas lukee itse valtavasti ja tuokin usein lapsille jonkun kirjan (no kirjat tms eivät toimi jos kyläilee hyvin tiiviisti, mutta tiiviissä kyläilyssä en ole niin tottunut tuliaisiinkaan)
-kynttilät, jotka sopivat lyhtyyn
-tämä on taas tuttujen juttuja, mutta jos tietää, että on sellaista ruokaa josta pidän, mutta jota en jostain syystä itse valmista, niin semmoinen on tosi hyvä tuliainen. Esim itsetehty sienikeitto, mansikkahillo tai tyrnimehu.
-myrkytön kukka tai huonekasvi, kukkakimppu (lapsiperhe)
-alkoholiton suklaa
-keksit
-pulla
-tavallinen kahvi (ei makujuttuja kiitos)
-hedelmiä
-valokuva sinusta
-limsapullo
-karkkipussi
Ainakin nuo :)
funk, soulälppärit, tuokaa mulle jos ette niitä halua.
-Mikä tahansa HYVÄ syötävä tai juotava, tuore leipä tai vaikka hyvälaatuiset hedelmät ja marjat. Toki ihmiset tykkää eri makuisista jutuista, mutta varmaan jos jättää ääripäät, tosi erikoisuudet ja kaikkein halvimmat bulkkikamat (koska ovat usein kehnolaatuisia) ostamatta niin useimpia miellyttää. Jos et tiedä juodaanko perheessä alkoholia, jätä se ostamatta, mutta useimmat ilahtuvat viinistä (sen voi kuitenkin käyttää ruuanlaittoon jos ei itse juo)
-Leikkokukat, jätä pois vaan kaikkein vahvimman tuoksuiset (moni saa niistä päänsärkyä)
Ei nääkään mitään pomminvarmoja juttuja ole, mutta ehkä nämä on sellaisia että useimmille kelpaavat. Sitten tietty on sellaisia missä pitää tuntea saaja paremmin, esim. jos tuttusi tykkää kynttilöistä voit viedä niitä, tai vaikka mökille jonkun pelin jos tiedät ettei heillä sitä ole ja siitä tykkäävät.
Tai vaikka peruspulla.