Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö jokaisella olla kotivakuutus?

Vierailija
06.10.2011 |

Jouduin vaikean masennuksen ja avioeron jälkeen velkojeni kanssa ulosottoon. Olen nyt maksanut velkojani joka palkasta kiltisti mutta sen myötä joutunut karsimaan ns. kaikki turhat menot ihan minimiin. Aikoinaan vakuutukset irtisanottiin (vain autovakuutus jäi) eron jälkeen heti koska mies oli luvannut ne hoitaa eikä ollutkaan hoitanut ja ne oli niin pitkältä ajalta maksamatta että ne irtisanottiin. Eli kun sitten muutin lasten kanssa vuokralle, minulle "jäi" ainoastaan autovakuutus jonka olen kiltisti maksanut.

Nyt tuli mieleen että pitäiskö jokaisella olla kotivakuutus? Miksi? Mitään arvokasta meillä ei ole.

Onko vuokranantajalla vakuutus asunnosta yleensä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vakuutusta vuokraamaansa asuntoon. Sellaisia vakuutuksia ei ole olemassa. Vuokralaisen täytyy itse ottaa kotivakuutus tätä myös useimmat vuokranantajat edellyttävät.

Vierailija
22/24 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra asuntoa varten sitä vakuutusta on turha ottaa. Irtaimisto ja vastuuvakuutus on hyödyllisiä. Turha sitä vuokraisännän kiinteistöä on turvata, hänelle se kuuluu. Jos asunto muuttuu kelvottomaksi, hänen on korjattava.

Jos rahastoi vakuutuksiin käytetyn rahan, ainakin me olisimme 15 vuoden aikana jo rahastoitu sellainen potti, että pitäisi olla todella paha vahinko, jota siitä ei kustantaisi. Nyt vakuutusyhtiö omistaa sen rahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunto on vakuutettu vuokranomistajan toimesta. Eihän asukas voi ottaa vakuutusta asunnolle jota ei omista. Asukas vakuuttaa irtaimiston.

Kiinteistövakuutus toki kaikilla kiinteistöillä on, mutta vuokralainen itse vastaa itse aihettamistaan vahingoista.

Eihän ole kuin muutama vuosi aikaa kun jonkun kerrostaloasunto paloi paloi asumiskelvottomaksi. Vuokralla asunut perhe joutui korvaamaan asunnosta yli 100 000€ vahingot, kun ei ollut kotivakuutusta.

Itse vaadin vuokralaistani esittämään todistuksen maksetusta kotivakuutuksesta.

Vierailija
24/24 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra asuntoa varten sitä vakuutusta on turha ottaa. Irtaimisto ja vastuuvakuutus on hyödyllisiä. Turha sitä vuokraisännän kiinteistöä on turvata, hänelle se kuuluu. Jos asunto muuttuu kelvottomaksi, hänen on korjattava.

Jos rahastoi vakuutuksiin käytetyn rahan, ainakin me olisimme 15 vuoden aikana jo rahastoitu sellainen potti, että pitäisi olla todella paha vahinko, jota siitä ei kustantaisi. Nyt vakuutusyhtiö omistaa sen rahan.

Jos omalla toiminnallanne aiheutatte vahingon, kulut menevät teidän pussista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä